ik kan mn zoontje ook horen huilen, maar ik heb toch liever dat ik hem al eerder hoor...zo hoor ik naelijk of hij een speentje nodig heeft of gewoon even kucht..ik val direct weer in slaap... Bij mij speelt ook mee, dat het gehorig is in huis en ik niet wil dat mn oudste wakker wordt... nachtrust is wel belangrijk ja maarja gebroken nachten horen erbij haha...mn oudste sliep ook maaaaanden door nooit wakker snachts...maar sind shij 2 is wordt ie toch wel soms wakker...dus t zit eigenlijk in mn systeem heb er dan ook geen last van ofzo
Geen babyfoon in de nacht. Als er echt iets is dan hoor ik het wel en word zelfs van elk kreuntje al wakker. Nou ligt hij bij ons wel op dezelfde verdieping maar ik slaap wel met beide deuren dicht. Overdag heb ik de babyfoon aan want als ik bezig ben met muziek aan dan hoor ik hem anders niet maar ik ga ook rustig even boven de was doen (centrifugeren moet ik apart altijd doen en maakt een hoop kabaal) zonder babyfoon. Als hij echt huilt hoor ik hem ook wel en ik hoef niet elk geluidje of geklets te horen. Wil zelf ook wel wat slapen (ik ga er vaak al een paar keer per nacht uit voor zijn speen en hoef niet nog meer wakker gehouden worden).
Ik zou zelf nooit op een andere verdieping willen slapen als ik zo'n jong kindje had. Dus hier zou ze nogsteeds bij ons slapen ( Hmm, is ook zo, dochter sliep 1,5 jaar bij ons, zoon 6,5 maand en gaat voorlopig nog niet weg ) De gebroken nachten door geluidjes, die horen er gewoon bij. Peuter van 2 hoor ik ook soms hoesten, dan een huiltje, dan "Speentje zoeken" of ze roept een keer mama in dr slaap. De nachten dat ik aan 1 stuk heb kunnen slapen zijn er vrij weinig denk ik. Je hoort altijd wel iets. Ook juist fijn; als mn kind om 10u 's ochtends nog slaapt na een stille nacht dan denk ik toch stiekem "Er zal toch niets aan de hand zijn?" Ik zou zelf dus de baby op je kamer doen, of de babyfoon aanhouden.
Mijn zoontje slaapt naast mij, dus ja, ik zeg absoluut babyfoon aanhouden. en gebroken nachten horen erbij ja, hier al bijna 6 jaar, het is niet anders.
Wij wonen nu ook nog in een houten huis, en als dat enigszins vergelijkbaar is dan heb je die babyfoon niet nodig... Houtskeletwoningen hoor je alles! Wij hebben de deuren open en nog nooit een babyfoon gebruikt, en elk kuchje, niesje, kreuntje hoor ik goed.
Bedankt voor jullie reacties. Er wordt nogal wisselend over gedacht lees ik. Voor de mensen die hun kindje lang bij hun op de kamer laten slapen; dat ging hier op een gegeven moment ten koste van het slapen van iedereen. Dochtertje ging doorslapen de eerste nacht dat ze op haar eigen kamertje sliep... Wat iemand ook zei, het is ook wel een valse veiligheid. Inderdaad als ze zou stikken kunnen ze geen geluid maken dus slaap ik door. Mijn verstand zegt dat ook maar ja dat gevoel he. Vannacht was ze wakker tussen 3 en 4... een uur lang jengelen. Ben er wel even heengeweest om mezelf ervan te verzekeren dat er niks echt aan de hand was, maar daarna kon ik toch niet slapen totdat zij ook stil was en dat duurde dus een uur. Gevolg is dat ik nu best moe ben Moet er zelf nog even aan toe zijn denk ik om die babyfoon uit te zetten (of zachter of minder gevoelig want dat kan inderdaad allemaal)
weet niet welke babyfoon jullie hebben, maar hier kunnen we de babyfoon instellen op gevoeligheid 1 tm 5. Op 5 hoor je altijd alles, elk gedraai enz. En bij 1 is de babyfoon het minste gevoelig. Dan hoor je dus wel gehuild/hard gepraat, maar de kleine geluidjes die worden dus niet doorgegeven.Het geluid moet over een bepaalde 'geluidsdrempel' om doorgegeven te worden door de babyfoon. bovendien kun je de babyfoon in hardheid stellen van 1 tm 5. dat is dan het geluidsniveau wat uit de speaker komt zeg maar. Al met al vonden wij dat in het begin een goede tussenweg, om de gevoeligheid wat omlaag te zetten. wel verzekerd dat je wakker wordt als ze echt huilt/roept, maar niet van elke draai zeg maar. Inmiddels is hier de babyfoon 's nachts uit, maar we slapen wel op dezelfde verdieping met de deuren op een kier. Het deed onze nachtrust ook veel goed als we niet elk onzinnig geluidje hoorde.
Ik ken dat gevoel hoor. Je moet er zeker aan toe zijn. Wij hebben overdag debabyfoon ook heel lang heel hard en heel gevoelig gehad. Ik werd er gek van maar zachter maakte me nog onrustiger. Heel langzaam heb ik het toch eens 1 tikje zachter gedaan. En ook eens een tikkie minder gevoelig. Nu staat ie oke vind ik. Tenzij ik haar eventjes wil laten jengelen, dan gaat ie ietsje zachter, anders kan ik het al helemaal niet. En een verdieping hoger of lager liggen lijkt me ook niet fijn. Maar niet iedereen heeft altijd een keuze he. Ik snap ook zeker dat de babyfoon een veiliger gevoel geeft met die afstand. Of je je kind nou op dezelfde verdieping en een kamer naast je hebt, hoor je w.s. ook niet of je kindje stikt. Ik denk ook niet dat da de eerste insteek van een babyfoon is. Ik kan trouwens ook niet slapen als ik de kleine hoor. Pas als je stil is, wordt ik weer ontspannen en kan ik hopelijk weer slapen.
