Maak me zo'n zorgen! Curves buigen steeds meer af...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kitty07, Feb 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    We hebben van het consultatiebureau een verwijzing voor de kinderarts gekregen omdat mijn zoontje in 5 maanden tijd amper is bijgekomen..:(:(:(
    Hij weegt nu 9.4 kgs en is 77.5 cm met 14 maanden.
    In de afgelopen 2 maanden is hij ook niet meer in lengte gegroeid.

Ik maak me zo'n vreselijke zorgen!!! Zijn gewicht buigt heel erg af en hij is juist een hele goede eter!
    Wie herkent dit? En gaan ze wel weer groeien?
    Ben echt overstuur want ik zie zijn lijntjes steeds meer afbuigen en begrijp niet waarom!
    Verder is hij levendig en wel heel erg actief. Ook 2x buikgriep gehad + zesde ziekte in de afgelopen maanden maar toch......:(

Wat kan ik hier zelf nog aan doen? :(

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeetje meid....zie veel topics van jou met veel huilende gezichtjes .:(....
    Gaat het allemaal wel goed :(
    Ik hoop dat alles gewoon goed is.....wanneer mag je naar de kinderarts?

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ja, het gaat gewoon niet lekker op dit moment..:(
    M'n meisje dat veel spuugt en nu mijn mannetje die niet goed groeit.

Net de verwijzing bij de huisarts opgehaald en het ziekenhuis gebeld.
    Wonder boven wonder kunnen we vanmiddag al terecht!

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Wat vervelend, snap dat je je zorgen maakt. Hoop dat de kinderarts de zorgen wat weg kan nemen. Hij is wel veel ziek geweest. En zo schokkend is z'n gewicht en lengte niet, wel raar dat hij niet groeit en aankomt. Hier een kindje van 9.4 kilo, 77 cm en 18 maanden.

Sterkte in ieder geval

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Niet om te bagatelliseren hoor m'n bericht, zo moet jet niet opvatten, bedoelde meer te zeggen dat hij niet afwijkt.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah super dat je al zo snel mag! Hoop op goed neiuws voor je....en sterkte ...zorgen om je kindjes is het ergste wat er is.

7. Escal

Escal Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    3,441
    0
    0
    limburg
    Wat fijn dat je al zo snel kan komen! hier een dame met afbuigende gewichtscurve (groeit wel goed) en wordt ook netjes in de gaten gehouden door de KA. zolang je mannetje vrolijk en gewons overkomt en goed eet is er meestal niets wat direct ernstig is (is mij verteld..) maar inderdaad wel iets om in de gaten te houden en te kijken of er niets aan de hand is.
    succes vanmiddag.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind het wel bijzonder dat een kind dat 3 keer goed ziek is geweest en niet gegroeid is in 2 maanden, al doorgestuurd wordt. Die stagnatie in groei bij ziekte lijkt mij eigenlijk niet meer dan normaal...
    Of stagneerde het eerder al, zonder dat dat te wijten was aan ziek-zijn?

9. raspberry

Nog even over al je topics: is het misschien verstandig om voor jezelf ook hulp te zoeken? Ik vind dat je je wel heel vaak en veel druk maakt om allerlei dingen. Daarmee wil ik niet zeggen dat dat terecht of onterecht is, maar als er wat speelt, maakt dat jou blijkbaar wel direct heel onzeker en angstig en alles, en het lijkt me voor je eigen evenwicht wel goed om te kijken hoe je jezelf wat meer in balans houdt in allerlei -vrij normale- kindergedoe.

10. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn jongste is iets ouder als jouw kindje, maar qua lengte en gewicht kleiner en lichter. Ze is nu 75 cm en weegt net iets boven de 9 kilo. Dus wat dat betreft lijkt het me mee te vallen. Mijn dochter is ook flink ziek geweest de afgelopen maanden inclusief een week ziekenhuis ivm uitdroging. Maar je zegt dat je kindje goed eet en drinkt, dan lijkt een ka misschien een beetje veel en zou ik zeggen, ga wat vaker naar het cb om te meten en wegen om het in de gaten te houden. Het ziek zijn zorgt ook dat een kindje weinig groeit.

In elk geval succes vanmiddag bij de ka, hopen dat die je wat gerust kan stellen!!

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Bedankt voor de reactie dames.
    De verwijzing naar de KA heb ik zelf niet gevraagd maar wilde het CB graag.
    Hij is in de afgelopen 2 maanden idd 3x ziek geweest maar de 3 maanden daarvoor niet en toen is hij ook niet bijgekomen.

