oktober/november baby winterjas/slaapzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door me1989, 1 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Misschien een stomme vraag, maar kopen jullie voor jullie pasgeboren baby een winterjas? Of doen jullie gewoon een extra deken om hem/haar heen.

Hetzelfde geld voor een newborn slaapzakje, waarom wel of waarom niet?

2. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Wij hebben een ski pakje (via marktplaats) gekocht voor de kleine. Kan zo in de draagzak of maxicosi. Bij een dekentje zou ik me zorgen maken of hij wel goed ingestopt zit...

3. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Wij gebruiken slaapzakjes voor 's nachts, en ik ga een H&M berenpakje kopen voor buiten, lekker warm :)

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb één slaapzakje gekocht. Kraamzorg vertelde dat ze in het begin de voorkeur geven aan lakentje met dekentje maar zodra ze gaan draaien kun je ook een slaapzakje gebruiken. Of slaapzakje met dekentje. Ik denk dat het een beetje uitvinden is.

Ik heb een koeka maxicosi voetenzak. En zo'n berenvestje van prenatal.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier een lekker dik vestje en skipakjes voor de eerste periode.
    Ze gaat slapen onder een deken en een lakentje. Rond de 2 maanden stappen we waarschijnlijk over op een slaapzakje.

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik ga denk ik ook een warm pakje voor hem kopen. Maar denk dat ik dat pas doe als hij er is. want in de wagen kan ik altijd een dikke trui aan doen en een extra dekentje. Plus een kruik schijnt in het begin ook wel fijn te zijn.

7. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Wij hebben zo'n zacht (beren)vest met capuchon en oortjes bij de zeeman gekocht. Van de week zag ik dat ze de berenpakjes aan een stuk ook weer hebben. Denk dat ik die er ook nog maar bij ga halen.

8. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Ik heb net gekeken online naar het berenpakje, gut wat schattig :) Is het een beetje dikke kwaliteit? Gaan jullie voor de 50 of 56 ? Vind H&M altijd erg groot uitvallen voor de kleintjes.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee, bij beide geen winterjasje gehad. Dikke jasjes zijn zowieso lastig om bij die kleintjes aan te doen. En ook niet echt nodig. Zeker geen skipak. Ze liggen in de wandelwagenbak onder een dik dekentje. Evt met een kruik om het wat op te warmenl vestje is dus genoeg.
    Hetzelfde met een skipak aan in een maxicosi. Waarom zou je in godsnaam een skipak aantrekken in de maxicosi:(
    Ten eerete zit het helemaal niet prettig voor die kleintjes. Opgepropt en vervolgens ook nog eens in een maxicosi gepropt.
    Maxicosistoel is een autostoel en voor de kleine stukjes van en naar de auto en voor tijdens de autorit is een skipak echt totaal overbodig en niet handig, gewoon een vestje aan met een dekentje erover of evt een voetenzak. In de auto kan de deken eraf als het wat opgewarmd is.

10. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    In de wandelwagen een dik vest of jasje en een dekentje. In de maxi cosi en de draagdoek een skipak gebruikt (ook wel eens in de wandelwagen). Ideaal ding. Geen voetjes of handjes die ineens uitsteken, lekker zacht en warm.
    Wij hadden geen voetenzak voor de maxicosi en niet iedereen heeft een auto die in een paar minuten is opgewarmd en maxicosi wordt ook nog wel eens gebruikt op de kinderwagen.

11. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Die van de h&m is wel dikke kwaliteit, die is geloof ik 20eu.
    Die van de zeeman is iets dunner maar nog lekker warm voor zo ver ik gevoeld heb en die is 10eu. Aangezien wij ook al een dik vest (56) hebben, haal ik die van de zeeman er nog bij.
    Zit ook enorm te twijfelen welke maat. Zeeman valt ook best wel groot geloof ik. Ben eind november uitgerekend.

12. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Idd in de mc zou ik niet te dik aankleden, dat ding op zich is al warm en hoe dikker je ze aankleed hoe slechter ze vast kunnen. Dat geldt ook voor gewone autostoel.

Een voeten zak en vestje is warm genoeg.

In de wandelwagen ook, een wrapper of deken. Evt kruikje onder aan de voeten. Vestje dekentje is echt genoeg.
    Als t -10 is, dan is t een ander verhaal.

Ook als ze zitten in de wandelwagen en echt met gezicht en handjes in de wind zitten kleed je ze ook anders, maar in de wagenbak komt geen wind, dus lekker warm.

13. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Oke bedankt voor de reacties. Ik ga geen winterjas kopen dan. Ik heb net 2 wikkeldekens besteld en ik zal zorgen voor warme vestjes.

Over het slaapzakje hoor ik graag nog wel een mening. En is het prettig voor de meeste kleintjes om dan een inbaker variant te kopen?

14. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Sterker nog, zo'n skipakje in de maxi cosi is ontzettend gevaarlijk! Je mag nooit dikke jassen aan doen in een autostoeltje!!

15. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik gebruikte een dikke lodger wrapper (eentje met een teddy voering voor de echt koude dagen) en heb nooit een vestje of jasje hoeven gebruiken. Legde een hydrofiel luier onder het kinnetje, dan was de hals ook goed bedekt en ook handig voor spugen :)

16. rums

rums Niet meer actief

17. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Ik was ook erg aan het twijfelen of een jas nodig zou zijn, maar na dit allen gelezen te hebben ga ik voor een vestje en evt een dekentje.

Wat betreft de slaapzak:
    Ik heb een winterslaapzakje gekocht, maar in het begin gaat ze onder een dekentje. Idd wanneer ze meer gaat bewegen waarschijnlijk in de slaapzak. Ligt er ook aan waar ze het fijnste in/onder slaapt. Even uitproberen dus :)

18. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Als we naar buiten gingen met de wandelwagen, had mijn dochter een gebreide vest aan ( gebreid door oma :)). Dit dus boven haar kleertjes. En dan verder toegedekt met laken en dekentje.
    Ik zou geen stugge jassen of vesten kopen, die krijg je met moeite aan.

19. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Hier ook een winterbaby en wij hebben een wrapper. Soort wikkelvest dat om je kindje heenzit. Opening bij de benen zodat je het kindje ook met wrapper in de maxi cosi kunt leggen. Ideaal! ! Een vest en zeker een skipak zijn onhandig. Veel gedoe en getrek en kind wordt wakker en gaat huilen. Een wrapper kan je ze slapend aan en uitdoen, in de autostoel en op bed leggen. Wij hebben een wrapper van Lief maar ze zijn er ook van lodger en maxi fosi.

Deel Deze Pagina