Ik ben van plan om bostvoeding te gaan geven. Weet iemand wat je dan nog nodig hebt aan flesjes of opbergbusjes etc.? Ik heb wel lijstjes, maar die spreken elkaar een beetje tegen. Op de ene staat dat je nog 2 flesjes en 2 bussen babyvoeding in huis moet halen, op de andere staat dat je verder helemaal niets meer nodig hebt. En koop je van tevoren al een kolf of pas als je die naderhand nodig blijkt te gaan hebben?
Tegen mij is toen verteld dat ik niets moest kopen, heb ik ook niet gedaan. Ik had al wel een kolf in huis, maar die had ik gekregen, anders had de kraamhulp er 1 voor mij. Mocht de bv echt niet gaan, dan zijn de spullen zo gehaald. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt, bijvoorbeeld toch al 1 flesje halen.
ik zou voor de zekerheid ook een klein pakje flesvoeding halen gewoon zo'n proef verpakking mocht de baby nu poosje gevoed te zijn en je er niet uit komt altijd in noodgevallen een klein flesje tussendoor kan geven voor je eigen gemoedsrust
zit hierover ook al een tijdje te peinzen. Wil toch wel wat in huis hebben, je zult net zien dat je op zaterdagavond gaat bevallen en de bv niet lukt.
Mijn kraamzorg heeft ook gezegd geen voeding in huis te halen, en als het eventueel niet lukt dan kan het altijd gehaald worden, desnoods bij de avondwinkel ofzo.
Ik had van tevoren niets in huis omdat ik ook borstvoeding wilde geven. Alles wat ik nodig had heb ik pas later aangeschaft of gehuurd (de kolf). En al zou je op zaterdagavond bevallen, je geeft toch niet binnen een dag op om borstvoeding te geven als het niet zou lukken. Bovendien zijn veel apotheken op zondag een uurtje open en daar hebben ze ook voeding staan.
Kleine pakjes voeding zijn bijkans niet aan te komen en om nou meteen zo'n grote doos te kopen is wel erg zonde...Een doos voeding is zo gehaald en de meeste vk's of kraamhulpen hebben wel een pakje voeding bij zich.. Het is wel handig om zoogcompressen in huis te halen. Ik heb 2 dozen van 30 stuks klaar liggen en weet uit ervaring dat die dingen erdoorheen vliegen. En een tube Bepanthen, voor het geval je last van je tepels krijgt. Mocht je het niet nodig hebben voor je tepels, dan kun je het ook voor je baby gebruiken, voor bijvoorbeeld luieruitslag of droge plekjes. Altijd handig...Oja en minimaal 1 voedingsbh, liefst 2.
Ik had alleen 1 flesje... toen Joey geboren was, ging het helemaal niet met aan de borst drinken. Mijn moeder moest toen alsnog een pakje kant en klare vloeibare nutrilon gaan halen en mijn kraamhulp regelde een kolf bij het borstvoedingcentrum... Ik ben aan het kolven gegaan. Maar in de tussentijd moest Joey wel wat hebben, vandaar die kant en klare voeding. Die kan je al in kleine pakjes van 100ml kopen en het kost 80 cent ofzo, gewoon bij de supermarkt. Ik had achteraf wel een kolf in huis willen hebben, ik heb al met al zeker 3 maanden die kolf van het borstvoedingcentrum moeten gebruiken en die kostte 12, 95 per week. Later heb ik er zelf een gekocht en uiteindelijk lukte het toch nog Joey aan de borst te laten drinken, maar pas toen hij een maand of 4 was, dus toen had ik het helemaal niet meer verwacht. Je kan het dus afwachten... voor de zekerheid 100ml kant en klare voeding in huis hebben en een electrisch pompje kan geen kwaad. Daar zitten dan ook meteen handige flesjes om in te bewaren etc. bij
Als je die gratis dozen aanvraagd bij bijvoorbeeld kruitvat , etos en prenatal dan zit daar meestal al een probeerpakje voeding in En anders moet je maar even je adres pben want ik heb geloof ik nog wel van die pakjes liggen die ik toch niet gebruik . Verder heb ik een schoonzus die zwanger is en bv geeft en ook geen flesvoeding gaat geven (bv gaat wel lukken want ze is nog niet eens gestopt met haar oudste te voeden -1 jaar oud ) en dan vraag ik die pakjes van haar wel . Kan ze dan wel naar je opsturen als je dat zou willen ..... Als je gratis dozen nog niet hebt zou ik zeker gaan aanvragen hoor . Die van prenatal zit ook nog een pak new born pampers en een speentje en als je mazzel hebt een bewaardoos voor voeding . Groetjes Joyce
