bevallen in erasmus rotterdam met psygische achtergrond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eefke84, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ben vandaag op controle geweest bij de gyn. loop daar omdat ik twee weken geleden ben opgenomen met hypermesis gravidarum.
    nu gaat dat gelukkig redelijk goed.
    had vandaag ook de 12 weken echo en kindje groeit goed. ben zelfs 4 dagen vooruit gezet;)
    maar nu heb ik te horen gekregen dat ik doorverwezen wordt naar het erasmus ziekenhuis in rotterdam.
    dit is omdat ik al eigenlijk heel mn leven veel last heb van een compulsieve angst en dwangstoornis:(
    de laatste maanden was het zo erg dat ik niet meer wilde:) eindelijk werd ik serieus genomen en heb ik seroxat uiteindelijk gehad en loop nu bij een psycholoog. de laatste tijd gaat het stukken beter maar ik ben er nog lang niet en waarschijnlijk kom ik er ook nooit helemaal van af;) afijn om deze redenen wil de gyn nu liever dat ik dus naar het erasmus ga om daar onder controle te gaan en te bevallen. hij is bang voor een terugval of een psychose ( wat is dat precies????) na de bevalling. ik vind het heel lief van hem dat ie me daarvoor heeft gewaarschuwd. hij wond er geen doekjes om en wilde gewoon het allerbeste voor mij. maar het is wel een tegenvaller:( ik kan helaas niet zonder de seroxat althans nu nog niet.
    maar poeh rotterdam is best ver weg, moet er heel de verdere zwangerschap onder controle daar bevallen, paar dagen blijven etc etc etc. er is nog een hele kleine kans dat ik gewoon terug mag naar mn eigen gyn als ze in het erasmus me te goed vinden maar de gyn ging daar niet vanuit.
    heeft iemand hier misschien ervaring mee??? sowieso met het erasmus. ik ken het helemaal niet. en zijn er vrouwen met een soortgelijk iets? wat moet ik nu allemaal verwachten?

pff heb barstende koppijn na vanmiddag;)

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

niemand?

3. Aafke

Aafke Lid

9 mrt 2008
    25
    0
    1
    Vervelend dat het zo rauw op je dak komt. Waar woon je? Zij zijn niet het enige zkh die deze begeleiding bieden, wel is het zo dat het Erasmus heel goed is in het begeleiden van zwangere vrouwen met psychische klachten. Je wordt extra ondersteund, je kunt bijv ervoor kiezen om met andere zwangere vrouwen in groepstherapie te gaan om zo ervaringen uit te wisselen. Na de bevalling wordt er geadviseerd om in ieder geval 5 dagen te blijven (klinisch kraambed) dan wordt je extra ondersteund. Ook het kindje moet worden geobserveerd omdat het ontwenningsverschijnselen van jou medicatie kan hebben.

Een psychose houdt in dat je geen gevoel meer hebt voor de werkelijkheid, bijv. waan ideeën hebt. Nou is het zo dat door te bevallen je daar net wat meer kans op maakt in combinatie met psychische klachten. Maar dat hoeft natuurlijk niet!

Ik slik zelf anti depressiva maar mijn situatie is al jaren stabiel, ik hoef niet naar het Erasmus MC. Mag gewoon bij de VK maar moet in het ZKH bevallen en 48 uur ter observatie blijven.

Succes!

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

he aafke.. fijn dat je reageert

ik woon op de grens van brabant, zuid holland. vlakbij gorinchem. rotterdam is het dichtstbij zij de gyn.in utrecht zat niks zei hij. breda kon ook nog maar had hij geen ervaring mee en is dan qua afstand net zo ver.
    ach die afstand is niet het grootste probleem maar meer dat het even een iets groter en vreemd ziekenhuis is denk ik.
    je uitleg is heel duidelijk kan ik zeker wat mee. ik ben heleaas niet zo stabiel:( het gaat wel beter. overwin mn angst langzaam aan een beetje maar heb nu ook weer veel moeilijke momenten dat ik weer niet aan mn dwang moet toegeven ( omdat ik dus over mn grenzen heen ga nu) pfff moeilijk allemaal soms he;)

bedankt

5. Aafke

Aafke Lid

9 mrt 2008
    25
    0
    1
    Ik denk dan dat je er wel heel veel aangaat hebben, Erasmus is een van de beste ziekenhuizen als het gaat om het begeleiden van de zwangere vrouw met psychische problemen. Succes, ben benieuwd hoe je het vindt. Laat je weten wanneer je bent geweest?

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja dat is goed. ik wacht op een telefoontje van hun voor een afspraak.

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hoi,

Ik heb tijdens de zwangerschap ook niet goed in mijn vel gezeten en begon met Sertraline rond de 22/23 weken (ook AD, ik had paniek/angstaanvallen). Ik heb gewoon tot 34 weken bij de VK gezeten, maar omdat mijn eerste bevalling een KS was moest ik na 34 weken naar de gyn toe.

Ik moest vanwege de medicijnen 48 uur blijven. Niet zozeer voor mezelf maar voor Fabiënne. Ze wilde kijken of ze iets van afkickverschijnselen had. Het enige waar ze wat last van had was het ongecontroleerd bewegen met haar armpjes. Maar in mijn ogen doen bijna alle baby's dat!

Ik vind het best vreemd, ik mocht gewoon hier in het dichtstbijzijnde ziekenhuis bevallen en er werd gewoon wat extra op je gelet.

Als je je er zelf niet goed bij voelt en denkt dat het beter is om bij je oude gyn. te blijven, kun je dat (neem ik aan) gewoon aangeven toch?Ik vod het op het eind al vervelend om 15 minuten in de auto te moeten zitten om naar het ziekenhuis te rijden. Dus in jou geval kan ik me best voorstellen dat je daar best tegenop ziet!

Deel Deze Pagina