Aan alle dames met een beetje naai ervaring. Ik heb kom niet uit een patroondeel. Het gaat om het volgende patroon: http://acceptatie.101woonideeen.nl/wp-content/uploads/2009/05/uil1.pdf De uitleg staat hier. Uil >> Uncategorized – 101 woonideeën Na wat puzzelen snap ik welke onderdelen de neus vormen en welke het oor. Nu blijft deel F nog over. Er staat op stofvouw. Ik snap niet waar ik het laten moet. Kan iemand me helpen??
Echt duidelijk vind ik het niet, maar volgens mij staat er in de beschrijving dat je de stofvouw aan het onderlijf moet knippen (of terwijl aan de onderkant erbij dus)?
daar lijkt het wel op he? zodat de uil een zitvlak heeft zeg maar. Het past alleen niet aan de onderkant van het lijf. Nog maar even verder zoeken dan.
Met de stofvouw wordt bedoelt dat je de stippelijn op een dubbelgeslagen stuk stof moet leggen en dan precies op de vouw. Het patroon is nu nog maar de helft van het uiteindelijke patroon (snap je me?). Dus de stippellijn op de vouw van een dubbelgeslagen stuk stof leggen. Je krijgt dan uiteindelijk geen halve cirkel maar een hele cirkel/ovaal. pb me maar als je het nog niet snapt , vind het erg lastig om uit te moeten leggen!