Stokke autostoeltje

Discussion in 'De babyuitzet' started by Brabantsmeisje, Feb 17, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

Jul 13, 2012
    923
    46
    28
    Female
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik stel deze vraag even voor een zwangerschapspagina-loze vriendin die een showroom model Stokke Crusi heeft gekocht.
    Onder het mom van "we heffen de beeb wel over". Nu had ze toch ook Stokke autostoeltjes gezien op marktplaats en is ze gaan twijfelen en vroeg ze zich af of er meer mensen zijn die kindjes overheffen van autostoel naar kinderwagen bak of dat zo's stokke autostoel zijn prijs toch wel waard is?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je bedoeld of het erg is dat de autostoel niet op de kinderwagen kan?

Wij hebben geen van onze kinderen met de autostoel op de kinderwagen vervoerd, altijd gewoon in de wagenbak gelegd vanuit de autostoel.

Wat ik soms wel doe als ik alleen weg ga, is de maxi cosi in de kinderwagenbsk zetten dan kan ik alles in 1x naar de auto rijden van binnen vandaan, luiheid dus haha.

3. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Ik zou echt geen apart autostoeltje kopen (zeker niet zo'n dure!) puur om op de wagen te zetten. Het is best handig als je bijvoorbeeld even snel ergens naar binnen moet. Ik gebruik het wel eens als ik mijn zoon naar school breng. Maar ik vond de 40 euro die ik aan adapters kwijt was al veel voor deze functie. Als je baby langer in de wagen moet is het ook niet aan te raden om hem/haar in de maxi cosi te laten.

Sowieso is het niet aan te raden om een autostoeltje op marktplaats te kopen. Een ongeluk kan een stoeltje (onzichtbaar) onveilig maken en je weet bij een tweedehandse nooit wat ermee gebeurd is.

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    De keren dat onze zoon in het autostoeltje heeft gezeten buiten de auto is echt op 1 hand te tellen. Ergonomisch is het ook niet zo goed, omdat kindjes de kin wat meer op de borst hebben in de maxicosi (en verwanten). Gevolg is lagere zuurstofopname. Google er maar eens op. Ook voor de rug is deze houding niet best voor langere momenten. Overhevelen is altijd beter dus.

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hier ook nooit. This echt veel beter om de baby in de reiswieg te leggen. Ligt veel lekkerder en is beter voor de rug.

6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Wij hebben de MC (met adapters) wel regelmatig gebruikt om een boodschap (bij de Ah, max half uur inclusief rijden) te doen. Echter voor langere stukken wandelen ging altijd de bak mee. In de stad heeft ze bijvoorbeeld nooit in de MC gelegen dan ging ze altijd in de bak. Naast dat het niet goed voor de rug/houding is vind ik ze dan ook niet beschut liggen.
    Ik zal het nu in het begin weer gaan doen om onze oudste naar de psz te brengen en niet de hele bak ook in mijn c1 te proppen maar ook de MC niet te hoeven dragen de eerste weken. Zodra ik het aankan dan gaan we lekker lopend naar de psz dus baby in bak en peuter op meerijdplankje.

Ik zou dua kijken voor adapters om de autostoel (die ze nu al hebben?) op het onderstel te kunnen klikken.

7. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

Jul 13, 2012
    923
    46
    28
    Female
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Dank voor alle reacties, op de crusi kan je geen mc, daar zijn geen adapters voor dus vandaar dat het dan echt een stokke autostoel zou moeten zijn.
    Maar jullie bevestingen wat ik ook al zei, ik zou het ook niet doen.

Share This Page