wat om matras kinderwagenbak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tijdvoormezelf, 29 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

misschien een domme vraag, maar ik vroeg me af of jullie iets om de matras van de kinderwagenbak doen zodat hij niet vies wordt. ik wilde een wrapper of de voetenzak van de mc gebruiken zodat ik niet met lakens en dekens aan de slag hoef maar wat doe je om de matras? zijn hier speciale hoeslakens voor?ik heb de mura 4.

2. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben een aankleedkussenhoes als overtrekje voor het matrasje. Onder het hoofdje wil ik iets van een hydrofiele luier doen. Soms bij kids die veel spuitluiers hebben, kun je ook een flanellen luier onder de billen leggen: houdt altijd weer wat meer tegen. Verder gaan wij iets van een wrapper (en eventueel) dekentje gebruiken.

3. fafje

fafje Niet meer actief

mijn kindje slaapt er ook in...dus ik hem een moltonhoeslaken en een aankleedkussenhoes...en een hydro onder jhet hoofdje...die vangt wel het meest op..

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Wij gaan ook een aankleedkussenhoes doen. En beddengoed voor een wiegje zou ook moeten kunnen!

5. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook de mura en gebruik gewoon een hoes van het aankleedkussen en daar bovenop leg ik een omslagdoek.
    Alleen de hoes van het aankleedkussen houdt niet veel tegen.

6. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik heb een stretch-wieg lakentje van de HEMA om het matrasje van mijn stokke, en dan een hydrofielluier onder het hoofdje ;)

7. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hier het matras als bedje opgemaakt; met dikke molton en daarover een hoeslaken wiegformaat. Verder dus een laken + deken.
    En Daan ligt er vaak in met een omslagdoek (soort wrapper); zo is het lekker warm. Leg er nu zelfs nog een dun dekentje extra bovenop.

8. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    ik had ook een hoeslaken van de hema speciaal voor de wieg/wandelbak. En dan extra hydrofiele doeken

9. mamavanmuisje

mamavanmuisje Niet meer actief

Ik heb altijd een aankleedkussenhoes gebruikt en een hydrofiel luier onder het hoofdje en 2 dekentjes + lakentje (wieg formaat)
    Dit ging altijd prima.

10. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb ook de Mura 4 en ik heb een aerosleepmatrasje in de wagenbak met een aerosleephoes er over. Werkt perfect! In het begin heeft mijn zoontje ook in de wagenbak geslapen op onze slaapkamer, dus ik wilde graag een aerosleep er in. Geen moment spijt van gehad, werkt prima en is op 60 graden te wassen. Erg fijn als je kindje terug geeft.

11. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb een aerosleep wiegmatrasje rond het gewone matrasje.
    Ik vind dat erg makkelijk als ze spuugt trekt het in de aerosleep en niet in het gewone matras. En de aerosleep kan je gewoon in de wasmachine gooien. En verder doe ik er gewoon ook een wieghoeslaken er rond.

12. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Voor warme dagen zo'n ovalen aerosleep-dekje (niet als het koud is, want dan tocht dat) en er overheen een waskussenhoes. Dat past hier veel mooier dan een wieghoeslaken (wat veel te groot is).

Dan een Lodger wrapper, en bij erge kou nog lakentje/dekentje. Bij wind/regen die regenflap van de kinderwagen eroverheen.

13. mamakyan

mamakyan Lid

16 aug 2010
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiketen een matras beschermer en daarover een lakentje, maar hoes van aankleedkussen is bijna zelfde maat dus dat kan ook.

Als je kleine regelmatig in de kinderwagen slaapt is een fijn matrasje wel zo prettig. De matrasjes die bij de kinderwagen zitten zijn daar vaak niet voor gemaakt. Deze is erg fijn: Matras baby wieg of kinderwagen : Lotties, biologische materialen
    Kyan lag bij ons overdag in de bak te slapen die in de box stond omdat ik geen trappen kon lopen en s'avond lag hij boven in zijn wiegje en daarna ledikantje.

Deel Deze Pagina