Duo-deken, slaapzak of lakens?! Ik weet t niet meer...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Angelic, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke van de 4?

1. Duo-deken

2. Slaapzak

3. Lakens en een deken

4. Anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Angelic

Angelic Actief lid

13 apr 2008
    252
    0
    16
    Hoi Dames,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik hoor de laatste tijd heel veel verschillende verhalen over het opmaken van het ledikantje. Een ieder is het erover eens dat een dekbedje niet de beste keus is. Maar voor de rest krijg ik heel wat goedbedoelde adviezen om me heen. Zo veel dat ik de bomen door het bos niet meer zie!

Mijn kleintje wordt in januari 2010 verwacht. Niet bepaald de warmste maand van het jaar maar goed ;). Waar zouden jullie de kleine mee toedekken? Lakens met een deken, een duo-deken in een overtrek of gewoon een winterslaapzakje aantrekken?

Ik hoor het graag en natuurlijk ook het waarom als het even kan :D!

Groetjes,

Angelic

2. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi,

Mischa is ook in januari geboren en ik heb hem gewoon onder een lekker warm dekentje met een lakentje gelegd. In het begin is dat prima, en je kunt er makkelijk een extra dekentje bovenop leggen als dat nodig is. Die hele kleintjes woelen zich nog niet zo makkelijk bloot en vinden het niet zo fijn om aan en uitgekleed te worden. Na een paar maandjes heb ik wel een slaapzakje er bij genomen, zodat hij als hij op schoot had gelegen zijn "warme nestje" mee naar bed kon nemen.

3. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb nu slaapzak gestemd, want mijn zoontje moet niets van dekens hebben, hij trapt ze meteen af en ligt vervolgens de hele nacht koud. Voor een pasgeboren baby zou ik wel lakens / dekens pakken. Ze trappen het toch nog niet af, en ze groeien veel te snel voor een slaapzak.

4. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Ik heb het hetzelfde gedaan als MamavanMischa. Mijn oudste was ook een januaribaby. Een slaapzakje zou ik pas een paar maandjes later doen.

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier werd in de tweede week al een slaapzak gebruikt, omdat meneer zijn lakentjes en dekentjes er allemaal afschopt. Ik gebruik nog wel lakentjes en dekentjes over zijn slaapzakje heen hoor, maar ik kan echt niet zonder een slaapzakje. Wat betreft snel eruit groeien, mijn zoon ligt nu al 8 weken in een klein slaapzakje van de hema, dus dat valt best mee.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik gebruikte eerst een lakentje met deken.
    Na 6 weken begon mevrouw de dekens van zich af te trappen en toen kreeg ze een slaapzakje met een pyama aan.
    De eerste weken is het voor een baby niet zo fijn om aldoor aan en uit gekleed te worden. Dus de eerste weken sliep ze gewoon met haar kleertjes onder de deken.

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Je hebt bij de hema al heel fijne slaapzakjes maat 50-56. Is altijd lekker. En verder een lakentje met een deken. Lakentjes zijn gewoon praktisch omdat je bij ongelukjes alleen die hoeft te wassen en de deken gewoon weer kan gebruiken. verder kan je idd de deken nog dubbel doen of er één extra bij op leggen als uk te fris is.
    Mocht je het echt te koud vinden op de kamer en je je druk maken of uk onder de dekens kan komen, kan je ook ipv dekens zo'n dubbele slaapzak met mouwen nemen. daar lag marin bij de oppas eerst altijd in te slapen. (www.littlecompany.nl) Scheelde de oppas elke keer bed opmakerij enzo. is toch elke keer een geklier om campingbedjes kort op te maken.

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    dekens in een dekbed ben ik pas na een jaar gaan gebruiken. Voordeel is dat het zo lekker instopt. Duodekens passen namelijk precies ind e juniordekbedovertrekken van de hema

9. Tese

Tese Niet meer actief

Een slaapzak is meer voor een paar maanden later

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik gebruik het allebei, de eerste weken alleen een lakentje met dekentje, maar nu gebruik ik een slaapzakje en daaroverheen een lakentje en als het erg koud is ook nog een dekentje. Strak instoppen en zo kunnen ze niet zo snel omrollen of de lakens eraf schoppen. Bij mijn dochtertje heb ik het tot bijna jaar ook zo gedaan, daarna alleen een slaapzak gebruikt.

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    lakentje en deken, en gijs in een slaapzakje van Isi mini.. nu nog zonder mouw.. straks een met moustjes..

12. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik verwacht ons kindje in november, dus moet de hele winter nog, maar ik zou voor deken+laken gaan. Als het nou koud blijkt te zijn kan je altijd nog een kruik neerleggen, of een slaapzakje aanschaffen

13. Angelic

Angelic Actief lid

13 apr 2008
    252
    0
    16
    Dames,

Bedankt voor jullie reacties! Het lijkt erop dat starten met lakens en een deken het beste is en voor de zekerheid een slaapzak aanschaffen. Ik word hier in ieder geval wel een stuk wijzer van!

Groetjes,

Angelic

Deel Deze Pagina