Over een paar weken krijgen we de meubeltjes binnen voor de babykamer. We zijn nu een beetje aan het bedenken waar we wat gaan neerzetten. Hieronder zie je de tekening die ik daar even van heb gemaakt. Ik had eerst in gedachte om de plek van het bedje en de commode om te draaien en dan het bedje met de kopse kant tegen de wand aan. Mijn moeder gaf als eventuele tip dat het misschien wel fijn is om als je kindje slaapt en je wilt even kijken je niet heel de kamer door wilt lopen en dus het bedje vlakbij de deur kunt neerzetten. Is dit inderdaad handig en wat vinden jullie verder van de indeling?
Wij hebben waar jij de kast neer wilt gaan zetten het bedje staan en de commode waar je het bedje hebt staan. de kast staat dan waar jij de commode hebt staan. Ik wilde zelf het bedje niet bij het raam en ook niet op eventuele tocht vandaar dat ik achterin gekozen heb. Nu hoef ik als ik de kamer binnenkom ook niet ver naar binnen
ik zou het bedje op de commode plaats zetten(een beetje in het midden) raden ze ook af ja het bedje onder de raam en schuin onder de lamp mag al niet want dan kunnen ze scheel gaan kijken, de commode zou ik op de lege muur achter de deur zetten. en de kast op de plaats van waar je nu het bedje hebt staan
Er wordt geadviseerd het bedje niet voor een raam of naast een verwarming te zetten. Let ook een beetje op de stand van de ramen. Baby-tjes ontwikkelen snel een voorkeurshouding en die is meestal naar het licht toe. Aangezien tegenwoordig de meeste kindjes op hun rug slapen, krijgen ze snel een afgeplat achterhoofd door die voorkeurshouding... Vanwege bovenstaande argumenten zou ik het bedje tegen de muur recht tegenover de ramen plaatsen.
Ik vind het handig om de kledingkast direct naast de commode te hebben. Zo kan ik snel nog even wat pakken (met 1 hand kindje vasthouden) Het even spieken in het bed en de deur op een kier laten doe ik hier iedere dag. Wat dacht je van een voorleesstoel? Dat vrolijkt een hele hoek op en het is handig voor het geven van de fles en later voor het voorlezen. Kijk ook even of er geen stopcontacten zitten waar je kindje straks bij kan. Heel veel lezier met inrichten, het wordt vast prachtig!