Sudocreme en Bepanthen

Discussion in 'De babyuitzet' started by Thauma, Feb 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is inmiddels al 3,5 maand. Iedereen heeft het altijd over bepanthen en sudocreme... maar na 3,5 maand weet ik nog steeds niet wat ik daarmee zou moeten doen.
    Dus... waar gebruiken jullie dat voor?

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Sudocreme gebruik ik op de billen. Soms als de huid wat rood wordt door de nattigheid van de plas helpt Sudocreme heel goed de boel weer rustig te krijgen.

Bepanthen gebruik ik voor droge plekjes in de ellebogen op de wangetjes ed

3. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Sudocreme werkte bij mijn dochter helemaal niet.. Leek wel of het erger werd in de luier. Dus toen bepanthen babyzalf gaan gebruiken op de billetjes. Werkte perfect!

4. JD74

JD74 Bekend lid

Sep 17, 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Sudo gebruik ik helemaal niet. Bepanthen op de billetjes als ze rood zijn, maar ook op de wangetjes in de winter of op andere schrale plekjes. Gewoon een fijn cremetje voor alles! :)

5. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

Jan 27, 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    sudocreme gebruik ik niet
    en bepanthen gebruik ik voor alles :) als ze met dr nageltje een wondje op dr gezichtje heeft gemaakt, schrale wangetjes of evt bij luieruitslag. echt superspul :)

6. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Ik doe sudocreme bij Sem tussen zijn liezen en op zijn billen voor het slapen gaan, aangezien die 12 uur in een plasluier ligt, dit stoot een beetje af.
    Bephanten gebruik ik meestal voor droge/schrale plekjes.

7. Flipske

Flipske Fanatiek lid

Mar 25, 2011
    1,330
    0
    36
    overijssel
    Als hij een rood huidje heeft onder z'n luier. Vaak met tandjes als de poepluiers wat dunner zijn. Met 1 keer smeren is het weer weg. Beide in huis een in de tas andere bij de commode. Ach de volgende baby kan er ook nog mee doen.

8. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

Jun 21, 2007
    808
    1
    18
    Sudocreme smeerde ik op rode plekjes,niet op echt open plekken smeren! Bepanthen heb ik eenmalig gekocht ooit,ik vond het totaal niks doen voor de huid. Dus bij luieruitslag gebruikte ik wat sudocreme of Calendulan,ook prettig spul

9. Anne1988

Anne1988 Actief lid

Mar 20, 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Wij hebben altijd sudocrem voor de billen gebruikt, werkt hier prima!
    Nu hebben we toevallig bepanthen, want die had mijn moeder bij een wondscholing gekregen.
    Bij mij op het werk (ouderenzorg) gebruiken we zinkzalf, net zoiets als sudocrem.

10. Jekil

Jekil Actief lid

Sep 29, 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Sudocreme voor huid dat beschermd en droger moet worden.
    Bepanthen voor huid die niet perse droog hoeft te zijn, maar wel snel moet herstellen / genezen.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Sowieso geen sudo. Is echt rotzooi!
    Is echt niet zo huid vriendelijk als ze beweren. Het kan behoorlijk prikken en branden en helemaal bij geirriteerde plekjes. Wij gebruikten het op mn werk (thuiszorg) altijd ter bescherming van de huid en bij smetplekken. We mogen geen sudo meer gebruiken op advies van dermatologen van het ZH. Omdat het vrij agressief spul is.
    Dan dus liever bepanthem. Zeker voor plekjes die wat droog zijn.
    Ik gebruik zinkOLIE van dr swaab. (Dus niet zinkzalf, dat is wat anders).
    Werkt super bij luieruitslag, smetplekjes en ter bescherming. Werkt verzorgend en beschermend en uitdrogend.
    Sudo sluit de huid af.

12. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,565
    1,866
    113
    Female
    Ik heb beide.
    Sudocreme voor rode billetjes en liezen. En Bepanthen voor andere rode plekjes en op zijn wangetjes.

13. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Hier ligt het ook onaangeroerd hoor. Sudocreme vind ik sowieso al niet zo goed voor de huid. Scheelt gelukkig dat we hier nooit rode en natte billetjes hebben.
    Voor droge plekjes heb ik speciale vaseline cetomacrogol van de apotheek.

14. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben nu de bepanthen gaan gebruiken voor de nachtluier.. dan ligt meneer toch een aardig tijdje met dezelfde luier om. Voor droge plekjes heb ik een andere creme... die ik trouwens vooral zelf gebruik 😊
    Ik denk dat ik iemand anders maar blij ga maken met de sudocreme. Voor luieruitslag idd zinkzalf/-olie.
    Die cetomacrogol... is dat voor volwassenen en voor kinderen hetzelfde? Die hebben we namelijk standaard in huis voor de eczeem van mn man...

15. Linana

Linana Niet meer actief

Sudocreme gebruik ik nooit, waardeloos spul.
    Bepanthen en purol gele zalf :)
    Op droge plekjes de eerste en op huid die moet genezen of bescherming nodig heeft (winter en snijdende wind bijvoorbeeld of kapotte billen) de purol

Share This Page