hypoallergeen voeding en doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door victoria, 30 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Nils krijgt hypoallergeen flesvoeding. Hij heeft het volgende ritme: 7.00 -11.00 -15.00 -19.00 -23.00 en 03.00. Overdag wordt hij altijd rond genoemde tijden wakker. Om 23.00 uur maken we hem wakker en 's nachts komt hij altijd eerder dan 03.00 uur, krijgt dan speentje, dan om 03.00 uur voeding en dan 's ochtends is hij weer om 6.00 uur wakker, weer speentje en dan om 6.30/7.00 uur voeding. Hij drinkt om 03.00 uur zijn fles vaak niet eens leeg (ongeveer 90-100 cc) en als hij hem wel leeg drinkt, dan drinkt hij die om 07.00 uur niet leeg. Zoals jullie zien gebroken nachten en dit begint mij nu echt op te breken. Hij krijgt 120 cc + 4 scheppen. Heb al geprobeerd om 23.00 uur 150 te geven, maar dat drinkt hij niet op. Ik heb ook gehoord dat hypoallergene voeding licht verteerbaar is en ze daardoor langer 's nachts blijven komen voor voeding. Weet iemand of dit klopt of ervaringen met hypoallergene voeding? Of moet ik gewoon nog geduld hebben, want hij is nu 7 weken geweest en zal hij binnenkort gaan dooslapen 's nachts?

Alvast bedankt voor jullie adviezen/ tips.

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Sam slaapt gewoon door op de hypoallergene voeding.
    Overigens krijgt ze pas sinds een paar weken volledig kunstvoeding, daarvoor afgekolfde voeding.

Nu ze groeit merk ik dat ze sneller honger krijgt... blijkt dus dat ik er weer 30cc bij kan doen. (alleen nu wordt mijn flesje idd wat klein)

3. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ook hier HA voeding en een goede doorslaper.
    Misschien zou je de overdag flesjes op kunnen hogen, waardoor er met een beetje mazzel een fles vervalt? En wat hier gek genoeg ook werkte was de laatste fles iets eerder dan 23u te geven :D Moet wel zeggen dat ze vanaf het begin de nacht redelijk doorsliep hoor (eerst 23u laatste en 5u de eerste) Maar dat wakker maken om 23u resulteerde in een half flesje leeg :( toen zijn we gewoon op de gok niet wakker gaan maken en kwam ze ook gewoon om 5u! Nu is de laatste om een uur of 20/21 en de eerste rond 7u.

4. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    En geven jullie om de drie uur of vier uur een voeding. Ik geef nu om de vier uur een voeding. Heb wel geprobeerd om dan meer te geven, maar dat drinkt hij niet op. Dacht misschien om tijd ertussen wat korter te maken en dat hij dan wel meer overdag drinkt.

5. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Om de 3,5-4,5 uur, hangt van haar af eigenlijk. Maar het is een kind van de klok hoor hahahaha. Ze komt vaak om een uur of 7, 11.30, 15 en tegen 20u

6. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Dus jij zit op vier flessen? Wij nog steeds op zes en hij komt ook meestal om de vier uur. Soms een keer dat er 3 - 3,5 uur tussen zit, maar dat gebeurd niet vaak. Ik ga denk ik toch nog maar eens proberen om wat meer aan te bieden per keer en kijken wat er dan gebeurd.

7. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Yep 4 flessen, maar da's best vroeg al zijn er nog 2 andere maart beebs die al op 4 zitten hoor.
    Succes ermee :D

8. Miran73

Miran73 Actief lid

Onze dochter slaapt ook al door,ze is nu bijna 6 weken,en slaapt vanaf week drie al zo goed als door! Ze krijgt ook hypoallergene voeding van Friso.
    Inderdaad is het lichtverteerbaar...kleine van ons bleek ook sneller weer een fles te willen....Ze zat om de 4 uur..maar kwam steeds eerder...heb zelf geprobeert om maar meer in de fles te doen, en dat werkt!Nu weer om de 4 uur.
    1ste voeding is rond 7uur/half 8.
    2de rond 11uur/half 12.
    3de rond 15uur/half 4.
    4de om 7uur.
    5de om 23uur.

Ze krijgt nu 150cc per fles. (weegt nu ruim 9pond.)

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    onze zoon slaapt ook totaal niet door op friso intensief h.a.
    uiteindelijk zijn we nutrix door zijn fles gaan doen omdat zowel hij als wij niet aan onze rust toekwamen en hij gewoon echt honger had (ook overdag was dat n groot probleem).
    moet wel zeggen dat nutrix natuurlijk bijvoeding is... maar zijn probleem is de koemelk waar ie niet tegen kan, en de nutrix gaat prima!
    krijgt ie door zn laatste fles sinds ie 9,5 week oud was, hij ging direct veel langer doorslapen, en overdag ook veel minder hongerig.
    tis wel een lastige afweging, nutrix met het risico van allergieen, of een extreem hongerig kindje dat zowel overdag als snachts weinig rust krijgt omdat hij zo vaak honger heeft. wij hebben uiteindelijk dus toch maar de gok gewaagd met de nutrix, nu krijgt hij tegen 22.30/23.00 zn laatste fles en meestal wil hij rond 6.30 weer een fles. wat een verademing om zelf weer eens 6 uurtjes aanaangesloten te kunnen slapen :D

10. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Wij geven ook Friso HA voeding i.c.m. bv, maar nu we de bv aan het afbouwen zijn merken we dat hij sneller honger krijgt. Op bv houdt hij het 4 uur vol, maar met fv maar 3 uur. Ook 's nachts wordt hij nu ineens weer wakker en voorheen niet. We proberen dus om 23 uur gekolfde melk te geven. Mika is bijna 6 maanden en krijgt nog steeds 5 voedingen dus laat je niet gek maken over hoeveel voedingen goed zou zijn, Dat verschilt per kind.
    Bij de decembermama's heeft iemand Friso gebeld en daar zeiden ze dat je geen rijstebloem mag toevoegen, want dan is HA werking weg. Misschien het cb even bellen voor een oplossing?
    Wij gaan volgende week met fruithapjes beginnen en dan verwacht ik dat het bij ons beter zal gaan.

Succes ermee!

Groetjes Suusje

11. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Ik probeer nu meer aan te bieden bij elke voeding, maar hij drinkt het niet op. Volgende week heb ik afspraak bij CB dan zal ik het met hen bespreken. Bedankt voor de reacties.

12. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dit probleem hebben wij in het begin ook gehad met Evi. Zij kreeg ook HA voeding, maar ik had ook het idee dat dat te snel 'weg' was bij haar.
    Toen we eenmaal begonnen met voeding voor hongerige baby's en fruithapjes en rijstebloem ging het ineens stukken beter. Dus naar mijn ervaring kan het wel zo zijn dat ze er niet genoeg aan hebben en dus langer voor een extra voeding komen.

Deel Deze Pagina