Help! Dringend kinderstoel-probleem!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by NafNaf, Feb 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Wie kan ons helpen? Onze inmiddels dreumes doet iets hinderlijks wat inmiddels een probleem begint te worden...

Vanaf dat hij een maand of 9 is en zonder babymandje in de triptrap ging, wiebelt hij zijn stoel heel hard heen en weer. Toen hij wat sterker werd, ging de hele stoel daarvan hopsen: hij helt een klein stukje en klapt dan weer terug. Zo gaat hij ook langzaam achteruit de kamer door. Best irritant, want als ik hem niet snel genoeg grijp, moet ik opstaan om hem weer terug te gaan schuiven (soms wel een paar meter).
    De buren hoorden al een tijdje een gekke dreun en pas na een tijdje bedachten wat dat dat dus de kinderstoel was. Die klap dreunt blijkbaar door op het laminaat, terwijl de huizen heel goed geïsoleerd zijn. Verder horen we elkaar nooit. We vinden dit heel vervelend en hebben inmiddels nog 2 andere kinderstoelen uitgeprobeerd (de ikea-stoel en een zware prenatal-stoel) maar hij doet het ook met deze stoelen. Op schoot zitten vindt hij heel naar en bovendien kan ik dan zelf ook niet eten.
    Maar nu stond dus net de buurman weer aan de deur om te klagen. Ik heb uitgelegd dat we al andere stoelen hebben geprobeerd en de tijd aan tafel zoveel mogelijk proberen te beperken, maar hij wil toch graag een oplossing. Ik wil graag de relatie met de buren goed houden...heeft iemand nog een suggestie?

2. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Van die viltjes er onder? Tegen krassen? Dat dempt vast ook de dreunen!
    kleedje eronder zou ook kunnen maar dan mag je er wel meer hebben in knoeien. .

Ik zou zelf geloof ik trouwens de stoel aan de tafelpoten binden. Kan ie niet omvallen ook!

3. amy2015

amy2015 Bekend lid

Feb 23, 2015
    528
    234
    43
    Heb je onder de trip trap de plastic stukjes zitten zodat jij niet kan helen? Mijn neefjes zitten weleens bij ons in de trip trsp maar door de plastic stukjes kunnen ze niet meer heen en weer . Onze kleine zit nog niet in de stoel dus dagelijks gebruiken we hem nog niet.

4. ylvi

ylvi Actief lid

Dec 9, 2011
    298
    0
    16
    Moeilijk hoor.....ook vervelend dat de buurman hiervoor aan de deur komt, je hebt immers al uitgelegd waar het door komt en bent er ook al mee bezig.
    Het enige wat ik nog kan bedenken is zo'n kinderstoel die je aan de tafel hangt, dus vast zet aan de tafelrand.
    Misschien ook nog een idee om zo'n reiskinderstoel te proberen die je op de gewone stoel zet.
    In ieder geval veel succes en duidelijk bij je buren aangeven dat je het ook heel vervelend vindt, maar dat je er al druk mee bezig bent!

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Ja, dat dacht ik ook:).
    Maar serieus, het Is ook gevaarlijk, hij kan best omkiepen.
    Is het niet een idee om het hem af te leren, ik weet niet hoe oud hij nu Is?

6. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Die witte stukjes zitten er onder, maar dat maakt geen verschil. Viltjes hebben we ook al, doet ook niets. We hebben er nu een dubbelgevouwen handdoek onder gelegd. Dat helpt wel tegen de harde tik, maar niet tegen het doordreunen. Hij is nu 15 maanden, afleren gaat nog niet zo goed. Ik zou ook niet echt weten hoe. Eruit halen zodra hij het doet is ook niet echt een optie; hij heeft al ondergewicht dus ik wil niet zo'n strijd tijdens het eten.
    Ik ben wel eens bang dat hij kiept, ja. Maar door die witte stukjes kiept hij eerder voorover dan achterover, dus vastbinden aan de tafelpoten helpt niet (tenzij ik hem achterstevoren vastbind, maar dat voert zo lastig ;)).
    Zo'n reiskinderstoel zat ik ook al aan te denken, maar dat lijkt me gezien zijn kracht en harde gewiebel eerlijk gezegd doodeng!
    Als iemand nog meer goede ideeën heeft: ik sta overal voor open!

7. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    De poten verzwaren, zodat ze niet meer kunnen verschuiven?

8. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    15 maanden is oud genoeg om op te gaan voeden. Dat zal niet binnen een paar dagen gelijk resultaat gaan geven, maar ik zou absoluut elke keer dat hij begint te wippen, hem daarin begrenzen. En ook een consequentie stellen als hij het dan blijft doen. Bij jullie op schoot, zou ik dan zeggen, met de boodschap: als jij gaat wippen, kun je omvallen. Dat is gevaarlijk, dus als je niet stopt, ga je bij papa of mama op schoot.
    Dan gaat ie er echt wel mee ophouden hoor....
    Dan maar even strijd bij het eten en even een tijdje iets minder goed eten. Hij gaat zich echt niet uithongeren en zal echt eieren voor z'n geld kiezen.

9. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Kun je niet je voet erop zetten? Bij ons wordt er ook wel eens gewipt met dat ding en ze drukt zich af aan de tafel. Ben als de dood dat ze zich een keer omver drukt. Onderaan de stoel zit een stang en daar zet ik altijd mijn voet op als ze erin zit.

10. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,367
    113
    En tijdelijk een goedkope Ikea stoel? Wij hebben die, en daar staan de poten ver van uit elkaar (wat natuurlijk erg irritant is ;) ) en daar kan mijn zoon echt niet in 'hupsen' terwijl hij dat in kinderstoelen bij mijn *(schoon)ouders wel doet, en zich wegschuift.

11. Verox

Verox Niet meer actief

Een andere kinderstoel kopen die je wel vast kunt zetten.
    Dit klinkt heel gevaarlijk.

12. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    15 maanden en opvoeden zou ik een flinke uitdaging vinden. Dat kan een hele strijd worden. Jammer van het eten! Zeker omdat je schrijft dat je snel een oplossing zoekt.

Ik denk dat ik de triptrap zou vastmaken aan de tafelpoten (tie rips?) en dan op 4 punten denk ik. En er een dikke badmat of zo onder zou leggen mocht de stoel dan nog iets bewegen. Die kun je makkelijk weer wassen als er etensresten op komen.

13. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Ogen in de grond en spanbanden er om:D

14. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

Jul 11, 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    lastig. Ik zou toch proberen het hem af te leren. Zal niet meteen lukken maar volgens mij kun je niet vroeg genoeg beginnen.
    Mijn zoontje heeft zo'n ding wat je aan de tafel hangt. Voor als we ergens anders eten. Ik zou zoiets proberen. Daar kun je volgens mij echt niet in hupsen.

15. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Zomaar wat ideetjes, geen idee of het helpt...
    - voor het eten tijdje op een hobbelpaard zetten zodat hij met eten even uitgewiebeld is?
    - tijdelijk eten geven in de kinderwagen? Zit wel laag maar kan niet wiebelen
    - zelf laten eten met stukjes zodat hij meer afgeleid is?
    - stoelverhoger op gewone stoel? geen idee vanaf hoe oud dat kan en wiebelt misschien alsnog...
    Vervelend dat de buurman er zo'n probleem vaan maakt ja, het is foch maar even per dag en niet op een laat tijdstip ofzo

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou de stoel ook proberen vast te zetten.. Bijv aan de tafelpoot. Of desnoods een haak onderop de tafel en dan een touwtje naar de stoel.. Dan kan hij nooit ver komen..

Maar eet hij wel goed nu? Ik zou het hem eerst zelf laten proberen te eten, dan is er voor hem nu om bij de tafel te blijven. en is hij bezig.