Wat betreft mezelf.......ben net bevallen van ons meisje en merk dat ik nog tjokvol hormonen zit en erg onzeker ben. :(
    Toen mijn man vanochtend terug kwam van het CB (ik ben zelf niet mee gegaan) schrok ik gewoon heel erg van die verwijzing.
    Je gaat je dan toch gelijk afvragen waarom ze dat doen.....

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Logisch kitty!
    Het viel me alleen op dat ik vaak je berichtjes zie die je opent en er dan altijd zo'n huilende smiley voorstaat. Je komt dan erg depri over zeg maar.

Maar net bevallen en dan dit is idd niet fijn hoor....

13. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Vind zijn gewicht en lengte niet schrikken, mijn ventje is even oud en even lang en even zwaar bijna....

Maar als hij echt al 5 maanden bijna niet aan komt of groeit...dat is wel zorgen idd....hopelijk valt het allemaal mee, en komt het gewoon omdat hij zo beweeglijk is en ook laatste 2 maanden zo vaak ziek geweest!

14. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Mijn meisje is 2jaar en 3maanden en weegt 10.5 en 88 cm ook klein en komt ook al een paar maanden niet aan. Hier op cb zeggen ze daar niks over

15. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hoe laat kun je bij de ka terecht??

Heel veel succes in elk geval, hoop dat je een beetje gerustgesteld kan worden.

16. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    We mogen om 4 uur langskomen omdat er toevallig een afspraak was uitgevallen.
    Het CB had ook gezegd dat het niet zozeer om de getallen ging maar meer om het feit dat hij zoveel is afgebogen van zijn lijntje in de laatste 5 maanden.
    Gewicht is namelijk (door het niet aankomen) van de +1 lijn gezakt naar ergens tussen de -1 en -2 lijn.

17. raspberry

Ja, die hormonen zijn rotdingen. Maar desondanks denk ik dat het belangrijk is dat je toch zelf wel een beetje in balans komt, want dit lijkt me vreselijk uitputtend voor jou zo: EN alle zorg om de kids EN dan de emotionele achtbaan die je hormonen daar nog eens extra van maken... :(

En maak je niet teveel zorgen: voor gewichtsstagnatie is meestal een onschuldige reden. Ik vind een verwijzing naar de kinderarts bij een kind dat de afgelopen maanden 3 keer behoorlijk ziek is geweest, nogal fors ingezet. Het was logischer geweest volgens mij om eerst maar eens een keer extra te wegen over een week of 2-3-4...

18. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Ben het helemaal met je eens...
    3x ziek geweest is al een reden om minder goed gegroeid te zijn. Nou weet ik niet of hij in de afgelopen 5 maanden is gaan lopen/kruipen oid? Want dat scheelt dus ook enorm...
    Eerst eens aan de logische dingen denken zou ik zeggen.
    Je zegt zelf dat hij goed eet en drinkt, poept en plast hij goed? Is hij goed alert en levendig? Zo ja, dan zou ik me niet zo'n zorgen maken... Natuurlijk is het goed dat er even extra aandacht aan gegeven wordt, maar zou me er persoonlijk nu niet te druk over maken. (al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan)

19. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Ik sluit mij aan bij Rozemarijke. Vind de verwijzing ook snel.
    Mijn zoontje heeft geregeld een afbuigende curve, zowel in lengte als gewicht. Hij is ooit begonnen op den +2 lijn en zit nu op -1 en gewicht tussen de -2.
    Hij stond 8 maanden ongeveer vrijwel stil met groei, maar 2 cm gegroeid en maar paar ons bij. Echter maakte hij daarna een spurt.
    Ka hield het in de gaten, maar deed er verder niks mee.

20. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Zou ook proberen niet zo'n zorgen maken, als je kindje ziek is geweest de afgelopen maanden stagneert dat snel. Het cb verwijst idd snel door vind ik.. ik kan me meer voorstellen dat ze het dan eventueel zelf in de gaten willen houden.
    En wat anderen ook zeggen: is hij verder levendig, maakt hij een gezonde indruk, speelt hij, plast en poept hij goed, dan zou ik me niet zo'n zorgen maken. Maar goed, aan de andere kant snap ik ook wel dat je bezorgd bent hoor! Het is altijd even schrikken als je een doorverwijzing krijgt.
    Ik hoop dat de ka je wat gerust kan stellen!!

Share This Page