Hoeveel in maat 50 en 56

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door SDonya, 28 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hoeveel pakjes in maat 50 en 56 hebben jullie?

En hoeveel mutsjes...

2. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Veels te veel.. Is tegen mij gezegd dat onze baby heel klein zou worden dus had veel maat 50 gekocht. Maar hij bleek ruim 8 pond te zijn en was er binnen de week al uit. Zonde van al die mooie, dure kleertjes die ik in maat 50 gekocht had. Maat 56 draagt hij nu(en hopelijk nog even!) nog wel.

3. aleshanee

aleshanee Lid

12 dec 2013
    34
    0
    0
    Omdat ik niet weet of we een jongen of meisje krijgen heb ik maar heel weinig met het vooruitzicht dat ik in mijn kraamweek veel krijg :D of mag internetshoppen.

Ik heb in totaal denk ik 4 pakjes en alles eigenlijk gecombineerd (dus zowel 50/56. van Noppies heb ik alles is 56 omdat dat klein valt.
    Ik heb ook 2 boxpakjes, deze beide in maat 50.
    6 rompertjes (3 maat 50 en 3 maat 56).

Maar ik heb alles maar heel weinig, de meeste hebben denk ik 6 pakjes in beide maten ofzo...

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik heb het eerste pakje in 50 en 56 gekocht. Via via heb ik een aantal kleertjes in maat 50 overgenomen voor een zacht prijsje en omdat we heel veel cadeautjes voor de zwangerschap hebben gekregen, waaronder rompers in maat 50, hoef ik die niet meer te halen. Ik denk dat ik zelf wat maat 50 betreft nog geen 15 euro heb uitgegeven, ik vind het wel prima zo. Mocht de baby straks lang in maat 50 zitten dan bestellen we gewoon bij.

Mutsjes: Ik geloof dat ik 3 mutsjes heb.

5. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    Erg veel. Nadeel is alleen dat hij nog niet in maat 50 past... Heb maat 44 moeten kopen:)

6. Yc86

Yc86 Actief lid

15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    Heel weinig 50 en uiteindelijk zat ze daar ruim 9 weken in. Ze is nu 11.5 week en past eindelijk goed in 56

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik heb iets van 6 rompers maat 50. En 2 - 3 pakjes (setje, boxpakje)
    Ook 6 rompertjes in 56. En een stuk of 6 pakjes. (Setjes en boxpakjes)

8. Kittie

Kittie Actief lid

30 sep 2013
    107
    0
    0
    Ik heb heel veel in maat 50/56 (de rompertjes van de hema bijvoorbeeld, die hebben zo'n 'gecombineerde' maat). Geen idee hoe dat gaat vallen, maar ik weet ook nog niet hoe groot de baby zal zijn haha.

9. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik heb geen maat 50, alleen 56 of, zoals Kittie ook al zegt, rompertjes in een gecombineerde maat. :)

Liefs,

10. Nanne88

Nanne88 Actief lid

24 jun 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier van de week bevallen... En had/heb niet zoveel maat 50. Moet echt wassen om het bij te houden en genoeg te hebben.
    Het gekke is dat je denkt 50/56 kan dan toch wel maar ze verzuipt erin!
    Gelukkig kan je als je te weinig hebt, gelijk tegen de visite die komt zeggen wat je nog mist!
    Het is zo lastig in te schatten... Elk kindje is anders

11. Dame28

Dame28 Actief lid

26 nov 2013
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ofhh ik heb van alles wat, 50,56 en 50/56 maar ik vind het maar moeilijk, al die merken vallen ook weer anders... Als ik te kort kom na bevalling ga ik snel online wat dingen bestellen denk ik. ;)

12. angelab

angelab Lid

17 apr 2013
    56
    0
    0
    Nooit combi-maatjes gekocht omdat ik veel te grote kleertjes niet mooi vind staan en ook niet lekker lijkt zitten als een broekje of mouwtjes twee keer omgeslagen is.
    Ons ventje heeft 6-7 pakjes maatje 50, hier heeft hij 4/5 weken in gezeten. Maatje 56 heeft hij 8/10 weken in gezeten. Let wel babylichaampjes groeien niet gelijk, mijn zoontje is nu bijna 15 weken en heeft qua broekjes nog 56, 62 begint te komen, en z'n shirtjes heeft ie al maat 62 en soms een kleine 68. Ook per merk is het erg verschillend, Imps en Elfs valt super klein, noppies ook, Z8 is fijn en valt prima, zara valt ook klein, H&M normaal.

13. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Ik heb echt heel veel in maat 50 & 56.
    Zeker 20 rompertjes en 15/20 setjes..

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik had bizar veel in maat 56. Dat heeft ze nu nog niet allemaal aangehad, terwijl ze er pas nu een beetje uit aan het groeien is en overgaat naar 62.
    In maat 50 had ik maar 3/4 pakjes omdat iedereen hier zei dat dit ruim voldoende zou zijn. Alleen kwam ze iets te vroeg. Uiteindelijk dus heel veel maatje 44 bijgekocht en toch ook nog een hoop in 50. Verschilt gewoon heel erg per kindje.
    Ik ben ook zo'n zeikerd die te grote kleren niet mooi vind en ik wil niet elke dag wassen haha.

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik vind Imps en Elfs juist groot vallen, Roos verzoop werkelijk in haar eerste pakje in maat 56. De mouwen en pijpen waren veel te lang en ze heeft er nog maanden ingepast. Ze was ook vrij iel hoor (2915 gram) maar wel gewoon 49 cm. De eerste weken droeg ze mt 44.

16. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier heeft ons mannetje 9 weken in maat 50/56 gezeten. Bepaalde merken vallen groot en had hij maat 50 aan en noppies en feetje vallen klein en paste hij meteen maat 56.
    Hema valt groot, maar na een keer of 3 aan gehad te hebben was het uit model en het truitje te wijd, maar wel te kort.
    Hij was 3600 gram en zo'n 50 cm bij de geboorte.

17. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    maat 50 had ik 1 setje.. dat had ze alleen bij haar geboorte aan. Daarna paste de 56 al. (weliswaar iets te groot). Nu zit ze nog in maat 56, maar merk dat het al bijna te klein wordt.

Mutsjes... Had er een heleboel! Maar uiteindelijk maar 2 mutsjes opgehad.. (bij haar geboorte, die daarna al te klein werd, en mutsje met naam voor in de kinderwagen de eerste dagen)

18. Verox

Verox Niet meer actief

Ik had een stuk of 3 setjes in maat 50.
    Volgens mijn moeder zou ze die nooooit passen!
    Maar ik ben meteen na de geboorte bij gaan kopen. Mijn dochter werd met een normaal gewicht, op een normale termijn geboren en heeft erg lang maat 50 gedragen.

Hoeveel je "nodig" hebt ligt erg aan je eigen instelling. In principe kun je met drie setjes kleding uit als je elke avond even op de hand wast. In noodgevallen kunnen ze ook een maatje groter al aan.
    Maar zelf vind ik dit geen doen en had ze zeker 10 setjes. Elke dag iets anders aan, en regelmatig een klein wasje in de wasmachine.
    Vooral bij een meisje vind ik het mooi wanneer de kleertjes mooi passen. Bij jongetjes mag het best wat losser allemaal.

Oh ja, mutsjes heeft ze in het begin bijna niet gedragen, maar juist nu ze ouder word heb ik een gebrek aan leuke mutsjes. Ze krabt zichzelf nu steeds op haar hoofdje, en die nageltjes groeien razendsnel!

Deel Deze Pagina