Babyfoon met bereik én Dect

Discussion in 'De babyuitzet' started by Omelet, Nov 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Tja de 10.000ste babyfoonvraag.. kon deze alleen niet zo snel vinden. Het lijkt erop dat de keuze bij een babyfoon is: wil je Dect of wil je bereik?

Hier in de straat worden/zijn in tijd van een half jaar 4 of 5 baby's geboren. Dect lijkt me dus wel handig..
    Echter ik wil graag even naar buren wandelen (5 huizen verderop in ons rijtje) voor een bakje thee ofzo tijdens het middagslaapje en bereik hebben met mijn babyfoon. Nu gaan de meeste Dect babyfoons tot 300 meter maar ik lees overal dat ze dat meestal niet halen (vooral als er veel babyfoons in de buurt zijn).

Wie kan me hiermee helpen? Is het te combineren (en zo ja hoe :)) Alvast bedankt!

2. misa

misa Niet meer actief

Ik heb even voor je gekeken op kieskeurig.nl en kwam op deze uit. Misschien is het wat voor je?

KIESKEURIG

3. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik heb tot nu toe gevonden:

Topcom BabyTalker 3500 SEDS
    Kan ik geen gebruikerservaringen over vinden :(

Alecto DBX 99
    Slechte batterij?

Babymoov 360500 Expert II
    Ook niets over te vinden.

Kan iemand me misschien helpen aan ervaringen?

4. misa

misa Niet meer actief

Ja die en nog eentje van dat merk. Zoals ik in mijn berichtje had gezet. Maar allebei geen revieuws over de producten.
    Klik hierop en je kunt ze vergelijken:
    KIESKEURIG

Ik kan je niet helpen aan ervaring. :)
    Misschien een topic starten over dat merk?

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Wij hebben thuis de Alecto DBX99
    Perfect apparaat. Totaal geen last van storingen/andere baby's. Terwijl de buren dezelfde babyfoon hebben.
    Batterij slecht? Geen problemen mee, (batterij gaat hier gewoon een hele dag mee), en anders is dat zo op te lossen door er andere oplaadbare batterijen in te doen.

Ook hebben wij een boot, hier gebruiken we de Alecto DBX85.
    ook een prima apparaat. Minder uitgebreid, maar zeker dect en een goed bereik. Kan tot aan het havengebouw lopen, dat is toch zeker 150meter.

Over het algemeen is Alecto goed.
    Vrienden van ons hebben de Alecto dbx88 en al deze apparaten storen niet met elkaar.
    Ik zou zo weer voor Alecto kiezen!

6. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    2,756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb begrepen dat topcom hele slechte referenties heeft. Ze hebben goed bereik, claimen ze. Maar de mensen die hem gebruiken ervaren minder dan 150 m tot 300 m bereik. Terwijl ze vaak 2500-3000 meter bereik zeggen te hebben!

Ik lees mee, want wij zijn ook opzoek naar een goede babyfoon mét bereik!

7. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ja ik lees vooral ook goede ervaringen over Alecto. Het is toch een bedrag om uit te geven en is wel handig als het bevalt :)

8. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    Jammer........ ik had gehoopt het perfecte antwoord al te lezen... hahaha.

Ben ook op zoek naar hetzelfde!!
    (tip voor 'beste idee van NL'??)

Hier de alecto dbx-99 in gebruik en super tevreden over. Wil eigenlijk het liefste dezelfde. Maarja, hij haalt het bereik tot de speeltuin niet. Ik weet niet precies hoe ver de speeltuin is maar in elk geval binnen de 300 meter.
    Bij de buren kunnen we wel op de thee, dat gaat prima. Maar lopen we wat verder weg van ons huis, dan valt het bereik weg. Helaas dus...... want zou het wel ideaal vinden dat ik met Lotte naar de speeltuin kan, ook wanneer Daantje ligt te slapen.

Vrienden van ons hebben de dbx-82/83. Niet dect maar wel verder bereik. Zij zijn er tevreden over.
    Maar hij heeft eigenlijk niet de gebruiksopties die ik handig vind aan onze huidige babyfoon.

Moeilijk dus!!
    Nu loop ik 100x naar de trap of naar boven om te luisteren en kijken of en hoe Daan nog slaapt omdat ik nog geen 2e heb aangeschaft.
    Dus heb eigenlijk wel enige haast....... hahaha

9. misa

misa Niet meer actief

Ja dat is ook zo. Tja ze kunnen wel zeggen dat ie 600 m bereik heeft, maar ja is dat ook echt zo he!
    De alecto dbx-85 hebben wij bij de blokker in de aanbieding gekocht voor 40 euro geloof ik. Valt wel mee vond ik.

10. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Dat valt inderdaad mee! Ik ga toch maar voor een Alecto denk ik. Heb aan een van de pas-mama-buufs gevraagd of ze bereik heeft als ze bij buren langsgaat (iedereen loopt hier de deur plat, nieuwsbouwwijk he dus we begonnen allemaal zonder schuttingen ;)) en ze zei dat dat goed ging.

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het bereik wat fabrikanten aangeven is altijd zonder muren enzo ertussen. Dus als beide onderdelen buiten zouden staan.
    Zodra het aparaat in een woning o.i.d. staat is het bereik een stuk minder.

Zelf geen ervaring met die aparaten, heb zelf een philips. Superaparaat vind ik, maar nooit echt getest op bereiklengte.

12. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ja soms staat er: binnenshuis 50 meter, buitenshuis 300 meter. Wat kan ik daar nou weer mee :(

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Voor echt bereik zou je een portofoon met babyfoonfunctie moeten hebben, dit antwoord heb ik ooit gekregen toen ik hier een topic over startte.

Weet zo geen merk/model, en heb het zelf nog niet aangeschaft.

Wij hebben een Philips Avent SCD530 (gekregen), mooi klein apparaatje met alle functies, ben alleen niet echt tevreden over het bereik, kon er niet eens mee naar de auto lopen, een beetje schuin voor het huis op zo'n 20 m, zonder steeds de verbinding te verliezen. (Hij moet dan in een rechte lijn verbinden en gaat dan natuurlijk door veel muren heen van de buurhuizen, toch was het nog geen 50m volgens mij, en voor een groot deel dus buiten!)

14. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    dect en groot bereik gaan idd niet echt samen.
    waarschijnlijk hebben veel buren een dect aangeschaft juist omdat er zoveel kinderen zijn.

Als jij dan eentje hebt die niet dect is dan heb je ook geen last van de andere babyfoons.

wat wij altijd doen is een klein tikkertje(zo'n ritmeding voor bij de piano) in de kamer zetten zodat we zeker weten dat we ons eigen kindje horen. Dit werkt prima.ze zijn een stuk goedkoper vaak ook dan de dect babyfoons dus als het niet bevalt is een andere zo gekocht.

15. Max78

Max78 Bekend lid

Apr 16, 2010
    577
    0
    0
    Ik heb bewust gekozen voor een babyfoon zonder dect, ik wil die straling liever niet naast het bed van mijn kindje.

www.beperkdestraling.org

Share This Page