Hallo allemaal, Wij zijn al voor kinderwagens gaan kijken.. en zoveel keuze! Wat we hebben gehoord, is dat de Bugaboo Cameleon en de Joolz Day met name de ' toppers' zijn die het meest verkocht worden en aangeraden worden. Dit vinden we ook beide mooie wagens. Maar welke is nu de beste? Elk heeft zijn voor/nadelen. Een vriendin van me heeft een Stokke, maar volgens mij betaal je daar met name voor het design en bovendien is hij toch wat lastiger snel in te klappen voor in de auto hebben we gezien. Bij de bugaboo vonden we het grootste nadeel dat de duwstang foam heeft, wat vrij snel mogelijk kapot kan gaan , en dat de reiswieg vrij laag staat (wij zijn beide vrij lang). Bij de Joolz vind ik het jammer dat die banden heeft die lek kunnen gaan, terwijl dat bij de bugaboo niet is (lederen stang). Ook is de joolz een aparte reiswieg en een apart zitgedeelte, ipv bij de bugaboo en zit de rem onderin, waar je mogelijk later haast niet zo'n opstappertje aan kan vast maken (of hoe je die ook noemt!). wat is nu voor ons de verstandigste keuze? Of is er nog een derde optie die jullie aanraden? Op de consumentenbond website zag ik dat zij ook tests haddengedaan met kinderwagens, maar jammer genoeg heb ik geen inlogcodes, dus heb geen idee welke wagen de beste is die er uit komt, en hoe de Joolz en bugaboo eruit komen...
Ik ga op voor optie drie!! Wij hebben de maxi cosi mura 3 en we zijn er echt helemaal wild van. Voordelen: * Hele grote kinderwagenbak!! * Echt een mooie kinderwageninzet, deze kan met en zonder stuurtje. * Zitinzet kan van je af en naar je toe! Kan trouwens ook helemaal plat. * Rijd overal soepel doorheen, zelfs door het bos en over zand. * Duwstang kan goed voor mij en voor mijn man, is verstelbaar(ik ben 1.68 m. en manlief 1.93 m.) * Alles is te wassen en blijft mooi in de was. * De wagen is erg degelijk en solide(wat ik heel erg belangrijk vind). Kan denk ik ook goed een plankje op. * Wagen is makkelijk en klein inklapbaar. * Maxi Cosi kan er op. Nouja, ben groot fan Én ik heb helemaal geen nadelen gevonden, echt een geweldig ding. Foto van mijn manneke in de wagenbak(lekker aan het slapen, net een dagje oud).
@ TS; volgens mij kun je met beide wagens haast niet fout gaan. Persoonlijk heb ik geen ervaring met de Joolz, maar ik vind hem er erg mooi uit zien en ik hoor er goede dingen over. Ze zeggen dat er oud werknemers van Bugaboo aan de slag zijn gegaan met de minpunten van Bugaboo en daar de Joolz van hebben gemaakt. Dan zou het dus een verbeterde versie zijn. Maar die banden zouden voor mij dan weer een reden zijn om m niet te nemen! Wij hebben de Bugaboo, en ik heb absoluut geen klachten over de lage bak of de foamen duwstang. Hij is compact op te bergen, super in het gebruik en met 1 hand te besturen! Echt ideaal, ik zou geen andere willen. Maar nogmaals, heb dus geen ervaring met de Joolz...
Wij hebben nu ruim twee jaar een bugaboo en we zijn er helemaal blij mee. Hij is compact op te vouwen en als je bijvoorbeeld op vakantie gaat, kun je ook gemakkelijk de wielen er vanaf halen waardoor hij nog kleiner wordt. Ik vind het overigens wel een pluspunt dat de reiswieg en het zitje gebruik maken van dezelfde constructie. Dit maakt de reiswieg namelijk een stuk kleiner (lees: platter) bij het opbergen. En je zult ze toch nooit gelijktijdig gebruiken. Het foam is bij ons nog relatief onbeschadigd. Volgens mij moet je ook wel heel wat doen om dat kapot te krijgen.
Ik ben ook een grote Maxi Cosi Mura fan, maar daar vroeg je niet naar Van jouw keuzes zou mijn voorkeur uitgaan naar de Bugaboo (dit waren de andere 2 wagens die ik heb overwogen voor ik voor de Mura koos). De Joolz vind ik ontzettend mooi, maar ik vond hem bij het testen een beetje wiebelig overkomen. De Bugaboo had naar mijn mening niet echt minpunten, behalve wat je zelf al zegt: de lage wagenbak. Maar ik hoor van de meeste Bugaboo-gebruikers dat dit in de praktijk eigenlijk nooit een probleem is.
