Hallo iedereen, Daarstraks waren we bij babydump en zag ik bij het verzorgingsmateriaal een tweedelige waskom staan. Waarvoor dient dit juist? Ook namen we een kijkje bij de hydrofiele doeken en washandjes, die zouden zachter zijn om te wassen en af te drogen dan gewone handdoeken maar mij leken het maar stugge doeken van katoen. Wat is hier juist de bedoeling van? Alvast bedankt voor de antwoordjes!
die tweedelige waskom kun je gebruiken wanneer je je kindje even snel op de commode wilt wassen ipv in bad doen. Ik heb er zelf wel een maar niet vaak gebruikt. Hydrofiele doeken gebruik ik heel veel. Inderdaad voor het afdrogen (kun je goed mee tussen de plooitjes, met een normale handdoek werkt dat niet), voor onder het hoofdje in bed of in de kinderwagen, bij overmatig spugen etc.
Ik gebruik die waskom, met 2 vakken, zeg maar.. bijna dagelijks.. Ik doe Gijs niet zo vaak in bad.. meestal 2 dagen "gewoon" wassen dan een keer in bad.. Die doeken en washandjes vind ik ideaal.. Ze zijn stukken dunner dan gewone badstof handdoeken waardoor je veel makkelijk oren, okseltjes, liezen, "van-onderen" handen en voeten van je kindje af kunt drogen.. Daarnaast nemen ze ook veel vocht op.. Bij gebrek aan washandjes ( van die hydrofiele dingen) pak ik wel eens een gewone.. maar dat vind ik niet fijn bij Gijs, ook al is t al een hele kerel van bijna 8 maanden.. Die hydrofiele doeken +washandjes blij ik voorlopig wel gebruiken..
Hier een kraamverzorgende Die waskom met 2 vakken is niet echt nodig. Als mensen hem hebben gebruik ik hem, maar mis hem ook niet. Anders pak ik gewoon een bakje/kom uit de keuken voor het wassen op de commode als ze niet in bad gaan. Verder is hij wel handig als je hechtingen hebt (voor het vulvair toilet), maar de evt. bekkentjes (die je bij onze organisatie in huis moet hebben) volstaan ook. Hydrofiele washandjes en doeken zijn ideaal. We gebruiken ze om je baby af te drogen na het bad (gewone badhandoeken zijn te dik om bij de plooitjes goed te drogen), als spuugdoek, als doek voor onder de borsten als je bv geeft om melk op te vangen, onder het hoofdje in de kinderwagen, ledikant, wieg en ook in de box. De hydrofiele washandjes gebruik je om ook goed bij de plooitjes te kunnen voor het wassen, daar is een gewoon washandje ook te dik voor.
Ik gebruik die dubbele waskom bijna dagelijks. Ik heb hem gekregen van een vriendin. Zij had hem nog staan en ik vind hem wel handig. De hydrofiele luiers gebruik ik ook zoals hierboven al staat en op het aankleed kussen.
Ik hoor alleen maar lyrische verhalen over de hyfrofiele doeken en dat je ze werkelijk overal voor zou kunnen gebruiken. Ik heb er nu 18 aangeschaft en ik vind het belachelijk veel klinken, maar om me heen hoor ik dat je er zoveel wel nodig zou hebben. De dubbele waskom ga ik niet kopen. Mocht ik deze later nog missen, koop ik het wel bij.
de dubbele waskom heb ik veel gebruikt...in 1 bakje een sopje, en in de ander het "schone"water, heb ik meer gebruikt dan het badje....onze zoon kreeg een super droge huid van het baden, dit ging/gaat nu 2x per week onder de douche.... de hydrofiel luiers hebben we ook heel veel gebruikt, net zoals de andere dames ook vermelden.....onze zoon is ruim 4 jaar, en we hebben ze nu nog steeds in gebruik....in de keuken, om glazen op te poetsen....haha.... voor onze nieuwe struip ligt een nieuwe lding luiers klaar.....
Hier ook geen waskom aangeschaft en ik mis hem nog steeds niet. Voor wat betreft de hydrofiele luiers die kun je inderdaad niet genoeg hebben. Je gebruikt ze voor alles, droogmaken (vooral de plooitjes) in de kinderwagen, box of ledikantje bij het spugen en ik heb hem ook op het aankleedkussen liggen. En aan gezien we een mannetje hebben, die ons regelmatig verrast met een plasje moet deze regelmatig verschoond worden.