Speelgoed zou kunnen als je perse zelf wil voeren, dan is hij bezig, maar eigenlijk ook niet zo handig omdat hij daar dan weer aan gewend raakt.

Hij moet toch ooit leren om aan tafel te blijven zitten. Het ging hier wel beter als ze zelf aten. Tot die tijd wilden ze nog wel eens draaien tussen het eten door. Maar ze wisten ook snel genoeg dat ze rustig en netjes moesten zitten voor het volgende hapje..

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik geloof niet dat dit op een practische manier op te lossen is, dat je het wibelen kunt stoppen. In het geval van een baby had ik voor de kinderwagen gegaan. Maar op deze leeftijd zou ik echt voor de opvoedkundige aanpak gaan. Ze begrijpen echt al wel wat nee betekend. Dus duidelijk uitleggen wat je niet meer wil hebben en uitleggen dat het eten anders klaar is. En hem er dan ook echt afzetten.

18. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Wat een onzin. Als je met 15 maanden nog niet begonnen bent, dan weet ik niet wanneer iemand wel zou beginnen? Opvoeden begon hier bij alle 4 toch echt met 8-9 maanden al serieus hoor. En ze weten echt snel genoeg wat nee betekent, als er gewoon consequenties op gedrag volgen.
    Dat hoeft geen straf te zijn, dat hoeft geen strijd te worden, gewoon simpel: doe jij dit, dan doe ik dat.

19. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Jee, lastig hoor! Wij hadden exact hetzelfde probleem in de Tripp Trapp, en hebben de oplossing gevonden in een kinderstoel van Ikea, met van die wijde poten. Daarin gaat het nu gewoon goed. Ik las dat je al een Ikea stoel geprobeerd had, maar ik weet niet of ze verschillende hebben. Anders zou ik dus zeker deze aanraden.
    Verder zou ik in eerste instantie proberen om zelf te voorkomen dat de stoel beweegt, dmv bijvoorbeeld je voet op de stang onderin (als die er is) te plaatsen oid. Als dat niet werkt zou ik inderdaad streng gaan zijn. Ze weten inmiddels dondersgoed wat nee betekent, en ik zou jouw belang bij dat hij goed eet nu even op een laag pitje zetten. Ga je wiebelen? Dan pak ik je bord af. Leg kort en krachtig uit waarom je dat doet. Daar gaat wel wat tijd overheen, maar hij zal het heus begrijpen en uiteindelijk eieren voor z'n geld gaan kiezen.
    En wat de buurman betreft... Tja, ik ben bang dat hij even pech heeft. Je hebt hem al uitgelegd wat er aan de hand is en ook laten zien dat je probeert mee te denken. En als hij moeilijk gaat doen nodig je hem gewoon even uit tijdens een eetmoment, kijken of hij het beter weet :D

20. Verox

Verox Niet meer actief

Ik weet uit ervaring dat het heel moeilijk is dit soort dingen af te leren.
    Mijn dochter zit sinds ze in haar kinderstoel zit al op en neer te wiegen.
    Geen idee waarom.
    Ze klemt daarbij haar voetje achter het voetenplankje.
    Zo heeft ze al enkele keren haar hele voetje open geschaafd. En daar ook lelijke littekens aan overgehouden.
    We hebben vanalles geprobeerd, schoentjes of sokjes aan, voetenplankje verwijderd (maar dan bleef er een buisje zitten en daarbij deed ze hetzelfde) soort van foam om het buisje, en vooral heeeeeel erg veel corrigeren en waarschuwen.
    Maar het wippen krijgen we niet afgeleerd. Ze weet nu wel dat ze haar voetje niet achter het plankje mag steken, maar het blijft echt opletten!

Natuurlijk is het belangrijk om dit gedrag te corrigeren, maar in de tussentijd zou ik toch proberen te voorkomen dat de stoel verplaatst. Desnoods door een andere stoel te halen.

Share This Page