Wat kopen voor juni baby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door veven, 13 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veven

veven Lid

30 nov 2009
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op 12 juni ben ik uitgerekend en ik vraag me dus van een aantal dingen af of ik het nodig heb.

Bijvoorbeeld de voetenzak voor de maxicosi, een vriendin van mij zei van niet. Toch twijfel ik eraan, van Nov. tot Feb. is t toch best koud!

Ook vraag ik me af wat voor kleertjes ik moet kopen, korte mouwen of toch wat lange mouwen? Als t warm is kan een rompertje natuurlijk altijd! Maar vind t ook weer zonde als ik mooie pakjes koop en de baby kan ze niet aan.

Volgens de lijst van de kraamzorg moeten we ook twee kruiken hebben. Gaan we die gebruiken? Of is één kruik genoeg?
    En wat voor deken in de wieg? Vind het allemaal zo lastig in te schatten! Wil wel het beste voor ons kleintje natuurlijk, maar t is zonde wanneer t niet gebruikt word! Iemand anders ook een Juni/ zomer baby?

2. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik ben op 13 juni uitgerekend :), we lopen dus zo goed als gelijk! Ik heb wel wat kleertjes met lange mouwen, volgens mij hebben ze als ze heel klein zijn vaak lange mouwtjes aan. Ik denk dat ik ook wel korte mouwtjes aanschaf hoor, maar dat laat ik een beetje afhangen van wat voor weer het wordt :D. Kunnen we toch pas later inschatten ;).

Zelf heb ik niet gekozen voor een voetenzak van de maxicosi, ik vond hem niet zo mooi. Maar dat is natuurlijk persoonlijk he? Ik ga, denk ik, voor de wallaboo wrapper of de lodger. Ook omdat je toch ook de winter ingaat en dat gebruik je 'm natuurlijk wel.

Wij hebben 1 kruik aangeschaft, een elektrische. 10 minuten opladen en daarna 9 uur warm. Ideaal!

Misschien hebben mensen nog goede tips, ik lees lekker mee!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik zou geen korte mouwtjes nog kopen hoor! Dat draagt je kindje toch maar amper of niet. Als het zo warm is, dat korte mouwen kunnen, dan is een rompertje vaak ook voldoende. Dus dan kun je beter leuke rompertjes in huis hebben, dan shirtjes met korte mouwen.

Wij hebben nooit een voetenzak gehad voor de maxicosi en gewerkt met dekentjes. Ging prima. En zo niet, dan is een voetenzak ook altijd zo bijgehaald.

Wij hadden één kruik in huis, maar onze dochter hield zich érg goed warm. Omdat ze wat moeilijk opstartte bij de geboorte, werd ze ondanks haar gewicht (3870 gram) even in de couveuse gelegd, wat warmte en extra zuurstof, maar na 2 uurtjes bleek dat écht te warm geweest en had ze 'koorts' daardoor. Mutsjes heeft ze in huis dan ook nooit opgehad ;) .
    Maar hier bleek één kruik voldoende. Wel heb ik een pittenzak in huis die nog weleens gebruikt is om kleertjes eventjes op te warmen. Maar ook die 2e kruik is iets wat je zo bij kan halen denk ik.

Wij hadden fleece dekentjes in de wieg. Eén bleek voldoende en toen het wat kouder werd (ze heeft 6 maanden in de wieg gelegen) lag ze inmiddels in een slaapzakje.

Qua rompers zou ik kiezen voor korte mouw rompers en zonder mouw. Lange mouw rompers zijn zo'n gefriemel met je ukkie , zeker als er nog kleertjes overheen moeten.

Oja, onze dochter is van half juli...

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik zou gewoon voor een gewonen deken gaan. (dus een goede baby deken)

en voor langen mouwen shirtjes.

mijn dochter zou van aug zijn is van september. had ook shirtjes nou ze heeft ze amper aan gehad. voor zo'n kleintje moet het veel warmer zijn als voor ons gaan ze in een thirtje

en wij hebben het ook met 1 kruik gered. en een speciaale baby pitenzak. wat en super dingen. echt aan te raden. voor krampjes en zo Again4kids - Cosi-Bag- Cosi-bag, kruik

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn zoon werd met 30 graden geboren, maar de voetenzak voor de mc hebben we vanaf begin af aan gebruikt!

kruiken gebruikte ik tijdens de weeen en nu slaapt Ties ermee, maar dan staat wel de verwarming altijd uit op zijn kamer.

6. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik lees mee want ben 13 juni uitgerekend ;) Vind het soms ook best lastig hoor !

7. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    ik lees ook mee ben 24 juni uitgerekend

8. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan alleen maar zeggen: ik ben in juni 1985 geboren en toen was het (volgens mn moeder) érg fris dus ik zou zorgen voor van alles wat.. juni kan soms erg warm zijn maar het kan ook behoorlijk fris zijn!

Enne.. vergeet niet dat je heel veel dingen ook later nog kunt kopen, bv een voetenzak.. als je m nodig hebt kun je m altijd nog kopen.

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn is 12 juni vorig jaar geboren!

