Babyfoon, welk merk en met of zonder beeld?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lillibit, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wij zijn ons druk aan het verdiepen in babyfoons, maar kan nog geen goede keuze maken, dus ik hoop dat er hier wat tips binnenkomen!
    We hebben eigenlijk bedacht dat het wel leuk is om er eentje met beeld te nemen, maar nu zie ik er bijvoorbeeld al een aantal, die alleen maar beeld laten zien als het kind beweegt. Bij evt wiegedood of als het gewoon lekker ligt te slapen zie je dus niks.... :x
    Daarnaast vind ik het aantal frequenties belangrijk.... heb hier meer babies in de straat en hoef niet perse met de buren mee te luisteren! ;)
    Daarnaast vind ik een terugpraatfunctie ook best handig...
    Heeft iemand al ervaring met babyfoons en welke zijn aanraders en welke zijn afraders????

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Wij hebben de Alecto DBX88, een DECT babyfoon. Prima ding, met terugpraatfunctie (die ik trouwens alleen gebruik om mijn vriend te commanderen ;)), nachtlampje in de vorm van sterretjes, slaapmuziekjes en thermometer. Een camerafunctie vond ik persoonlijk overbodig. je kunt toch niet de hele tijd op die camera gaan zitten turen, ik zou mezelf er ook gek mee maken denk ik.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zou er ook geen met camera nemen, wordt je helemaal gek van.

wij hebben de Avent van Philips, en het is een onding!!! als we niet wakker worden van Ties is het wel van de babyfoon die ineens geen bereik meer heeft. (één nacht zelfs 8 keer!!) daarnaast slaat ie soms gewoon niet aan. mijn neef en zijn vrouw hebben dezelfde en gaan binnenkort een nieuwe kopen om dezelfde redenen.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    mn man wou ook graag een babyfoon met camera, gelukkig heeft hij genoegen genomen met een gewone want ik vond het niet nodig, ik leer liever vertrouwen op de geluidjes die ik hoor van de baby of alles in orde is, als op beeld.

Wij hebben deze: Alecto dbx-99
    Alecto DBX-99 babyfoon vergelijken? KIESKEURIG vóór u koopt

Hij geeft de temp in de babykamer aan, heeft lampjes voor hoe hard het geluid in de babykamer is, je kan een nachtlampje aandoen vanaf afstand en er zit een LED zaklamp op de ouder unit zodat je kan spieken zonder de verlichting aan te doen. Hij kostte 79 euro bij de mediamarkt. Ik wou ook liever niet dezelfde als de buren hebben, straks horen we hun kind ofzo ( De babies zijn straks even oud, we schelen een week in zwangerschapsduur )

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Die hebben wij ook, maar die wil ik echt niet meer.
    De standby tijd is echt belachelijk kort, max 2/3 uur? zodat ik constant de lader mee moest slepen, en weet dat anderen met een alecto hetzelfde probleem hebben, dus waarschijnlijk een standaard probleem?

Ik heb juist weer erg goede ervaringen gehoord over de Philips Avent dect, dus daar wou ik deze keer voor gaan :)

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Vreemd, ik hoor er juist goede verhalen over!
    Toch maar eens speuren op internet dan naar verschillende ervaring, want dat uitvallen lijkt me ook niks.

7. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    #7 Troetelbeer90, 1 nov 2010
    Laatst bewerkt: 1 nov 2010
    Meiden wij hebben alvast eens rond lopen kijken voor een babyfoon..

Maar zijn opzoek naar eentje met veel bereik, maar wel een die dan ook goed is! Iemand ervaring mee?

Wil zo nu en dan de tuin in, bak aan de weg zetten, hier tegenover effe snelle wandeling met de hond etc. Daarvoor is 350 m een beetje riskant. Het is dus niet bedoelt om uitgebreid te gaan shoppen met de babyfoon op zak o.i.d. haha. ;)

8. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Standby tijd is inderdaad niet superlang, maar echt geen 2-3 uur. Wij kunnen makkelijk een hele avond naar de buren, waren laatst om 02:00 pas thuis en de batterij deed het gewoon. Oke, hij redthet niet om de hele nacht buiten de lader te staan, maar hier thusi staat hij eigenlijk standaard in de lader.

9. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hier heel tevreden over de Philips Avent! Is nog nooit uitgevallen en vind het handig dat die temp en vochtigheidsgraad aangeeft. Ik zou beeld niet zoveel vinden toevoegen. Vind het muziekje ook ideaal.

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hmmm... dan vraag ik me af of jullie of juist wij (met ervaringen van vrienden) tot de uitzondering behoren ;)
    Hij kan opzich nog wel langer dan 2/3 uur, maar na die termijn begint ie al de melding te geven dat de batterij bijna leeg is, en dan komt er zo ongeveer elke minuut een piepje... zeer irritant.

11. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Da's inderdaad irritant ja... dan hebben wij misschien geluk gehad :)

12. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben de Alecto dbx-85 gekocht. Alecto DBX-85 babyfoon vergelijken? KIESKEURIG vóór u koopt
    Simpel, lampje erop, terugpraatfunctie, DECT (dan hoor je geen buurkids op je babyfoon).
    Camera vonden wij niet nodig. Als je twijfelt moet je toch gaan kijken. En wiegendood zie je echt niet op een camera: want slapen lijkt erg veel op stil liggen.. zeg maar.
    Succes met je keuze!

13. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Wij hebben de Luvion Platinum Beeldbabyfoon gekocht en al even getest met zowel licht als in het donker. Perfect beeld. Ook het geluid gaat aan zodra je wat in de andere kamer hoort, dus niet constant een ruis ofzo.
    Daarnaast moet ie niet storen met een wifi netwerk (wat wij wel hebben) en kan je m aansluiten op je tv, dus ideaal als ik straks beneden zit te werken en de kleine boven in bed ligt.

14. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland

Haha, moet stiekem eem beetje lachen om hoe je dat neerzet... slapen lijkt erg veel op stilliggen... ;) Het was ook niet mijn bedoeling geweest om het kind continu in de gaten te houden via beeld, maar het was meer dat we zagen dat ze er waren met beeld en dat we dachten, gog wat leuk! maar als ik nu zo de meeste berichten lees ben ik volgens mij beter af met eentje zonder beeld!

15. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik had een alecto... Die is na 1 avond gebruiken bijna door het raam gevlogen! Als de kids geluid maakte hoorde ik bijna alleen maar ruis!!! De volgende had het ook (dus kan best aan het huis liggen hoor)
    Heb er nu eentje van avent, super!!!

16. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben de avent MET camera en hij bevalt itt de luvion ons heel goed. camera functie is bij een kleine baby niet zoveel van toegevoegde waarde, maar bij een dreumes en peuter is het soms wel handig om te zien wat ze aan het uitspoken zijn in bed :)

17. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Hier erg tevreden over de Alecto DBX85. Doet het prima. Geen ruis, bereik is prima, valt nooit uit en ik hoor er nooit andere baby's op.
    Wat ik me wel afvraag, ik wil graag voor mijn tweede kindje ook een babyfoon aanschaffen, kan ik dan dezelfde aanschaffen of zitten ze elkaar dan in de weg? Ik wil mijn babyfoon graag nog bij mijn zoontje laten staan en een nieuwe bij de baby neerzetten. Hihihi, mijn man verklaart me voor gek, maar ja, ik wil mijn zoontje ook makkelijk kunnen horen, anders denk ik onder het kijken van een film of zo constant dat ik hem hoor. Iemand ervaring met twee babyfoons?

18. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Hier ook alecto. Wouden er ook een met beeld. Maar me beste vriendin heeft er een met beeld en zit me er zo aan te storen. Dat wij het bewust niet doen. Die zit heel de tijd op dat ding te kijken staat ook heel de tijd in beeld om gek vante worden.

19. misa

misa Niet meer actief

Hihi, ja je moet wat he! ;)

20. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Spieken met het LED lampje op de kamer............. heb je het ooit wel eens gedaan???????????

Want weet je wat er dan gebeurd...
    De babyfoons komen dan te dicht bij elkaar & dan gaat hij enorm piepen. Hahaha, denk je even zachtjes en subtiel te spieken :p:p:p

Deel Deze Pagina