Maxi-cosi easybase

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bollen, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Wij zitten een beetje rond te kijken voor een mooi autostoeltje straks. Wat zijn jullie ervaringen met de easybase? Is het een makkelijk systeem en past het in alle auto's?
    Anders rijden we binnenkort wel een keer naar een winkel en vragen we gewoon of we mogen passen, of is dat raar haha.
    Thanks!

2. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de 2way fix, werkt net zo als de easybase alleen dan met isofix. Ik vind het ding echt ideaal! Je kwakt de maxicosi erop en als hij goed zit geeft het ding een geluidje en een groen lichtje. We hebben 1 keer de maxicosi vast gezet met de gordels in een andere auto maar wat een gedoe zeg...

Ik zou wel even passen trouwens, wij hebben een redelijk grote auto maar het past allemaal maar net, de persoon voor de maxicosi zit vrij krap. Nu zijn man en ik ook allebei behoorlijk lang maar in een klein autootje zou het bij ons niet passen.

3. myuna

myuna Bekend lid

10 mrt 2011
    715
    0
    16
    Wij hebben de easybase voor de eerste gekocht, nu met de 2e op komst gaan we de easybase weer gebruiken. Ideaal ding Je klikt de Maxi Cosi er op en je bent klaar om te gaan. Wij hebben stationwagon en daar past ie goed in.

4. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Hier ook een easybase. Super fijn! Klik en weg ... Hier trouwens een middenklasse auto en dat past goed.

5. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Wij hadden een familyfix in beide auto's.
    Dan kan je zowel.stoeltje groep 0 en groep 2/3 erop zetten.
    Deze zaten in een 107 en een alfa 159 e n later de nieuwe golf.
    pastte bij allen prima.
    Met dat systeem hebben we bijna 3 jaar gedaan terwijl.de easybase alleen voor het kleinste stoeltje is.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Wij hebben de EasyBase gebruikt in een Suzuki Swift en in een Skoda Fabia Combi, ging allebei prima. In beide auto's geen isofix, dus veel andere systemen gingen niet. Vervolgautostoel blijft in de auto staan, dus dan is zo'n systeem (niet het isofix systeem, maar het op een onderstel klikken zelf), in mijn ogen, minder interessant.

7. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Hmmm, ik heb ook niet zo'n groot autotje dus dan maar binnenkort een keer proberen. Ik ben erg ongeduldig dus ben bang dat 'klieren' met een autostoeltje nou niet echt aan mij besteed is haha. Thanks meiden!

8. Lindsje1982

Lindsje1982 Actief lid

1 jan 2014
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een family fix in mijn fiat 500.

Past net met de maxi cosi erop. De bijrijder zit wel met zijn/haar knieƫn tegen het dashboard :D. De 2-way fix is helaas te groot.

Het lijkt mij straks (hoop dat het niet meer lang duurt ;)) wel ideaal want ik heb geen achterportieren dus dan is het helemaal een gehannes met de gordel.

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    ik vond het ook ideaal! zeker omdat je anders met de gordel over de maxi cosie heen moet... en je klikt de maxi cosie er zo op en hij staat vast!

10. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Geweldig ding, ook ideaal voor korte ritjes. Alleen nieuw echt duur, heb tweedehands minder dan de helft van de nieuwprijs betaald. Onlangs nog een tweede gekocht voor mijn ouders.

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hier ook een Familyfix, ideaal! Ik heb een Seat Arosa en zowel met de maxi-cosi als met de vervolgstoel gaat het prima!

12. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Wij hebben ook de familyfix voor de isofix. Ideaal manlief heeft een driedeurs en dan klik je de maxicosi er zo op. Super makkelijk en de vervolgstoel kan er ook op. In mijn kleine 107 past het goed. Toen wij kochten hadden ze de twowayfix nog niet. Maar ik had van de week de auto van mijn ouders en moest met de gordel doen. Ik zei tegen vl die isofix is een van onze fijnste aankopen wat handig! Zou niet zonder kunnen en dan zie je pas hoe vaak je de maxicosi in en uit de uit de auto stopt. Ik zou het iedereen aanraden! Als het in je auto kan met de isofix.

13. JBB

JBB Actief lid

26 okt 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook de familyfix. Nog niet in gebruik, maar staat al wel klaar in de auto. Een Renault Clio. Het kan net... De bijrijder moet wel een heel stuk naar voor.

Prijsverschil tussen de easybase en familyfix is klein, vandaar onze keuze voor de familyfix. In onze andere auto wil ik er eigenlijk ook nog een.

14. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Serieus, die dingen zijn de beste uitvinding ooit!

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Familyfix voor de maxi cosi( cabriofix.)
    Isofix systeem is zeer handig geen gedoe met gordels. Klikken en klaar het laat horen dat het goed is.op de eigen website kun je invullen wat voor auto je hebt en wat er past.

16. baby1986

baby1986 Lid

15 mei 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er 1 liggen haast niet gebruikt.
    Familyfix aangeschaft na nieuwe auto
    Als iemand interesse heeft stuur ff een prive
    (Eindhoven)