Nou moet ik zeggen dat alles persoonlijk is maar onze ervaring:

En maxi cosi voetenzak: Hebben wij niet gekocht en niet gemist! Vanuit het ziekenhuis zat er een dekentje overhem heen...en daarna werd het heel warm...nu is hij bijna uit de maxi cosi gegroeid...en als het echt koud is doen we er nog steeds een dekentje over zijnbeentje...maar eigenlijk zelden!

kleertjes: geen rompertjes met lange mouwen gebruikt...die hebben we nu pas nodig af en toe!
    We hebben heeeeeeel erg veel t-shirts gebruikt! Thuis lag hij wel in een romper...maar als we boodschapjes gingen doen of op visite gingen vond ik dat niet leuk...ik ga ook niet in mn ondergoed ;)
    Maar als het kouder was hadden we lange mouwtjes hoor! Koop van allebei wat! Wij hebben op de tijd zelf erg veel bijgekocht! (toen het warm was heel veel t-shirts en korte broekjes!)

kruiken: ik heb er 1 gekocht....en 1 gebruikt...maaaaaarrrrrr ik had er nog 1 geleend...voor de zekerheid! Want hoe warm het ook is....als je kindjes zijn lijfje niet op 37 graden kan houden zijn twee kruikjes gewoon nodig!

Verder wat tips:
    wij hebben ook een dun katoenen gehaakt dekentje op zijn bedje gehad inde zomer...ipv een dikke deken! Het was in huis soms bijna 30 graden! Dus een dikke deken is dan echt niet nodig!

Als ik kijk naar de foto's van de andere juni mama's van vorig jaar zie ik wel echt dat de baby's vaak korte mouwtjes aan hebben hoor! Maar het is echt warm geweest afgelopen jaar!

10. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Onze Bart is afgelopen juni geboren. Het was toen erg warm, maar naast t-shirtjes met korte mouwen heeft hij ook lange mouwtjes aangehad. Zorg dat je beide hebt.
    Wat ik fijn vond waren rompers en shirtjes die niet over zijn hoofdje aan hoefden in het begin.
    2 Kruiken moet je toch wel in huis hebben en 1 of 2 mutsjes. Babytjes kunnen zich vaak de eerste dagen moeilijker op temperatuur houden. Dat heeft niets met de buitentemp. te maken.
    Een badstof hoes voor in de maxi cosi vond ik fijn en de voetenzak hebben we vanaf oktober in gebruik.
    Ik zou een katoenen ledikantdeken kopen. Die kun je enkel gebruiken als het 's nachts frisjes is en is het echt warm. Dan is waarschijnlijk alleen een lakentje voldoende.
    Een muskietennet voor de kinderwagenbak.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Tja, het verschilt echt per kind. Mijn dochtertje is in een heel warme week in augustus geboren, ze kon zichzelf helemaal niet goed op temperatuur houden en had die 2 kruiken echt nodig. Ook alleen maar shirtjes met lange mouwen aangehad en de eerste dagen een mutsje op.
    Maxicosi voetenzak heb ik een maand of 3 daarna aangeschaft, want het werd toch wel koud en dekentjes trapte ze zo er van af. Heel veel gebruikt.
    Mijn zoontje is van juli, die hield zich gelijk al op temperatuur, heeft alleen de eerste dag een mutsje opgehad, had geen kruik nodig en heeft de eerste week steeds lekker in een pakje met korte mouwen en kortje pijpjes gelegen. Zou gewoon 1 pakje ofzo met korte mouwen in huis halen, de rest lang en je krijgt vaak nog zo ongelooflijk veel van kraamvisite.

12. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Als je geen maxicosi zak wil kopen, kun je ook hele mooie omslagdoeken kopen die je voor meer functies kunt gebruiken.
    Ik heb er ook een in de cosi en die kan ik eruit halen als speelkleed bij bezoekjes...
    En idd. lange mouwtjes, als het te warm is zitten ze toch vaak alleen in rompers... Maar misschien nog niet teveel kopen dan, ze hebben alles al zo kort aan, laat staan als ze de helft vd tijd in rompers 'loopt'.

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise is ook van juni (maar dan 2,5 jaar terug). Wij hebben de eerste weken veel met lange mouwtjes aangedaan en daarna veel met korte mouwtjes... maar ja, dan zit je al zowat in juli en toen was het echt warm.

Qua kruiken zou ik kijken of je ze kunt lenen van iemand. Ik vind het sowieso enge dingen en ben blij dat ik ze niet nodig heb gehad maar als je kindje zijn temperatuur niet kan regelen heb je ze wel nodig. Wij hadden overigens ook een CosiBag (erg fijn met krampjes!) maar die 'mochten' we van de kraam niet gebruiken ipv de ouderwetse kruiken.

Een voetenzak hadden wij niet. Wij hadden een Lodger Bunker en wat dunnere dekentjes van de Hema, die zijn erg fijn en meer heb je ook niet echt nodig. In de wieg hadden we een lakentje en een fleecedekentje.

