Hoi allen, Ben nu zwanger van ons tweede kindje en begin al wat met de uitzet. Heel veel hebben we nog wel van de eerste maar rompertjes enzo wil ik graag nieuw kopen. Nu zit ik alleen enorm te dubben over de maat. Klinkt misschien gek maar hoe nodig is maatje 50? Kopen jullie meer 56 of is dat weer veel te groot? Ik ga er van uit dat ons kindje gewoon gemiddeld zal zijn. Ik weet echt niet meer hoeveel ik in welke maat had bij de eerste. En de uitzet lijstjes zeggen veel verschillende dingen ook hoeveel romers en setjes kleding er nodig zijn Hoop dat jullie je ervaringen willen delen. Groetjes
Ik vind/vond de stretch rompers van de hema het fijnte, deze beginnen bij 50/56. Ik had ook een paar rompertjes in 50 van de h&m die vond ik ook erg fijn.
Ik heb er 1 in maat 50 van de Hema en meerdere van Zeeman en Hema in 50/56 maar die schelen zo'n 4 centimeter in lengte Weet echt niet welke maat ik moet hebben. 50 lijkt me superklein.. Dus ik hoop hier ook het antwoord te vinden Edit: klinkt eigenlijk wel logisch dat 50/56 3 of 4 cm groter is dan 50 omdat het een tussenmaat is..?
Mijn ervaring met de kleine zeemanrompers was dat die vielen als een 56. De romper van de babydump i love papa/i look so cute bleek voor mijn zoon perfect en groot zat ( woog 2670 en 48 cm) Had ook een paar rompers van prenatal 50/56. Ik heb ze in volgorde van grootte op de stapel gelegd. Meeste rompers rekken aardig mee. Een grote aanrader zijn de stretchrompers van hema 50/56, had hier een stapeltje witte van
56 is goed inderdaad, 50 zijn ze zo uit. stuk of 8 van maat 56 is prima. koop er dan 4 maat 50, zit je goed.
Met 8rompers red je het echt niet hoor of je moet al zin hebben om iedere dag te gaan wassen. Volgens mij had ik er zeker wel twintig in 50, 50/56, 56. Heb nooit het idee gehad dat dit er teveel waren. Zaten dan met lange mouw, korte mouw en zonder mouw bij. In totaal he, niet per maatje 20 haha.
Zou zeker 5 rompers in maat 50 halen, gebruik je de eerste weken echt wel. Maat 50-56 was hier in het begin veel te groot, van alle merken (of nou ja, veel merken). Een te grote romper vond ik zelf ook erg lastig met de kleding daar weer overheen. Stretch rollers rekken ook aardig, dus die passen echt wel even. Baby is nu 3 maand, geheel gemiddeld qua lengte en gewicht en past de maat 50-56 en maat 56 rompers nog prima. Maat 50 heeft hij zeker de eerste maand aan kunnen hebben.
Mijn zus dacht een gemiddeld kind te krijgen, dat zei de VK maar kreeg toch een klein kindje waardoor wij als familie op pad gestuurd werden om kleine rompertjes (maat kleiner dan 50) en pakjes te scoren. Je weet het nooit vooraf, en anders stuur je manlief na de bevalling op pad om te shoppen
Mijn dochter heeft een week of 10 in maat 50 gezeten. Ik had dus veel rompers in maatje 50. Voornamelijk overslagrompers van de HEMA.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga straks even naar de Hema. Daar moet ik vast wel slagen en zal ook even wat overslagrompers halen
Ik heb nu 4 overslagrompertjes in maat 50 waarvan 3 van de Hema. Ik wil er nog 3 bijkopen zodat ik er 7 in totaal heb. Ik lees op het forum dat de overslagrompers zonder mouw of met korte mouw absolute aanraders zijn in de kleinste maten omdat het hoofdje nog gevoelig is. Lange mouwen zijn weer onhandig met bovenleiding erover aan trekken. En ach die rompertjes zijn gewoon ondergoed. Dus een eenvoudige witte volstaat. Heb ik te weinig heb ik VL ook zo naar de Hema gestuurd voor meer.
Overslagrompertjes vind ik vreselijk om aan te trekken. Gelukkig heb ik er daar maar eentje van. Over het hoofd is veel makkelijker. Lange mouwen heb ik ook geen probleem mee. Daaroverheen gaat lekker een tshirtje. Als alles rekt kleed het toch wel makkelijk aan. Qua maat heb ik maar 1 rompertje écht in maat 50. Dat is een pakje van de H&M, en had ik gekocht als zijn eerste pakje. Dus een romper, broekje en een muts. De rest heb ik allemaal maat 50-56 of 56 (veel van de hema). Onze zoon is vorige week geboren, met een gewicht van 3475 en een lengte van 52 cm. Dus heel gemiddeld. Maat 50 past hij precies, dan zit het perfect. Maat 56 is iets aan de grote kant, maar niet storend. Dus ik vind het prima dat hij vooral maat 56 heeft, daar zie je toch niks van met een broek erover en hij kan er langer mee doen.
Wij hebben alleen maar rompers in maat 50-56. Verwacht eigenlijk dat ze daar na de geboorte wel in kan. Maar misschien dan toch voor de zekerheid een rompertje in 50 halen? Ik vind 50-56 al zo klein lijken, en dan moet er ook nog een pamper in....
Mijn zoontje heeft met ruim 8 pond toch een paar weken echt in maat 50 gezeten. Vooral rompers zou ik niet te groot willen hebben want dan zit de bovenkleding wellicht ook niet fijn erover. Een stuk of 5 zou ik wel minimaal vinden. Blijkt het langer nodig te zijn dan kan je altijd nog meer (laten) halen.
Bij de jongste kon ik soms 2 x per dag zn romper verschonen ivm spugen of spuitluiers. Als je maar 5 rompers hebt moet je turbo wassen en drogen, niks voor mij dus ik zorg voor zeg 8/10 maat 50. Jongste zoontje was 3760 en zat n kleine maand in maat 50!
Ik heb 2 overslagrompers maatje 50 van de Hema en verder 8 stuks tot nu toe maatje 50-56 van de Hema, allemaal zonder mouw of met korte mouw. Mocht ons kindje echt zo klein zijn kunnen we altijd nog wat 50 bij halen, en als ons kindje erg groot is, heb ik er gelukkig maar 2 gekocht.. Toch fijn om wel 2 kleinere rompers in huis te hebben.