Ik heb al een tijdje geleden Kraamzorg aangevraagt, maar mijn vraag nu was of ze eerst bellen voor een afspraak voordat ze langs komen en hoeveel maanden dat voor de uitgerekende datum is?
Hier komen ze bij t eerste kindje op huisbezoek ongeveer 2 maanden voor de uitgetelde datum. Ze bellen dan voor n afspraak
Volgens mn schoonmoeder die kraamverzorgster is, bellen ze ons rond 36 weken pas omdat je toch pas met 37 weken thuis mag bevallen.
Hier al snel na de aanvraag een bevestiging. Met 7 maanden telefoontje om afspraak te maken voor een intake.
Heb donderdag een telefoontje gehad om wat info te vragen voor mijn kraampakket.Daar werd ook gelijk uitgerekend hoeveel uren ik kreeg? 44 uur en das nieuw voor mij dat er eerst gebeld wordt.De intake komen ze hier ook weer langst ook al is het de derde keer zo rond het begin van mijn verlof.....
Bij mij komen ze aanstaande vrijdag, ben dan 30 weken. dus das wel op tijd. Moet je ook persee alles af hebben kwa babyuitzet? Mijn babykamer wordt namelijk pas over 4 weken bezorgd ( 6 weken later dan verwcht )
Nee hoor, je hoeft zeker niet alles af te hebben. Ze komen bij de intake vooral kijken waar jij behoefte aan hebt, hoe je 'gezinssamenstelling' is. Hoeveel uur hulp je krijgt. Jij krijgt te horen wat de kraamzorg wel en niet komt doen en ze geven je als het goed is een lijst met wat je in huis moet hebben tijdens en na de bevalling. Ze komen echt niet keuren of je alles wel in orde hebt vooraf.
Hier hebben ze van de week gebeld en nu komen ze 2 februari voor een intake... En ben nu 27 weken dus dan 29 weken.... ben benieuwd