babyfoon nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door fleur1980, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hey hallo! Wij hebben wel een babyfoon al aangeschaft denk dat ik het wel erg handig ga vinden en hoe lang je hem gebruikt hangt natuurlijk helemaal van je zelf af! Ons huis is niet echt gehorig dus denk als de kleine boven huilt en ik heb beneden de tv aan heb staan ik het niet hoor! Ook erg handig als je even lekker buiten wil zitten (tenminste in ons geval tuin achter babykamer voor) of als je ff gauw weg moet dat je de babyfoon naar de buren kan brengen. Jij moet doen waar jij je zelf prettig bij voelt!!! En word je zenuwachtig van zo'n babyfoon kun je hem gewoon uitzetten :)

2. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij hadden ook het idee dat we haar wel zouden horen zonder babyfoon. Best gehorig huis, open trappenhuis enzo. Maar nee hoor, je hoort haar, als de deuren dicht zijn, pas als ze echt flink huilt. En de deuren zijn dicht, anders gaat alle warmte -floep- de woonkamer uit.
    Na een paar weken toch een babyfoon gekocht, en heel blij mee. Ik had omdat we haar zo slecht hoorden, altijd de neiging om om de zoveel tijd (tien minuten vaak) te gaan luisteren in de gang. Heel onrustig! Als je baby er net is, is iedere seconde tijd voor jezelf mooi meegenomen, dus was erg blij met de babyfoon ;)

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hebben geen babyfoon en ook nog geen dag gemist. Nu ligt het denk ik ook aan wat voor huis je hebt. Wij hebben een wat ouder huis, met houten tussenvloeren, dus als mijn dochter huilt dan hoor ik haar echt wel.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zit net naar onze babyfoon te luisteren. Wij hebben een deur onderaan de trap + de slaapkamerdeur is dicht. Kleine huiltjes horen wij echt niet zonder babyfoon. Wel fijn om die net-een-beetje-wakker huiltje te horen. Papa is hem nu gauw even een welterustenkusje gaan geven en dan slaapt hij zo weer verder. Als we hem pas horen als hij echt hard krijst, is hij niet zo makkelijk weer terug in slaap!

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    vind de babyfoon ook erg handig voor logeren en vakantie ed

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    nooit gehad.

mis hem tot nu toe ook niet echt. als hij boven ligt te slapen, staat de tv nooit zo hard aan en de deur beneden staat dan open zodat ik hem meteen hoor.

7. Hier wel, vriend is slechthorend.
    Babyfoon blijft wel altijd in de woonkamer staan, ik neem m nooit mee naar boven. Vriend wel als ik is een nachtje weg ben!

Ik heb m zelf niet nodig hoor, maar hij staat eigenlijk wel standaard aan!

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik gebruik hem niet vaak, maar toch vind ik het fijn dat we er een hebben. Als ze ligt te slapen kan ik bijvoorbeeld toch de tuin in.

9. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Wij hadden er 1 maar ik werd er knettergek van. Het 'ding' ging storen en ruisen als de kleine sliep, en als de kleine huilde deed dat 'ding' niks.. We gebruiken er nu geen, dat gaat stukken beter!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Of je 'm nodig hebt of niet, hangt vooral van de layout van je huis af.

Als jongste huilt en wij in de woonkamer zitten, kan ik haar soms wel en soms niet horen zonder babyfoon. Als ik in ons kantoor zit, hoor ik haar zéker niet. Bij ons is een babyfoon dus wel nodig.
    De oudste kan zo hard bleren, die horen we overal als hij ons écht wil hebben. We hebben dus alleen een babyfoon op de kamer bij jongste.

11. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij hebben er een, en kan me niet voorstellen dat ik er geen zou hebben! 's Nachts gebruiken we hem niet, maar overdag wel als hij slaapt. En bijvoorbeeld als we naar vrienden gaan (toen Ties nog klein was) en hij dan boven in de kinderwagenbak ofzo lag te slapen; op vakantie, als wij buiten en/of op het balkon zitten met de schuifpui dicht en hij in de slaapkamer van het vakantiehuis slaapt; als ik alleen thuis ben en zin heb om uitgebreid te douchen (anders sta ik echt niet op mijn gemak onder de douche, twijfel steeds of ik hem dan wel of niet hoor). Of als het mooi weer is en ik lekker in de tuin wil liggen als hij slaapt, dan hoor ik hem ook zéker niet als ik geen babyfoon gebruik.

Kortom; hier een grootverbruiker van de babyfoon! Overigens hebben wij wel een analoge, omdat onderzoeken uitwijzen dat de straling van die digitale babyfoons helemaal niet zo goed is voor de gezondheid van mensen. Dus de onze 'zendt' alleen als Ties geluid maakt, van zijn ademhaling bijvoorbeeld slaat hij niet uit. En da's ook wel zo rustig voor ons: Pas als er echt 'geluid' is (en niet vanwege een zuchtje ofzo) slaat de babyfoon uit!

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ik sluit me aan bij meisje, ik gebruik de babyfoon ook heel veel. Als ik in de tuin wil zitten en Mart slaapt dan hoor ik hem anders echt niet.
    Heb ook een bbfoon die alleen aan gaat bij hard geluid, dus het is echt niet zo dat je elk prutteltje hoort.
    Ook zitten wij regelmatig bij de buren en zet ik de babyfoon daar wel eens neer als ik ff weg moet als Mart slaapt. (buren hebben huissleutel van ons.)

13. Bri

Bri Niet meer actief

Bij onze babyfoon kun je de gevoeligheid instellen. Dat varieert van heel gevoelig (slaat aan bij stevige ademhaling) tot nogal ongevoelig (slaat niet aan bij zacht gebrabbel) en daar dan nog een paar gradaties tussen.

Bevalt me prima.

Enige jammere is dat hij het contact vaak kwijtraakt. Nieuwbouw he, met gewapend beton, niet best voor draadloze verbindingen...
    Dat is een van de redenen waarom hij nooit naast ons bed staat: als hij de verbinding kwijtraakt, gaat hij heel hard piepen. Zit ik ook niet op te wachten 's nachts...

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Bij mijn dochter heb ik er nooit 1 hoeven gebruiken. Het was stil in huis en ik hoorde haar wel.

Nu het drukker is in huis en ik ook weleens met mijn dochter in de tuin ben hebben we er 1. Die ligt op de kast en als Julian wakker is dan horen we dat. ik kijk er niet steeds op.

15. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil er één vanwege de slechthorendheid van mijn man. Zelf vind hij het niet zo erg, maar het geluidsniveau waarop hij de radio en tv zet doet pijn aan mijn oren (ik denk niet dat ik dan ook nog een baby kan horen) terwijl hij weer beweerd niets te horen als ik gewoon tv kijk. Dus een babyfoon lijkt mij voor ons een oplossing.

Deel Deze Pagina