Baby 4 maanden op +2.5 lijn

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Roosje24, Nov 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Hallo meiden,

Vorige week naar CB geweest en zoontje van net 4 maanden weegt 8245 gr. Ik geef borstvoeding, hij komt elke maand 1 kg aan. Hij zit op +2.5 lijn
    . Hij lijkt niet heeeeel dik en heeft een dubbele onderkin. Wanneer buigt de lijn af. Nou ik ben dus van plan om groente en fruit met 6 maanden te geven. Is dit normaal? Hierbij een foto van mijn zoontje

Attached Files:

2. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Is toch prima. Je kind volgt lekker zijn eigen lijn. Het is er bij mij altijd ingerammeld dat ze van bv niet dik kunnen worden. Mijn zoontje is met bijna 5 maanden 8.5 kg en een goeie 71 cm. Zit dus ook hoog in de lijn.
    Prima toch! Lekkere boef om te zien juist :)

3. Humtum

Humtum Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    1,046
    30
    48
    Noord Brabant
    Lekker Hollands glorie!! Bv kun je niet overvoeden dus blijf dat zo lang geven als je kan/wil. En dan hapjes gewoon vanaf 6 mnd.
    Zodra hij (veel) gaat bewegen gaat zijn lijntje vast dalen hoor!
    Geen zorgen maken nu, komt goed

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

#4 Nemo2, Nov 16, 2016
    Last edited by a moderator: Nov 16, 2016
    Hij is bijna net zo zwaar als mijn zoontje van bijna 20 maanden en hij weegt 8700 gram !
    Maar mijn zoontje is wel weer heel erg klein hoor onder de -2,5 lijn, dus totaal niet te vergelijken.

Je geeft alleen bv dus daar ligt het niet aan!
    Hij zal straks gaan kruipen en lopen en dan gaat het minder snel hoor!
    Lieve foto van je zoontje:)

5. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,909
    387
    83
    Hier precies zo! Nu 5 maanden, denk ruim 9 kilo nu. Zeker met borstvoeding geen probleem!

6. Fleurdesoleil

Sep 4, 2016
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn kindje zat ook op de +2 lijn.
    Sinds ze kan lopen is ze wat afgevallen en nu zit ze op de +1. Maak je er maar niet druk om. Gewoon een gezonde kerel.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met borstvoeding is er geen enkel probleem met zijn formaat! Je hebt super melk blijkbaar. De groei curve is overigens op een flesvoeding kind gemaakt en BV kindjes groeien anders. Als hij 4 is zie je geen verschil meer met andere kleuters hoor!

8. yoshi

yoshi Actief lid

Aug 12, 2015
    362
    45
    28
    Mijn dochter is 8 maanden en zit met gewicht op de +3.6 (!) Volgens de kinderarts is er zolang er geen vraatzucht en er een goede ontwikkeling is geen reden tot ongerustheid.
    De lijn gaat na de 6 maanden afbuigen.

2 maanden geleden zaten we op +4.

Dus zal allemaal wel goedkomen.

9. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Bij borstvoeding kan je inderdaad nisk verkeerd doen. Dl zat ook op +2,5. Ik was er wel blij mee, als ze een keer ziek worden hebben ze tenminste wat reserves. Boog inderdaad af na een tijdje, nu is ze vrij mager.

10. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Wat een prachtige baby heb je, heerlijk ventje! Over het algemeen hebben baby's die bv krijgen een dipje in de groeicurve rond de 4 maanden. De groeicurve loopt voor bv kindjes net wat anders dan bij fv kindjes. Je kunt de bv curve wel vinden op de site van borstvoeding.com.

11. Ballon

Ballon Niet meer actief

Aaah wat een schatje!! Zolang hij lekker zijn eigen lijntje volgt, maakt het niks uit hoor. Mijn zoontje is ineens in een maand tijd 4cm gegroeid en maar 125g aangekomen. Trekt elkaar uiteindelijk weer recht. Daarnaast geef je bv en daar kun je niks verleerd mee doen.

12. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Hier ook 8 kilo met 4 maand op volledig bv.
    Hij is nu 10 maand en volgt nog steeds dat lijntje en is nu 11,5 kilo.

Wij zijn ook met 6 maanden pas met bijvoeding gestart. Wij volgen namelijk onze eigen variatie van Kleintjes/Rapley

13. Binkie81

Binkie81 Actief lid

Jul 14, 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Wij geven flesvoeding en mijn zoontje was met 4 maanden ook al 8250 gram en een goede 65 cm. Ook op de +2.5 lijn qua gewicht. Qua lengte op ruime +1.
    CB vond hem prima in verhouding en hij groeit volgens zijn eigen lijn dus maak ik mij geen zorgen meer.
    Laatst was ie heel ziek en toen was ik juist blij met die vetjes :)
    Hij is nu 5 maanden en ik denk dat ie nu wel 9 kg weegt inmiddels. Aan het eten ligt het denk ik niet, want hij krijgt rond de 800-850 ml melk en 125 gr fruit en 125 gr groente op een dag. Het is gewoon een lekkere grote beer!

14. BVS

BVS Bekend lid

Nov 28, 2014
    797
    0
    0
    V
    Wauw..dat woog mijn dochter met 10mnd haha.
    Maar elke baby volgt z'n eigen lijn, niks aantrekken van t cb.

Dochter woog bij geboorte 4144 gr en nu met 14 mnd net 10 kilo, ze is dus veelste licht voor haar lengte 82 cm

15. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Nou toch allemaal positieve reacties, ben wel blij dat curve gaat dalen haha want ik hou niet van mollige babys hahah, ze zijn wel schattig. hij is trouwens 100% turks, zouden jullie niet denken he op het eerste gezicht

16. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Nee ik dacht niet dat hij Turks was!!

17. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    Hier woog mijn zoontje dat al met 10 weken 😁 boven de bovenste lijn op t CB. Jammer dan
    Hij is nu 10 maanden en weegt 11 kg. Is zn extra onderkin kwijt en is heeel druk dus gaat nu niet zo hard meer. De lijn buigt ook af.
    Ik ben ivm zoooveeel honger, ook BV, met 4 maanden al begonnen, tot groot plezier van mijn zoontje. Zoals verwacht ging dat vanaf dag 1 er zo in. Hij lust ook alles.
    Je hebt een heerlijk ventje hoor ^^

18. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Ja papa is blond hihi. Hier heb ik een andere foto in de zoner die buiten is gemaakt, dan is hij helemaaal blond. Andere is mijn dochter, zij is ook een beetje blondachtig.

Attached Files:

19. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Beetje offtopic maar dit is mijn dochter toen ze jonger was

Attached Files:

20. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn Kids groeien alle 4 boven de +3,5 lijn uit.

Met 4 maanden wogen mijn jongens al dik 10 kilo bij 84 cm en 10 kilo bij 74 cm.

Met 6 mnd wogen ze beidden al 12 kilo bij 86 cm en 78 cm.

Ook op de borstvoeding.

Mijn dochtertjes wogen met die leeftijd 9 en 9,5 kilo met 4 mnd oud.

Ook op de borstvoeding.
    Met borstvoeding kan je ze niet overvoeden.

Op een gegeven moment stabiliseren de gewichten van de Kids wel hoor.
    Als ze eenmaal lopen gaat het ook minder hard.

Mijn jongste meisje is inmiddels bijna 2 jaar 1m03 bij 17,2 kilo.
    Us perfect in verhouding.
    Niet dik en niet dun
    Is dus van een heerlijke dikkerd een hele lange mooie meid geworden.

Zou me niet druk maken meid.
    Je mannetje groeit gewoon super goed op je boobie melk :)
    Geniet er maar van hoor :)

Dit is mijn dochter van 23 maand oud.

Attached Files:

Share This Page