Spruw?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Andrea001, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hallo meiden,

Iemand enig idee of baby's van 4 maanden ook nog spruw kunnen krijgen? Ze heeft alleen de fles. Gisteren ontdenkte ik opeens witte stipjes op het puntje van haar tong, verder geen last met drinken, alleen gooit ze steeds haar speen eruit. Zou het spruw kunnen zijn?

Bedankt!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja dit kan volgens mij met 4 maanden ook nog ja.. Ik denk dan niet dat t spruw is.. dan gaan ze eigenlijk altijd wel huilen omdat t zo'n pijn doet. Anders moet je s proberen om t er 'af te vegen'. Lukt dit niet en huilt de kleine dan heb je grote kans dat t wel spruw is. Bij Justin is t zo als ie de speen er uit duwt met zn tong dat er n boer dwars zit.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Spruw kan idd bij 4 maanden nog steeds voorkomen. Meestal doet het pijn bij de kleinjes, maar dit hoeft niet. Mijn dochter had ook spruw, maar kon niet aan haar merken dat ze pijn had. Dronk toen ook gewoon goed aan de borst. Zoals hierboven ook staat...kijk of je de vlekjes weg kunt vegen. Kan dit niet zou ik morgen even langs de huisarts gaan.

Kwebbel

4. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Dankjewel! Maar spruw kan dus ook door de fles alleen komen? Ik dacht dat het alleen bij borstvoeding was.

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Kan ook bij flesvoeding voorkomen.

Kwebbel

6. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ook wesley had spruw en krijgt ook fles voeding.
    en ook hij had nergens last van.
    dronk goed, huilde niet meer dan normaal.

maar even tussen twee haakjes wat een rot spul is die daktarin (medicijn dat je er voor krijgt)
    gaf het wesley maar 1 keer daags.

succes meid!

groetjes susanne

7. grummelke

grummelke Actief lid

13 jul 2006
    223
    0
    0
    milan had ook last van spruw kreeg ook de medicijnen ervoor maar vond het maar vies spul toen zei mijn oma dat ik hem gewoon in een katoenen luier moest laten plassen en dan met de luier door het mondje gaan klinkt een beetje vies maar het helpt echt de dag erna had hij nergens meer last van

groetjes grummelke

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Getverdemme, klinkt idd erg smerig jah.
    Ik heb voor Jørre maar gewoon brentan gehaald bij de huisarts. Al vind hij het smerig .. een plasluier door zn mondje vind ik erg smerig.
    En met die Brentan is het ook zo weg trouwens.

9. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    Bah, smerig idee dat met die luier, volgens mij heeft dat alleen te maken met de zuurtegraad, je kan het ook doen met azijn, ook niet lekker natuurlijk.
    Wij hadden voor de spruw nyastatine (of zoeits)gegregen en dat heeft bij ons goed geholpen, het duurde wel een week of 3 maar toen was het over!

10. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    dat hielp bij ons helaas niet

groetjes susanne

11. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey heeft heel lang spruw gehad, ik maakte het schoon met een steriel vochtig gaasje en gebruikte daktarin (ook met een vochtig gaasje in het mondje smeren), wat ik overigens weer geen rotspul vind, dus dat is heel verschillend ;)

12. mieke

mieke Bekend lid

hier ook spruw gehad
    de eerste keer een soort cremige citroenachtige gel voor de mond gehad maar dat werkte niet
    daarna een drankje en dat ging super
    helemaal verdwenen
    oja en dylana was ook niet extra huilerig en dronk heel goed

veel liefs mieke

13. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    :) :) :)
    ik vind het zo'n rotspul omdat het zo in zijn mondje blijft zitten en hij er dan bijna in stikt.
    gelukkig heb jij daar dan geen last van.
    ik helaas wel :cry:
    liefs susanne

Deel Deze Pagina