misschien een domme vraag, maar ik vroeg me af of jullie iets om de matras van de kinderwagenbak doen zodat hij niet vies wordt. ik wilde een wrapper of de voetenzak van de mc gebruiken zodat ik niet met lakens en dekens aan de slag hoef maar wat doe je om de matras? zijn hier speciale hoeslakens voor?ik heb de mura 4.
Wij hebben een aankleedkussenhoes als overtrekje voor het matrasje. Onder het hoofdje wil ik iets van een hydrofiele luier doen. Soms bij kids die veel spuitluiers hebben, kun je ook een flanellen luier onder de billen leggen: houdt altijd weer wat meer tegen. Verder gaan wij iets van een wrapper (en eventueel) dekentje gebruiken.
mijn kindje slaapt er ook in...dus ik hem een moltonhoeslaken en een aankleedkussenhoes...en een hydro onder jhet hoofdje...die vangt wel het meest op..
ik heb ook de mura en gebruik gewoon een hoes van het aankleedkussen en daar bovenop leg ik een omslagdoek. Alleen de hoes van het aankleedkussen houdt niet veel tegen.
Ik heb een stretch-wieg lakentje van de HEMA om het matrasje van mijn stokke, en dan een hydrofielluier onder het hoofdje
Hier het matras als bedje opgemaakt; met dikke molton en daarover een hoeslaken wiegformaat. Verder dus een laken + deken. En Daan ligt er vaak in met een omslagdoek (soort wrapper); zo is het lekker warm. Leg er nu zelfs nog een dun dekentje extra bovenop.
Ik heb altijd een aankleedkussenhoes gebruikt en een hydrofiel luier onder het hoofdje en 2 dekentjes + lakentje (wieg formaat) Dit ging altijd prima.
Ik heb ook de Mura 4 en ik heb een aerosleepmatrasje in de wagenbak met een aerosleephoes er over. Werkt perfect! In het begin heeft mijn zoontje ook in de wagenbak geslapen op onze slaapkamer, dus ik wilde graag een aerosleep er in. Geen moment spijt van gehad, werkt prima en is op 60 graden te wassen. Erg fijn als je kindje terug geeft.
Ik heb een aerosleep wiegmatrasje rond het gewone matrasje. Ik vind dat erg makkelijk als ze spuugt trekt het in de aerosleep en niet in het gewone matras. En de aerosleep kan je gewoon in de wasmachine gooien. En verder doe ik er gewoon ook een wieghoeslaken er rond.
Voor warme dagen zo'n ovalen aerosleep-dekje (niet als het koud is, want dan tocht dat) en er overheen een waskussenhoes. Dat past hier veel mooier dan een wieghoeslaken (wat veel te groot is). Dan een Lodger wrapper, en bij erge kou nog lakentje/dekentje. Bij wind/regen die regenflap van de kinderwagen eroverheen.
Wij gebruiketen een matras beschermer en daarover een lakentje, maar hoes van aankleedkussen is bijna zelfde maat dus dat kan ook. Als je kleine regelmatig in de kinderwagen slaapt is een fijn matrasje wel zo prettig. De matrasjes die bij de kinderwagen zitten zijn daar vaak niet voor gemaakt. Deze is erg fijn: Matras baby wieg of kinderwagen : Lotties, biologische materialen Kyan lag bij ons overdag in de bak te slapen die in de box stond omdat ik geen trappen kon lopen en s'avond lag hij boven in zijn wiegje en daarna ledikantje.