Hoi hoi. Wil gewoon even stoom afblazen. op zich gaat het niet slecht. Door een fout van mij lopen er twee rekeningen deze maand verkeerd, het heeft ook met die iban te maken. ( wennen) ging wat fout. Neckermann wel betaald dacht ik bleek ik te veel aan wehhamp betaald te hebben ( niet erg mooi mee genomen.) nog maar 800 euro dan is deze lopend krediet verleden tijd en kan ik deze schuld gaan afstrepen. Nou ja Neckermann gebeld de komende maande betaal ik 10 euro extra om deze maand te compenseren. Ook op gelost. Neckermann nog 2900 euro daar ben ik nog even mee bezig maar gaat sneller als wehkamp klaar is pff. T-mobil betaald bleek het online( dat is mijn internet en tv provider) te zijn oorzaak iban en ik heb te snel de rekeningen via de app betaald en niet goed opgelet volgende week mag ik dus mijn T-mobile betalen. Een voordeel Online hoef ik deze maand niet te betalen. Dsw had ik begin januari betaald en met salaris een keer extra. Denk loop ik wat voorruit. Deze maand heel inpulsief geweest mijn eigen stomme rot schuld. Heb spelletjes gebeld ( betaald dus mijn aankomende T-mobile rekening niet die verkeerd is gegaan is ) aardig over de top te veel dus. Grrr ( dit was wel echt mijn fout) Nu gisteren brief van gemeente hebben ze te veel kindertoeslagbetaald voor de kinderopvang voor 2012 dat hebben ze aan de kinderdagverblijf betaald maar ja daar heb ik geen rekening open staan en hun hebben te veel betaald de gemeente te veel voorlopige toeslag zeg maar( medici indicatie) En eerst gaan ze naar het kinderdagverblijf en daarna komen ze als nog naar mij bijna een rekening van 500 euro whahaahahahah dacht dat ik gisteren gek werd. Zal wel betalingsregeling worden. komt ook vast en zeker goed. Vorige maand met zusje en moeder een goedkope vakantie geboekt voor juni dus ook dat moet ik betalen met aankomende april ( kinderbijslag is geen groot bedrag) 240 euro. En gaan we dat midweekje ook even naar de Efteling. Komt ook goed dan heb ik mijn vakantie geld weer. In april gelukkig hebben de kinderen niet veel nodig maar toch de oudste een zomer jas de jongste en allerbij schoenen. Komt ook wel weer goed haha pfffff. En de jongste heeft ondergoed nodig. Zo en nu heb ik het op geschreven en volgende week jongste vier jaar dus dan ook verjaardagsboodschappen doen ect ect gelukkig heb ik haar cadeautje al in huis. Maar toch een kistje bier halen taartje pffffff. Zo ben het kwijt mijn geklaag en hoop dat het mij oplucht. Gek word ik er soms van. Dat klaverjassen met de rekeningen, voor uit denken voor uit plannen. Denk dat sommige het wel snappen toch hwaha. Zo hehe voel me opgelucht. morgen even naar mijn maatschappelijk werkster, misschien kan zij nog wat doen aan de rekening van de gemeente denk het helaas niet. Mijn zusje gisteren al mijn gespaarde collectie.s dvd.s gegeven ze gaat ze voor mij op marktplaats zetten. Dan kom ik deze maand door en heb ik wat extra voor de rest van de maand maart. Heb drie verjaardagen dochter mijn vader die een feestje geeft voor zijn 65 ste verjaardag neefje word 17..... GR hwhwwhah. Einde geklaag. ( herkenbaar)
Je komt wat chaotisch over meid.. Hoe dan ook vervelend als je de eindjes aan elkaar moet knopen, hoop dat er snel beterschap in komt voor je! En een tip; zet alles eens op papier om wat structuur te krijgen..
Zet het elke maand op papier maar ik word gewoon gek van de rekeningen en voel me ook chaotisch daarom tikte ik het hier even. Hoop dat het me even op lucht whahah.
En ja wat zal ik zeggen........... Ik snap dat het overzicht even kwijt is en dat het erg veel is voor deze maand, maar wat ik niet snap is hoe je in hemelsnaam een rekening open hebt staan van 2900 en 800 bij postorderbedrijven en dan ook nog een vakantie, weekendje weg boekt en je daarnaast ook nog vejaardagen hebt waar je wat voor wilt kopen. Lijkt mij eigenlijk gevalletje een niks willen missen ondanks dat het niet kan.......... Succes met afbetalen.
Je komt inderdaad chaotisch over.. Zet alles op papier en probeer een buffer te maken voor zulke ongeplande uitgaven. Als 'spaar' je elke maand een tientje, of vijf euro, dat is al een begin toch? Kinderopvangtoeslag zullen ze helaas niets aan kunnen doen, dat zul je terug moeten betalen. f Verder; geen spelletjes meer bellen. Dat scheelt je ook weer geld.
Oei niet zo leuk dus,heb helaas 2kleinere jongens anders had ik wel FF kunnen kijken voor een jas of schoenen voor je dochter. Misschien op MP kijken? Kringloop of leger des Heils winkel? Bier en taart van de Aldi halen,smaakt erg goed!
Hier ben ik het helemaal mee eens wij zijn een jaar niet op vakantie geweest omdat ik het belangrijkst vind om geen schulden te hebben. Toen ik dit vertelde aan vriendinnen hebben die een goedkoop weekendje weg voor ons geboekt.