In die dozen zitten idd probeerpakjes voeding, maar dat is altijd vanaf nummer 2. Nummer 1 mag niet kado gegeven worden! Als mijn bv niet wil lukken, wat ik helemaal niet verwacht, bij de eerste liep het nl ook gesmeerd, dan wil ik Friso gaan geven en daar kan ik dus geen kleine pakjes van vinden of ik zoek niet goed natuurlijk
Je zou eventueel een of twee flesjes aan kunnen schaffen, want ook als de borstvoeding goed op gang komt is het handig om met flesjes te gaan oefenen zo tussen de vier en zes weken, en dan heb je ze dus toch nodig! Verder wilde bij mij de voeding niet op gang komen, mijn vriend heeft toen bij de apotheek (op zondag, maar ik woon dan wel in de stad) voeding gehaald en de kraamhulp had een kolf die ik voor hetzelfde bedrag aan kon schaffen als normaal gesproken in de winkel... En inderdaad, verloskundigen hebben ook altijd kunstvoeding bij zich! Verder kun je inderdaad niet genoeg zoogkompressen in huis hebben, ik lek dwars door die dingen heen soms en moet dus om de haverklap nieuwe halen!
Ik moest van het kraambureau wel zo'n klein pakje van Nutricia in huis hebben. Daar zitten maar een paar zakjes in, dus dat kost bijna niks. Verder zijn zoogcompressen wel handig, een voedingsbeha, een flesje. De kraamhulp heeft meestal een kolf bij zich, maar ik heb mijn eigen kolf vanaf het begin gebruikt. Heb al vanaf het begin een voorraad borstvoeding in de vriezer opgebouwd, in dat geval zijn bewaarbekers ook wel handig.
Ik heb 2 kant en klaar pakjes melk liggen. Dit meer omdat mijn vriend dat wou, vind dat een geruststelling. Verder heb ik al wel flesje, dit is ook handig als de borstvoeding wel lukt. Want als je gaat kolven omdat je eens weg moet zal het toch d.m.v. een flesje moeten worden gegeven. Zoogcompressen zijn hier ook al in huis, en probeer even een kolf te lenen. Later ga ik dan wel een kolf kopen. Voedingsbh's ga ik ook nog halen, lijkt mij wel handig om alvast in huis te hebben. Verder heb ik nog wat "naslagwerk" liggen, mocht ik t.z.t. iets willen nazoeken kan ik dat zo doen. Oja en telnr. van lactatiekundige ligt klaar !
Waar je ook woont er is altijd een diensdoende apotheek en daar kan je volgens mij altijd flesjes en flesvoeding kopen. Ook bij de meeste grotere benzinestations is het te koop, dus je hoeft het echt niet in huis te halen want het is zo gehaald. Ik had wel meteen vanaf het begin een borstkolf en dat was ideaal heb in de kraamweek al een keer gekolft omdat ik dan even langer door kon slapen overdag, de kraamhulp kon me zo ook goed helpen met hoe het moest en zo, ideaal.. Borstvoeding laat zich verder heel goed invriezen in ijsblokzakjes, heb daar nooit bewaarbekers voor gebruikt
Jeetje jij bent al goed voorbereidt! Ik heb wel 2 voedingsbeha's enne die draag ik zelfs al! haha.. zoogcompressen moet ik inderdaad ook aanschaffen en ik ga 11 april naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis over borstvoeding (door een lactatiedeskundige). Verder heb ik geen flesjes en/of kolf..mijn collega die ook borstvoeding heeft gegeven zei dat je beter geen kolf nog zelf kan aanschaffen. Je kan voor het begin (om het op gang te helpen) een kolf huren bij de thuiszorg en mocht het dan lukken dan kan je er zelf eentje aanschaffen en mocht het nou niet lukken dan zit je iig niet met een dure kolf...vond ik eigenlijk wel een goede tip! Ik ben benieuwd wat ze verder tijdens die voorlichtingsavond aan tips hebben!