Iedereen een fijn verloop van de zwangerschapt toegewenst. Junikindjes zijn zooooo leuk :D

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Helemaal mee eens! Hihi!

Ik had nog een tip trouwens!

Wij hadden een dun dekentje/lakentje in de box liggen.
    Op Finn zn kamer was het soms zo warm dat hij er niet mocht liggen (van de kraamhulp en het CB) Het was beter als hij dan wat koeler lag...
    In de box dus...maar dan legden we wel een lakentje over hem heen meestal...dat ie wel geborgenheid voelde ipv verdwaalde in zo'n grote box.

15. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn is in juli geboren, wij hadden lange en korte mouwen, en gebruikten die ook.
    De voetenzak hebben wij ook, gebruiken we nu nog veel...

16. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier een juni 2009 baby.

Wij hebben geen voetenzak voor de maxicosi, in het begin was het daar te warm voor en nu past ze er nog maar net in. Met een voetenzak zou het niet meer passen, vestje, mutsje en dekentje werkt ook prima!

Kleertjes: Zou sowieso wat katoenen truitjes met lange mouwtjes halen. En wat t-shirtjes en rompertjes met lange mouwen, kun je op frissere dagen een romper met lange mouw eronder doen! En koop niet teveel, wij zaten vrij snel in die hittegolf en ze heeft toen een 3 weken alleen maar een rompertje aangehad, helft van de kleertjes nieuw op kunnen bergen ;).

Dekens: Gewoon een katoenen deken, die kun je enkel en dubbel gebruiken. Op de hele warme dagen lag ze alleen onder een lakentje, ze wil altijd strak ingestopt worden.

Kruiken: 2 is wel handig, dan kun je bijv. de kinderwagen alvast voorverwarmen terwijl er 1 kruik in het bedje ligt.

17. bloempje29

bloempje29 Fanatiek lid

28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    hier ook een juni beeb (2 juni)

wij hebben een mc voetenzak gekocht (zelfde twijfel...zou ik dan toch niet...hahahaha maaaarrrrr ligt nog nieuw in de verpakking boven...

in de zomer gebruik je m echt niet.. en als het dan wat kouder wordt is het negen van de 10 x een loopje naar de auto waar je m in zet, want als je gaat wandelen ga je meestal in de wieg. (wij dan) en als ze wat groter zijn in de kinderwagen inzet. dus hier niet gebruikt. Nu doe ik soms een deken om dr beentjes, maar zou de maxi cosi voetenzak ook niet meer passen want de mc wordt er wel stuk kleiner door en het is al krap hoor!
    (en ze was echt een inie mini meisje..)

heel in de zomer veeeeel rompers met korte mouw. maar het was bij ons natuurlijk ook gewoon lang tegen de 30 graden..

wij hebben 1 kruik een electrische (HEMA) die was super. geen gedoe met gloeiend heet water naast je beeb, en dan is 1 voldoende volgens de kraamzorg. ook 1 katoenen dekentje die je enkel, dubbel of driedubbel kan opvouwen. nu een slaapzak met dekentje. verder veel lakentjes. onze kraamzorg zei: let op, beter te koud dan te warm. Er komen veel meer kindjes in de problemen door warmte dan door kou. Bij te warm hoor je niets (worden ze alleen heeel suf) en te koud gaan ze vanzelf huilen om zich op te warm. Op warme dagen dus geen risico nemen en niet nog een extra deken erbij doen is mijn tip. neem een babyfoon met temperatuur, dan kun je zien hoeveel het in het kamertje is. 18 graden is het beste, hier liep het in de zomer op tot 24 graden ongeveer. dan is slapen in de kinderwagen beneden meestal fijner overdag. dan s'avonds goed door laten tochten en dan kunnen ze in bed de nacht in.

verder gewoon dunne broekjes, wij hadden geen korte broekjes, als het erg warm was lag ze alleen in dr romper met een dun lakentje.

enne...yep! juni beebs zijn de leukste!!!

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    goed topic! Ik ben half juli uitgerekend en onze eerste is van januari. Heel verschil dus!

goed idee om te gaan kijken naar leuke rompers! Het meeste hebben wij nog wel in huis van de vorige keer, maar wel alleen witte rompers ;)

19. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou geen rompertjes met lange mouwen kopen. Dat is zo'n gepriegel met zo'n kleintje.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wat een leuk topic! :D Ik ben uitgerekend voor 19 juni ;)

Ik heb er dit weekend ook nog met m'n moeder over gehad. Mijn zus is ook van juni en toen zij geboren is, heeft het 3 weken aan een stuk geregend en was het vrij fris... Het kan dus serieus schelen...

Maar mijn moeder raadde ook aan om truitjes met lange mouwtjes te halen. Want kleine babytjes hebben het graag lekker warm zei ze. De rompertjes die ik heb zijn allemaal met korte mouw.

De voetenzak van de mc hebben wij wel gekocht, omdat wij normaal meer dan 1 kindje willen. En wie weet kan het voor het tweede meer dienen dan voor de eerste? Maar dan is hij alleszins in dezelfde kleur als de mc.

Deel Deze Pagina