Goedemorgen, Ik ben wat aan het voorneuzen met mijn moeder. Je wil wat, maar je kunt nog niks natuurlijk als je zo pril zwanger bent. Ik krijg de kinderwagen van mijn ouders en we zijn beiden erg weg van de Joolz Day earth Parrot blue en de Bugaboo special Victor en Rolf. Die laatste is wel errug duur, maar we vinden hem erg geinig. Maar goed, als je zegt wat vind je mooier, zeg ik eigenlijk de Joolz!! Maar er zijn wat mitsen en maren. Uiteraard gaan we na de eerste drie maanden lekker langs de babyzaken om ze uit te proberen enzo, maar ik ben vast benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ben zelf klein 1m56 en mijn man is 1m90. Dus ze moeten in hoogte verstelbaar zijn, dat zijn ze volgens mij allebei. Maar de bak van de Buggaboo is lager. Dus dat lijkt mij ideaal. Maar is de Joolz zoveel hoger. Hoe ervaren andere kleine mama's dat? En het inklappen? Op de foto lijkt het alsof de buggaboo kleiner gevouwen kan worden dan de Joolz. Dat i.v.m. de auto. Nou ja, mijn vraag aan de gene die ook tussen de Buggaboo Cameleon en Joolz Day hebben gekozen, wat ze gekozen hebben en waarom. En dan even niet vanwege de prijs, maar puur de praktische overwegingen die je gemaakt.
Mijn zusje had een Joolz en ikzelf een Bugaboo. We zijn een keer samen een paar dagen weg geweest en ik moet zeggen dat zij de Bugaboo fijner vond rijden. Mijn man is ook niet kort maar kon prima achter de Bugaboo. De Joolz is veel zwaarder en minder compact op de vouwen. Ook had mijn zusje er al heel snel problemen mee aan het onderstel. Wij hebben hier nu voor nummer drie toch weer een Bugaboo..
Wij gaan voor de Joolz, wij zijn allebei vrij lang en vinden het prettig dat de bak wat hoger zit. Ook heel makkelijk uit elkaar te halen! en vind hem ook super mooi eruit zien... Vind de joolz day earth het mooiste en dan met name de donkerblauwe met het bruine leer!
Ja dat heb ik dus ook, eigenlijk moeten ze een bugaboo maken met de blauwe uitstraling van de Joolz Day earth blauw Maar goed, heb emt allebei nog niet geoefend, alleen naar gelonkt. Oefenen mag pas met 12 weken van mezelf. Dus misschien is de Joolz toch wel praktisch in praktijk. Ik baseer het nu op de foldertjes.
Wij hebben nu 2,5 jaar de bugaboo en zwager en schoonzus een jaar de joolz. Moet zeggen de joolz is makkelijk in te klappen net als de bugaboo maar de bugaboo is kleiner. Ook vind ik het vervelend dat de joolz vanachter een stuk breder is dan de voorkant hoe vaak mijn schoonzus wel niet ''klem'' zit in de winkels Bugaboo zit ook wel wat verschil in maar stuk minder. Ook vind ik de bugaboo soepeler/lichter lopen dan de Joolz. Mijn man is trouwens 1.95 en kan met gemak achter de bugaboo lopen. Gewoon gaan uitproberen in de winkels en kijken wat je echt wilt.
Joolz!!! Veel fijnere wagen, gebruiksvriendelijker en kwalitatief meer waar voor je geld. Ik heb zowel een Joolz als een bugaboo dus spreek uit ervaring.
Ik heb geen ervaring met de bugaboo (wij zijn allebei lang en vonden die lage bak niet handig), we hebben de Joolz. We hebben deze gekozen omdat hij hoog genoeg is, maar tegelijkertijd klein ingeklapt kan worden. We hebben een piepkleine auto en de Joolz was zo ongeveer de enige wagen waarvan het onderstel in de kofferbak van onze auto past.
