ik heb aan alle mamas een vraagje iris zit kwa shirts ed op maat 80 omdat ze van die lange benen heeft heeft ze haar broekjes eigenlijk ook maar 80 nodig maar dan zitten we met haar middel (ze is vrij tenger in haar middel) daar heeft ze nog 68/74 nodig dus of haar pijpen zijn een stuk te kort of de broek zakt naar beneden en omdat iris tijgert is een riem niet praktisch dus welke mamas hebben er tips ps ik ben niet handig Qua vermaken ed
Diverse merken (oa HM en villa Happ) hebben broekjes die je kunt insnoeren bij de taille. Door een elastiek aan de binnenkant of zo. Ik let er altijd op om die te kopen. Ook ons meisje heeft lange benen en heeft op het moment shirts maat 80 en broekjes maat 86. Wat ook kan is tuinbroeken, korte jurkjes zolang ze niet lopen (ons meisje loopt ook nog niet), riemen. Ik vind zelf een riem alleen handig op een soepele broek. Bij spijkerbroeken en zo blijft het niet goed zitten.
hoi ik deed dan maat 80 en een soort veter ofzo aansnoeren meestal let ik erop dat er van die stieken in de broek zitten net als bij positiekleding die kun je ook aantrekken succes
Broekjes met knoopelastiek, maillots en leggings. Dat knoopelastiek kun je trouwens ook vrij simpel zelf maken in broekjes: je maakt aan de binnenkant van de tailleband aan beide kanten een gat. Dan neem je een stuk knoopelastiek dat je aan 1 kant vastnaait en dan met een veiligheidsspeld eraan door die tailleband werkt, (volgens mij heeft de hema wel knoopelastiek en anders kun je het bij een fourniturenwinkeltje of op de markt wel krijgen). Aan de kant waar je er dan weer uitkomt, zet je een knoopje en voila: je dochter kan de broekjes gewoon aan, jij kunt het insnoeren en verstellen naar wens!
Heel herkenbaar! Wij kopen, zoals andere mama's ook al aangeven, van die broeken die je aan de binnenkant strakker kunt maken, meestal idd bij de H&M. Waar wij ook veel baat bij hebben; bretels, die kun je gewoon bij de prenatal kopen en blijven supergoed zitten! Ik zag trouwens een goeie tip staan; tuinpakken, ik kan ze alleen helaas niet vinden... waar kopen jullie dit? (sorry hoor TS, dat ik nu OT ga )
Hier ook zo'n postuur. Bovenlijf heeft hij nu 86, en qua lengte van de benen ook. Maar qua heupen kan hij nog prima in 74-80 broeken. Wij hebben hier vrij veel hema broeken met van dat elastiek. En soms naai ik op de rug een stukje in, als het echt om een klein beetje gaat. Maar dat knoopsgatelastiek is echt he handigst.
Je hebt een meisje zie ik, dan zijn maillots erg handig. Die zitten goed bij slanke en dikkere buikjes. Leuk rokje aan (kan dan in een kleinere maat dan 80 ivm haar slanke buikje), t-shirtje of truitje erop en klaar. Mijn kleine meid draagt dit veel en ziet er erg leuk uit. Verder heb ik ook alleen broeken met verstelbaar elastiek erin, 9 van de 10 keer van H&M.
Leuk bedacht, MamaSon maar als je dus een rokje in een kleinere maat doet ivm de heupwijdte, is het rokje wel errug kort, is hier de ervaring
Hier precies hetzelfde! Bijna 2 en maat 80 maar de broekjes zakken continu van zijn kont! Ik heb van die elastische riemen (die kun je zelf op de gewenste maat instellen) en tegenwoordig heeft vrij veel kleding van die elastiekjes waarmee je ze goed passend kunt maken. Zo'n oude mannen riem voor over de schouders zou ook kunnen (ben even kwijt hoe zo'n ding ookal weer heet )
tuinbroeken van vingino zijn erg smal (en erg duur) Ik doe tegenwoordig ook wel een riem om haar broek, net makkelijk toch...
Mijn meisje heeft ook lange benen. Ik doe nu standaard een majootje onder haar broek, dan geeft het niet dat het wat korter is. De broejes van de HEMA zijn wel langer, is mijn ervaring
Hier ook zo,n lange meid. Inmiddels al wel 5 maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik zou zeggen broeken met verstelbare tailleband, en wat ik heel vaak gedaan heb....bretels Die kunnen mooi onder dr shirtje of bloesje, en dr broekjes blijven perfect zitten. Je hebt hele leuke voor meisjes