Tja probeer ze eens uit zou ik zo zeggen, in de winkel kun je wel een circuit doen vaak en oefenen met in en uitklappen etc. Ik ben een echte Joolz-fan. Heb hem zelf ook en geen klachten ben er nog steeds heel blij mee. Als je lang bent zou ik de Joolz aanraden maar goed dat is mijn mening. En wat maakt het uit dat de bak en de inzet 2 onderdelen zijn? Je gebruikt het toch niet tegelijk? en het is compact op te bergen. Zoals je al zegt overal zitten wel voor/nadelen aan, het is maar net wat je eisen zijn en wat voor jou belangrijk is.
wij hebben ook heel erg tussen de Joolz en Bugaboo zitten te twijfelen en gekozen voor een Joolz. ook ik vond het een nadeel dat de banden van de Joolz lek kunnen gaan maar hoe vaak gaat je fietsband lek? daar ben ik niet erg bang voor. voordeel van deze banden zijn dat ze beter veren en je hoeft niet zoals bij de Bugaboo speciale sneeuwbanden aan te schaffen als er sneeuw ligt, deze wielen rijden dan sowieso al fijn. waarom wij gekozen hebben voor de Joolz: - zijn allebei lang, wagenbak erg laag en zitgedeelte is voor het kindje ook laag, in de Joolz zitten ze mooi wat hoger en direct op tafelhoogte. - lederen duwstang, stang over de wiegbak en later over het zitgedeelte kun je aan allebei de kanten losklikken, kan niet bij Bugaboo. - ze zijn allebei klein in te klappen dus dat is voor allebei een pluspunt - de voetensteun onderaan het zitgedeelte is van de Joolz hard plastic??, kun je beter schoon houden dan bij de Bugaboo en volgens mij kun je hem bij de Bug ook niet verstellen (weet ik niet zeker meer) en bij de Joolz wel. - wagenbak zijn van allebei even groot, heb het nagemeten in de winkel. als me nog meer te binnen schiet dan meld ik mij wel weer
wij hebben de bugaboo. alleen maar voordelen, op 1 dingetje na: hij is laag!!! dus als je nogal groot bent is ie niet zo handig want je moet best ver bukken voor je kleintje
Ik zou ze inderdaad in de winkel eens gaan testen allebei, goed mee rondlopen, eens in- en uitklappen, dat soort dingen. Zelf hebben we voor de bugaboo gekozen vanwege een kleine auto en het feit dat we het gewoon een mooie wagen vinden (en natuurlijk ook op basis van andere punten, maar die twee gaven bijons de doorslag). Je kunt geen verkeerde keuze maken, geloof ik, dus ga voor je gevoel
Wij zijn ook voor de bugaboo cameleon gegaan, heb de joolz ook gezien, maar vond de wandelwagenbak er zo smal uitzien. Ik vind dat van bugaboo het grootst. Verder kan de bugaboo heel snel en klein inkappen en je kan met de aanvullende bekleding afwisselen. Mijn vriend vond de joolz niet mooi dus die viel voor ons zoiezo af.
Wij hebben voor de Joolz gekozen. Wij vonden het belangrijk een wat hogere wagen te hebben dus de bugaboo viel voor ons meteen al af. Vrienden van ons hebben hem ook en die zijn er erg tevreden mee. Die vriend werkt ook in P.renatal en heeft dus alle verstand van de wagens. Ik krijg hem begin februari binnen en kan niet wachten.
Betalen voor design en/of naam, dan moet je vooral Joolz en Bugaboo laten staan Hier kunnen ze alle 3 wat van! Stokke is enkel anders in model, maar dat hoeft niet perse duurder te zijn, hoor. Ik heb zelf een Stokke en ben super tevreden. Krijg ook giga veel reacties hoe functioneel en lekker hoog hij is en van de mensen die er mee lopen hoe super soepel en wendbaar. Het inklappen niet snel snap ik niet, binnen 1 minuut ligt hier alles op de plek. Ken in dat opzicht een bugaboo of joolz niet dus misschien is dat nog sneller. Een joolz vind ik nog wel mooi, een bugaboo vind ik behalve niet mooi, ook nog zó laag, moet vaak even kijken of ze nou met een wagen uit de speelgoedwinkel op pad zijn Ach, ieder zijn smaak, gelukkig! Als je niet voor een Stokke wilt gaan prima hoor, maar moest het toch even gezegd hebben Succes met je keuze!
Lekker in de winkel beide wagens uittesten en inklappen, kijken of ze in de auto passen (niet onbelangrijk) en of ze voldoen aan jullie eisen. De keuze is echt heel persoonlijk. Heb zelf nu een Mura4 en ben daar heel erg tevreden over. Het enige wat ik een minpuntje vind is dat m'n zoontje hangt in de buggyzit. Een kind glijdt makkelijk weg, klein nadeel. Enne...ik heb m'n band 2x lek gereden in anderhalf jaar. Overigens, als deze zwangerschap goed gaat (wat ik heel erg hoop!!!!) dan wordt de Mura vervangen door een Bugaboo Donkey.
laris jippie je bent zwanger!! ik duim dat alles goed mag blijven gaan en dat je strakjes de donkey ook aant kunt schaffen ontopic: je kunt uit beide wagens geen verkeerde keuze maken (ik heb zelf de bugaboo donkey dus niet te vergelijken) maar als jullie allebei lang zijn zou ik voor de joolz gaan. de wagenbak lijkt laag van de bugaboo maar dat is hij in het gebruik niet hoor ik van iedereen. vind het alleen soms raar uitzien als mensen echt groot zijn
Jaaa, dankjewel!!!! Ben zoooooooooo blij, onvoorstelbaar! Maar tegelijk ook heel bang dat het misgaat. Ik voel me goed en echt zwanger, dus ik heb goede hoop. Ja, leuk hoor, ik verheug me er op!! On topic: Ik vind het er ook altijd beetje gek uitzien als mensen (erg) lang zijn. Maar een vriendin van mij heeft de Bugaboo Cameleon en is er heel erg tevreden over. De lage bak is geen issue, terwijl ze echt niet klein is.