Hubbie en ik zijn niet getrouwd. De kleine krijgt hubbie zijn achternaam maar nu weet ik niet zo goed hoe ik dat wil vermelden op het geboortekaartje. Allebei onze achternamen erop of alleen die van de man? Maar dan denken mensen misschien weer dat we getrouwd zijn. Ik had bij het bestellen van het kaartje allebij onze namen opgegeven maar de ontwerper heeft ze nu allebij weggelaten bij de proefdruk. Heeft iemand hier misschien een idee hoe het te vermelden op het kaartje?
Je zou kunnen zetten zoon/dochter van Piet Jansen en Tinkerbel Pietersen. Of alleen jullie voornamen. Iedereen die jullie een kaartje stuurt kent julie toch en wat maakt het (tegenwoordig) nou uit of jullie wel of niet getrouwd zijn. Of je kunt ook alleen de naam met achternaam van jullie kindje erop zetten zonder jullie achternaam. Dus Baby Jansen Zoon/dochter van Piet en Tinkerbel. Waar je zelf het pretigst bij voelt. Julie zijn vanaf dan een echt gezinnetje.
Wij zijn ook niet getrouwd. Ik heb het volgende gedaan: Trots zijn wij Naam baby gewicht etc. Pietje & Miepje zijn naam - mijn naam Dit staat dan gecentreerd (in het midden) op het kaartje. Hiermee wordt niet super duidelijk wiens achternaam de baby krijgt . Maar voor officiële dingen moet je toch formulieren e.d. invullen, dus dan kun je het daar aangeven. Laat de rest maar lekker gokken .
Ik vind het iig erg belangrijk dat mensen weten welke achternaam ons kindje heeft gekregen. Vriend zegt zelf al wat maakt het uit als de achternamen er niet op staan maar ik vind het zo raar.
hier zetteen wij de achternamen er ook niet op. ze weten allemaal welke achternaam de kleine krijgt.en ik vind het zelf ook niets als er 2 achternamen op het kaartje staan.
Maar waarom mogen ze niet denken dat jullie getrouwd zijn....? Iedereen die jullie belangrijk vinden wete toch dat jullie niet getrouwd zijn...? Ik zou het er zo op zetten: Baby Janssen bla, bla, bla... trotse ouders Pietje - Truusje Janssen - De Vries Succes ermee, Groetjes Niki
Wij zijn wel getrouwd maar hebben allebei een andere achternaam. Manlief; Eigen naam - mijn naam Ik: Eigen naam - zijn naam En dat vermelden we ook zo erop. Welke achternaam ons kindje krijgt dat vind ik niet belangrijk om te vermelden.
Zo hebben wij het ook gedaan. Vond het nl. wel belangrijk dat mensen weten wat de achternaam van beebje is. Je hebt tenslotte zo veel mogelijkheden wat achternaam betreft.
Ik vind het niet mooi staan op het geboortekaartje van: Geboren: Sem de Vries Achternaam zou ik lekker weglaten. Vind ik dus ook totaal onbelangrijk om te vermelden. De meeste mensen gaan ook standaard van de achternaam van de vader uit. Alleen als dat niet zo is misschien vermelden.
Ik vind wel dat de naam van de vrouw als eerste vermeld moet worden op een geboortekaartje! Dus zó: Zoon van Petra Jansen en Kees de Vries. En niet andersom.
Wij hebben ook gedaan Jamila Lyla "achternaam" dochter van "B" en "N", iedereen naar wie het kaartje gaat weet wel hoe ik van mijn achternaam heet en het gaat toch om die van je ukje
Bij ons stond er ook de achternaam op het kaartje. Ons kaartje ging zo: Het begin van een nieuw leven Zo heel erg mooi en klein Het is eigenlijk niet te omschrijven Hoe blij wij zijn met jou. ... weegt ... en is ... lang Daaronder staat een schoentje met de naam erin: Baby Jansen. Wilt u moeder en zoon bezoeken benl dan even ....... Ik heb er ook een klein vierkant kaartje aan gemaakt met een lintje en daarop staan alle 3 onze voornamen dus: Mamma en Pappa en daaronder Baby en daaronder weer de geboortedatum. Bij de volgende ga ik zelf een geboortekaartje maken dus blij ik hier nog even neuzen
wij zijn ook niet getrouwd en Jenna heeft de achternaam van Hubbie maar wij hebben het niet op het geb,kaartje vermeld. Wat maakt het andere nou uit hoe ons kindje heet was onze gedachten maar mocht he het wij hadden nu: papa en mama gaven mij de naam Jenna Lynn maar we hadden natuurlijk ook kunnen kiezen voor papa en mama gaven mij de naam Jenna Lynn Achternaam
Ik heb nu Frumster Achternaam, Zoon van: Piet en Riet Janssen-Klaassen Blablalaan 85 1234 KK Babyland Staat niet gek toch? Of toch onze achternamen weglaten en alleen bij de kleine een achternaam? Ik vind het zo moeilijk, het moet gewoon perfect zijn haha
wij krijgen een kaartje in de vorm van een boekje. het is alsof de baby zijn eigen verhaal vertelt. voorop komt dus: Mijn verhaal, door Baby AchternaamVriend. binnenin komt dan tekst dat hij de zoon is van Lien AchternaamVriend en VriendLien AchternaamLien. zo is het duidelijk, maar niet geforceerd.
Wij hadden in grote letters; ALYNA en dan in kleine letters daaronder de doopnamen en achternaam. En gewoon onze volledige namen erop.
wij hebben alleen haar roepnaam erop gezet en daar onder de trotse ouders en broertje zijn naam & naam & achternaam ook al zijn we niet getrouwd heb ik gewoon zijn achternaam gebruikt
Wij hadden ook alleen de roepnaam van onze zoon erop gezet en dan daaronder: trotse ouders zijn: vriend+achternaam en ik+achternaam. En hoe de baby dan met z'n achternaam heet moeten ze zelf maar bedenken .
Wij hebben achter de naam van onze zoon de achternaam van mijn vriend gezet en dan bij de ouders gewoon elk onze eigen achternaam.