Hi meiden, Ik heb zelf een draagdoek van ByKay en heb het knopen inmiddels goed onder de knie. Manlief vind het dragen van ons mannetje ook erg fijn, maar vind het knopen niet handig en niet prettig. Nu is ons mannetje 3 maanden en 5 kilo en willen we gaan kjken voor een "makkelijke" draagzak voor papa. Ik lees altijd slechte dingen over de BabyBjörn etc., maar heb nu zelf van Ergobaby een carrier gezien. Wat maakt zo'n ergobabycarrier nou echt veel beter als zo'n BabyBjorn? Uiteraard blijf ik de draagdoek gewoon gebruiken, maar willen we de draagzak/carrier puur voor papa.
Ik heb een mooie draagzak voor je, mag je overnemen! Je mag pb-en Hij is handig voor onderweg en makkelijk vast en los te maken.
Hey Kwebbel, Bedankt maar ik wil graag eerst weten hoe of wat de verschillen zijn tussen bijv. een BabyBjorn (en alle andere merken die worden afgeraden) en de Ergobaby carrier.
Bij een ergobaby hebben ze meer steun, waardoor ze niet Zo erg hangen. De steun voor de heupen / billen is veel breder. Voordeel is ook dat je de ergobaby ook op de rug kan dragen, handig voor als ze wat groter zijn. ( mijn zoon van 1,5 draag ik nu liever op de rug als op mijn buik. ). Verder vind ik de ergobaby makkelijker omdoen dan de babybjorn. Op de site van babybij kun je nog meer soorten draagzakken vinden, en je hebt daar volgens mij ook de mogelijkheid om een model uit te proberen, bevalt het niet kun je hem terugsturen.
Thanks voor je reactie! Heb de site eens bekijken en ga daar een Ergobaby bestellen... Eens kijken hoe hij bevalt!
Het verschil tussen een Babybjorn en een ergonomische draagzak, is dat je de Babybjorn niet de hele dag achter elkaar mag gebruiken en een ergonomische draagzak wel. Staat ook op de Babybjorn website onder veelgestelde vragen.
Op de site van Babybij kun je een draagzak huren voor 2 weken, zodat je hem eerst in praktijk kunt uitproberen. Wat de ene nml lekker vind dragen, kan voor de andere weer net niet helemaal lekker zitten.
Google eens op manduca. Zeer fijne ergonomische draagzak. In de babybjungel etc hangen de baby's op hun kruis. En de beentjes bungelen er maar wat los naast. Je kunt je voorstellen hoe comfortabel dat is....
Ook hier zou ik je een Manduca aanraden, ookal is dat niet helemaal je vraag... Ik ben ook draagdoekfan en wil die (of een MeiTai) voor mn man aanschaffen. Succes met je zoektocht en aanschaf