Ja daar heb je ook echt helemaal gelijk in. Was echt in een moment opnamen van oke leuk we gaan als zussen en moeder nog een keer met de kinderen een keer weg. Alles willen missen meid dan weet je niet dat ik wel eens weg gaat weekendje of iets maar voor de rest van het jaar helemaal niks hoor. Efteling is mijn jongste nog nooit geweest. En heb met mijn zusje gisteren gesproken van misschien dat we wel naar het mieweekje gaan maar niet naar de Efteling omdat het mij te veel woord financieel.
Ik wil je helemaal niet aanvallen en het lijkt me vreselijk om zoveel stress te krijgen can de geldzaken. Blijkbaar heb je schulden bij neckerman en wehkamp. Ik ken je situatie niet dus oordeel niet. Ik vraag mr. Alleen oprecht af hoe ke vakantie kunt boeken en Efteling als hè zoveel schulden en rekeningen hebt lopen. Nogmaals: geen verwijt, maar zelf zou ik zo snel mogelijk alle schulden afgelost willen hebben zodat je meer rust krijgt in je financiële situatie.
Mijn gedachten..... Als je al schulden hebt lopen, waarom dan perse op vakantie (ondanks dat het "goedkoop") is en waarom een dag naar de efteling? Er zijn ook leuke dingen te doen die minder geld kosten. Ik zou als ik jou was eerst schulden afbetalen, voordat het meer wordt. Vakantie en efteling lopen heus niet weg. Succes met de afbetaling.
En voor kidnerverjaardag gewoon alleen fris en geen bier? Geen spelletjes? Dat soort kleine dingen kun je toch wel op bezuinigen..
Zo dit word even slikken whaha. Wilde mijn hart luchten krijg gelijk de wind van voren. Die zit. Even slikken maar de gene die het zeggen hebben ook gelijk.
Persoonlijk zou ik als het eigenlijk niet kan bepaalde dingen ook niet doen (maar ik ben een keiharde voor mezelf). Als er zoveel nog openstaande posten zijn hoe kan je dan bedenken dat je een tv spelletje gaat doen (en betalen!) en een kinderverjaardag natuurlijk is het leuk als er een borreltje is, maar wat niet kan kan niet. Nu gaat het natuurlijk niet om dat ene kratje bier, maar om even te illustreren hoe ik het zou doen. Ieder gezin zou even (flink!) moeten slikken bij een onverwachtse rekening à 500,-. Had ik echt even van slag geweest. Maar zoals je nu bezig bent wordt het er niet beter op.. Hard? Ja heel hard. Maar wat niet kan, kan gewoonweg nu tijdelijk niet. Efteling is bijv heel leuk, maar er zijn vast heel veel goedkopere en leuke alternatieven voor een meisje van die leeftijd. Efteling is er over een paar jaar ook nog en dan echt niet minder leuk; misschien juist wel leuker Succes meis!
Het gaat ook niet zozeer om de frequentie, maar dat je toe zegt terwijl het eigenlijk niet kan. Ik snap het wel hoor, maar wij gaan ook alleen op vakantie als we boven onze buffer blijven. En meestal kunnen we dan maar een keer weg en soms ook niet.
Vervelend hoor meid, als je altijd de eindjes aan elkaar moet knopen En ik snap je wel, dat je met je kindjes even een paar dagen weg wilt, ook als je schulden hebt. Dat je als moeder zelf zit te puzzelen en te rekenen in je hoofd, wil je je kinderen niet meegeven. Ik vind een weekendje weg echt wel want anders dan 3 weken naar de canarische eilanden Verstandig? Nee, misschien niet, maar begrijpelijk vind ik het wel.
Dikke knuffel voor jou Pnirmal! En geniet van het weekendje weg of de efteling, ik lees vaker verhalen van je, ook met je oude naam en ik vind t verdiend! Het komt echt wel goed!!
De wekhamp en neck heb ik al een tijdje het gaat niet snel maar wel met gewone regelmaat word het betaald. Voor de rest heb ik geen schulden. Buiten deze twee zijn er deze maand dan even die extra posten. Snap ook dat warrig overkomt hoor. Daarom ook dit topic. We gaan nooit klager dan een weekendje of midweek eens weg per jaar. En soms ook helemaal niet. En op zich kan het ook gewoon ik maak mij even zorgen omdat het allemaal even te gelijk komt en er wat mis is gegaan. Ik slaap niet van ( extra openstaande rekeningen) op de wekhamp en neckermann na. Een tijdje geleden heb ik besloten om dit gewoon in een normaal tempo af te betalen. En soms stoort ik ook iets meer. Mijn doel is om over 2 jaar van deze twee rekeningen af te zijn. Meer dan 76 per maand kan ik toch niet missen buiten de wat er nu even speelt. De neck krijgt 50 per maand wehkamp 26. Wehkamp was ik al van plan dit jaar sneller te gaan inlossen en dan kan ik volgend jaar neckermann meer gaan aflossen. Buiten deze twee heb ik dus verder eigenlijk geen schulden. ( ja het is schulden ik weet het). Wilde ook niet als arm overkomen maar gewoon stel ik zou die twee al niet meer hebben blijft het puzzelen per maand. En ik weet dat er ook goede maanden weer aan komen. Dat midweek is ingecalculeerd. Ook omdat in mei vakantie geld komt. Heb een aardige dvd collectie gespaard de afgelopen jaren en deze verkoop ik nu. Omdat het even echt nodig is. Dat was mijn klein appeltje voor de dorst. Maar snap de kritieken ook helemaal. Als ik het van een ander zou lezen zou ik misschien ook zo denken.
Inderdaad! Ik vind het wel begrijpelijk! Altijd maar opletten en tellen is niet makkelijk en vergissingen maken is menselijk.