wij hadden een babyfoon met monitor, maar die is er mee opgehouden, het geluid doet het nog wel, maar omdat die best wel ruisde hadden we voornamelijk alleen het beeld aanstaan. dan kon je af en toe even kijken of alles in orde was en klaar. maar nu hebben we dus alleen geluid, en dan moeten we m best hard zetten, met al die ruis dus behoorlijk irritant op de achtergrond. nu willen we graag die babyfoon van prenatal eigenmerk, en dan die met temp, nachtlampje en melodietjes. zijn er meer die hier ervaring mee hebben, en dan met name hoe is die met storen en afluisteren?
jup welliswaar niet van prenatalmerk zelf maar het viel mij dus op in de catalogus van prenatal dat het exact dezelfde is als de Alecto (alleen staat er dus prenatal op die van prenatal)...en die van Alecto is dus heel goed uit de test gekomen enhij bevalt inderdaad ook prima! Stoort niet en is niet af te luisteren hoor (hij staat alleen vrij hard als ie op zijn zachtst staat dat is het enige nadeel wat ik er aan kan vinden) suc6
Wij hebben 'm ook en zijn erg tevreden. Geen last van storen, ruisen en volgens mij kan de babyfoon niet afgeluisterd worden. En de temperatuur functie vind ik ook heel fijn. Enige nadeel: Zodra de temperatuur boven de 22 graden komt licht het schermpje eens in de zoveel seconden blauw op als een soort signaal. Wij hebben de babyfoon altijd aan op onze slaapkamer en dan heb je dus iedere keer zo'n blauw licht in je kamer. Maar als je de babyfoon omgedraaid zet heb je daar geen last meer van. Ben nog steeds vergeten om te kijken of dat uitgeschakeld kan worden.
ja alecto ofzo had ik ook al van gehoord, dus dat is dezelfde! goed dat ik dat weet, want voor die hoef ik niet zo om te rijden, dan ga ik die dinsdag halen. is ie ook gebruiksvriendelijk, dus niet een mega dikke handleiding?
Ik heb de Alecto DBX 88 (kan hetzelfde als wat jij omschrijft, via internet voor iets van 70 Euro). Daar heb ik de handleiding nooit van open gehad. Erg simpel in gebruik dus. De alecto is nu met gratis 3 jaar garantie trouwens.
Die van alecto is super gebruiksvriendelijk heb niks geen handleiding ervoor gelezen gewoon ff wat knoppies indrukken... ja iedere keer als de temp te hoog is, gaat er een blauw lampje aan op het schermpje om de zoveel tijd..maar idd ff omdraaien en je hebt er geen last meer van...want voor de rest issie echt heel goed (beter dan Philips die heeft mijn broer en ik vind deze veel beter geluid uitkomen en minder ruis)...
Yep. 4 of 5 melodietjes, nachtlampje, alles wat je maar nodig hebt. Heel handig: je kunt vanuit de woonkamer het melodietje van je keuze aanzetten. En terugpraten naar je baby.
@ Pendrag ; heb je hem ook bij de phonehouse gekocht? Normaal issie namelijk een stuk duurder ik meen dat wij ook iets van 60 euro ervoor betaald hebben voor die alecto terwijl ie normaal volgens mij 100 a 110 kost....
wij hebben hem ook en het oplichten is een instelling je kan instellen wanneer hij moet alameren wat betreft de temp. wij zijn er erg tevreden over!
@nikkie: nee, bij een internetwinkel uit Surhuisterveen in Friesland. Via www.kieskeurig.nl was dat de goedkoopste mogelijkheid. Wij hebben hem daar opgehaald, scheelde verzendkosten en we wonen er hooguit 15 km bij vandaan. Ben even kwijt hoe die winkel heet.
Hoi, Wij hadden eerst ook deze babyfoon van prenatal aangeschaft (met liedjes, temperatuur etc) maar bij ons ruiste hij nogal storend. Toch maar ingeruild voor de duurdere variant van Philips, die bevalt uitstekend (en ruist niet) Groet, Maaike
ik heb m gehaald, en hij bevalt hier super goed, heel duidelijk echt haarscherp! bedankt voor jullie antwoorden