Wij kunnen die gevoeligheid idd ook instellen. Op maximaal hoor je dat ding continu suizen, dan pikt ie zelfs de droger op die beneden staat te draaien dus dat is niet echt handig. Hij staat dus op 1 tikje lager. Zie, als ze echt hard huilt dan horen we het wel. Het gaat me meer om wanneer ze bijvoorbeeld ziek is of hoge koorts zou krijgen en een beetje zou gaan jammeren. Dan zou ik haar niet horen terwijl ik haar juist dan wel wil horen. Als ze krijst omdat ze toevallig midden in de nacht wakker is en vindt dat het ochtend is heb ik eerder zoiets van doei, uit dat ding.
Ik heb geen babyfoon. Ik zou ook zeggen, doe hem weg, als er echt iets is hoor je haar wel. En als je niet ieder kuchje meer hoort slaap je zelf ook een stuk beter. Er zijn nog momenten genoeg dat je nachten gebroken worden als er echt iets is
Bij mijn eerste had ik ook de babyfoon naast mijn hoofd, terwijl er tussen de kamers alleen een gipswand zit Nu ligt de jongste op die kamer, en we hebben dus nooit een babyfoon meer aan gehad snachts. Sterker nog, ik heb op maat gemaakte oordoppen in, dus ze moet een aardige brul geven voor ik iets hoor. Mijn man hoort haar wel eens een beetje wauwelen en giechelen, maar hij zegt dat zodra ze huilt ik gelijk rechtop zit. Ik zeg, ding uit, of in ieder geval het geluid uit, als je dan twijfelt of je iets hoort kan je misschien naar de lampjes kijken? Bij ons knipperen er lampjes als ze geluid maakt.
net zoals hierboven, ik heb geen babyfoon. Baby slaapt in kamer naast ons, de andere 2 in de andere kamer naast ons. Geloof mij, die hoor je alle3wel als er iets is. Overdag ook geen babyfoon als baby dutje doet, en die 2 andere lopen hier dan gewoon rond beneden. Met 3 moet je gewoon alle slaap nemen die je kan krijgen en niet te overbezorgd doen. Overigens soms doe je meer kwaad dan goed: nr2 wordt al roepend wakker en dan ligt ze een minuutje of 5 te roepen en dan slaapt ze verder, ze weet dit ook s ochtends niet meer. Maar als je ernaar toegaat is ze de gehele nacht wakker
Hier de babyfoon niet mee naar boven. Hij slaapt in de kamer naast ons, en ik hoor hem altijd bij het minste geluid. 's Avonds hebben we de babyfoon wel aanstaan, omdat we hem anders pas horen als hij heel hard huilt, dat vind ik niet nodig. Maar dan wel op zachte stand en niet in het zicht, wil er niet steeds mee bezig zijn. Doen wat voor jezelf prettig is, en eventueel afbouwen met geluid en gevoeligheid.
( Maar het is ook heel normaal als je kind wakker is 's nachts, dat je zelf ook wakker bent hoor! On-onderbroken nachten is nou eenmaal verleden tijd als je kinderen hebt. )
Dit. 's Nachts zet ik de babyfoon wel iets zachter. Hij wordt wel eens wakker rond 22.00/23.00 en speelt en kletst dan rustig tot een uur of 1 vind het altijd wel gezellig als ik dat hoor. Hij is helemaal gek van Nijntje en heeft 1 grote en 2 kleintjes in zijn bedje. Je hoort dat hij dan aan het knuffelen en kussen is met zn knuffel. Tussendoor hoor je eens: Nijne jaaa?
Ik gebruik de babyfoon 's nacht niet. Hij ligt in de kamer naast ons en ik hoor hem echt wel als ie wakker wordt. Als het bij jullie gehorig is en je hoort het als ze krijst zou ik em mooi uit zetten of op de gang ofzo zetten. Hoor je de kleine geluidjes niet maar wel gehuil..
Babyfoon? Wat is dat? Probeer het anders een nachtje? Hier slapen 2 kindjes (3 maand en 4 jaar) op 1 kamer naast die van ons. Als er 1 hoest of huilt horen we dat prima. Eerste week sliepen ze beiden in onze kamer. Of nee, de jongste heeft circa 4 weken bij ons gelegen maar werd echt wakker van elk kreuntje. Haar grote zus slaapt er uitstekend doorheen . Eerste weken vond ik wel heel eng, bang dat ze zou stikken. Heb haar in het ziekenhuis eens blauw zien aanlopen terwijl ik weinig kon (keizersnede). Brrrrr, wat een vreselijke nachten waren dat.... Maar gelukkig steeds meer vertrouwen gekregen en toen lekker in haar eigen (gedeelde) kamer gelegd. Sinsdien slaap ik ook weer steeds beter.... Xxx
Hier nooit babyfoon gehad.............m.i. niet goed om bij elke kik naast het bedje te staan. en als er wat is hoor ik het altijd gelijk.
Kinderen slapen op dezelfde verdieping als wij slapen. De babyfoon staat 's nachts niet aan. Wel grappig: Staat er voor ons huis een politieauto met alle toeters en bellen aan, ik slaap gewoon door, niks gehoord. Zodra onze kinderen anders gaan ademhalen, word ik wakker