Babyfoon met ver bereik

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lentes, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Welke babyfoon heeft echt een goed bereik? Die van ons zou 300m moeten kunnen halen maar hij haalt het niet eens tot de overburen.. (en dat zou juist zo handig zijn!)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik kan met onze alecto nogiets 99 net naar 't steegje lopen om de kliko aan de weg te zetten, dat is 5 huizen verder. Maar meestal is 't probleem de betonnen muren, 300 meter is in open veld.

3. bumpie

bumpie Niet meer actief

je hebt er wat die 2 km kunnen. Deze hebben wij ook. Al haalt hij de 2 km niet. Ik kan wel bij ons de hele buurt door lopen. als het moet:D

deze is het :

Alecto DBX-82 reviews | babyfoon KIESKEURIG

ik heb hem niet van alecto maar van een ander merk. BB staat ervoor op. Maar hij ziet er precies het zelfde uit

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Het bereik wat aangegeven wordt is inderdaad in een open veld. Bij jou thuis zal hij nog door wat muren moet communiceren.
    En de muren zijn niet allemaal het zelfde bij iedereen. Dus dan moet je een babyfoon kiezen die in open veld nog het verste communiceerd. Toevallig zag ik er laatst eentje met 5km bereik.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben er een met bereik van 5km (dacht ook van Alecto maar weet ik niet zeker): kan er echt een heel eind mee lopen met nog prima bereik.
    Overigens is het officieel een walkietalkie, maar zit dus een babyfoon functie op.

6. Sananas

Sananas Lid

26 mei 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden dat probleem ook, vrienden van ons wonen 3 huizen verderop en geen enkele babyfoon had bereik tot in hun huis. Wij wonen in een nieuwbouwwijk en de huizen zij gewoon te goed geisoleerd. Zelfs een babyfoon die 5km bereik zou hebben haalde het niet. Nadat we er inmiddels een stuk of 6 hadden geprobeerd hebben wij nu gekozen voor een IP camera met geluidsondersteuning.
    De camera sluit je aan op je netwerk. Je installeert op je smartphone, ipad, computer of laptop een programma en je kan op die manier overal je kindje in de gaten houden. Die vrienden van ons hebben dus ook dat programma op hun Ipad staan.
    Voor ons was dit de ideale oplossing.

7. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
  8. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    alecto dbx 88 en de alecto babyfoon met camera! beiden super geweldige ervaring mee!

9. Lentes

Lentes Niet meer actief

Alecto dbx 88 lees is inderdaad goede recenties over. We hebben een ander model alecto (nu pas lees ik daarover de slechte recenties..)
    Zou er echt verschil zijn? Of zonde om een andere te kopen?

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    ik heb hier de dbx 88 en op het dagverblijf hebben ze meerdere van deze sets. super bereik. maar, het ligt inderdaad aan de hoeveelheid muren/beton die er tussen zit. als ik hier naar voren loopt terwijl kind achter ligt dan heb ik geen 300 meter bereik.

heb ook de alecto dbx-82 gehad. met 4 km bereik. wat een kl*te ding. stoorde als een gek. zowel hier als bij mijn ouders. heb hem 3x terug gestuurd en elke keer een nieuwe gekregen. staan hele slechte recencie's van op internet. ding reageerd op vrachtwagens en bakkies uit de buurt. babyfoons uit de buurt en stoort als er draadloos internet, mobieltjes en andere draadloos spul in de buurt is. deze zou ik dus afraden. ze hebben hem bij alecto niet voor niets een neiuwe naam gegeven;)

11. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Ik zit te denken om er een medisana smart baby monitor bij te halen voor straks...
    Mijn schoondouders wonen om de hoek maar de luvion red het net niet.... En deze gaat via internet...

Smart Baby Monitor - Gifts, Gadgets en originele cadeau's - Bestel.nl heb je ook nog maar is erg duur maar gaat dan wel weer via wifi... en dat doet die van medisana volgens mij niet....

12. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Naar aanleiding van je antwoord ben ik ook gaan zoeken:D
    Ik kwam de volgende tegen.

Baby/kinder ip camera bestuurbaar - IP Babyfoon - Babyfoon met camera - Webshop - Snelle levering van beeldbabyfoons

Ze lijken op elkaar:D wel goedkoper.

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb de Alecto DBX-85... goed bereik mee, zowel binnen, buiten als bij de buuf

14. Lentes

Lentes Niet meer actief

Camera wil ik er niet op.
    Maar ik begrijp dat ik ook één kan testen en als het bereik dan niet goed blijkt te zijn hem retour kan sturen?

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Je kunt bijv. bij Bol toch altijd iets 14 dagen op proef?

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Riep hier eerder in het topic dat we een Alecto hadden, maar blijkt van Cobra te zijn ;)

17. Sananas

Sananas Lid

26 mei 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben er hier in totaal een stuk of 6 in huis gehad om te proberen (ook uit verschillende (web)winkels). Als je de verpakking netjes houdt en er mankeert verder niks aan kan je ze gewoon terug brengen/sturen. Wij hebben er iig nooit problemen mee gehad.

Deel Deze Pagina