De problemen met het onderstel waren trouwens de oudere modellen (de bloom) dit is de voorganger van de huidige Day. En inmiddels is er alweer een nieuwere Day dus daar ga je echt geen last mee hebben. Daarbij vind ik de service ook super maar dat is die van de Bugaboo trouwens ook. Tja als je zelf zo tevreden was met de bugaboo houd je het daar toch bij. Kinderwagens zijn zo persoonlijk. Vriendin van mij heeft een Stokke en is daar helemaal weg van, ik vind het een onding en dat vind zij weer van mijn wagen. Ha..ha.. gelukkig dat er veel soorten wagens zijn, voor ieder wat wils.
Hier geen problemen met het onderstel van de Joolz. Een heel degelijke wagen, gemakkelijk in te vouwen. Ga met z´n twee eens testrijden en laat je voorlichten. Wij vinden de Bugaboo te laag. De Joolz schuiven wij zo aan tafel aan nu hij goed kan zitten in de buggy inzet.
Ik heb een Bugaboo. Ben daar super tevreden over. Heel makkelijk in te klappen en gebruiksvriendelijk!
Ik heb bij de jongste een Bugaboo gehad. Echt een super wagen maar als er nog een kindje komt ga ik denk ik voor de Joolz. Ik persoonlijk vind het prettiger dat de bak juist hoger ligt dan bij de Bugaboo.
Wij hebben ook getwijfeld tussen die 2 en bij is is het uteindelijk de bugaboo geworden omdat hij toch wat soepeler reed. Ik ben er erg blij mee nu ik hem dan ook eindelijk kan gebruiken!
Wij hebben de bugaboo viktor en rolf.. mijn man wad helemaal weg van die kinderwagen. Hebben hem alleen nog niet in gebruik
Wij hebben de cameleon... Ik ben zelf 1.58. We hebben de wagen destijds uitgezocht omdat hij zo klein ingeklapt kan worden en omdat hij zo licht is! Ik zou zo weer voor deze wagen gaan, super ding!
bugaboo Buffalo vind ik persoonlijk mooier dan de cameleon. de bak zit wat hoger en de wielen wat groter
Ik zat hier ook mee, vond beide wagens leuk. Maar gekozen voor de Bugaboo Sahara! Dit omdat ik de Joolz groffer vond ogen. Dat vond ik minder mooi. De Boo bevalt verder prima!
Het gaat de Bugaboo Cameleon worden. En dan de lichtblauw met zwarte streepjes. Ik vond de Joolz net zo lekker rijden. Maar kreeg het vrijwel niet voor elkaar om hem zelf in te klappen. De buffalo vond ik ook niet ideaal en de Cameleon was klik en vouwen. Voor mij dus ideaal. Dus over 6 weekjes gaan we hem bestellen.
JOOLZ Hihi erg fijne wagen!! Het inklappen is iets wat je "onder de knie" moet krijgen maar als je dat eenmaal hebt een super fijne wandelwagen. Je kunt er overal mee wandelen bos, stad en "kinderkopjes" echt ideaal. twee nadelen aan de Joolz vind ik: - Het inklappen - Weinig ruimte voor spullen, je kunt er wel met de kinderwagen inzet een extra bagage zak bij kopen. Nu moet ik toegeven niet echt heel bewust destijds naar de Bugaboo gekeken te hebben maar ik verwacht dat deze ook heel erg fijn zal lopen!
Wat lopen zijn ze, zoals ik getest heb in de winkel hetzelfde. Ik kon ze allebei met 1 vinger omdraaien. Het enige nadeel wat ik aan de buggaboo kon ontdekken (en dat was niet eens echt een nadeel) is dat ik de Joolz ietsje mooier vond. Maar vind hem nog net zo goed mooi. Naast de nadelen die jij noemt vond ik het ook raar dat je in de toekomst geen meerijdplankje kon aanschaffen voor de Joolz. En er waren minder autostoeltjes merken die erop pasten.