Wij weten nog niet welke babyfoon we willen halen. Mijn vriend wil er 1tje met camera en beeldscherm. Mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit. Wat zijn jullie ervaringen? En welke raden jullie aan?
Ben ook benieuwd Ook mijn man wil ook een met camera en al, maar dat ziet hij alleen maar als een speeltje
Wij hebben de Philips avent scd 603, dat is er ook eentje met camera. Ben er erg tevreden over en blij mee, enige min puntje is dat hij geen terug spreek functie heeft maar verder vind ik het beeld en geluid echt top!
Wij gebruiken al jaren de Luvion, en inmiddels weer een nieuwe aangeschaft voor baby opkomst. Dik tevreden dus
Ik heb er eentje zonder camera maar als ik er nu een zou kopen dan nam ik er een met camera. Mijn vriend vind het nog steeds onzin maar ik zou soms toch wel willen zien wat er gebeurt.
Wij hebben ook een luvion, elite geloof ik. Erg tevreden over! Beeld is altijd scherp, geluid is goed. Meerdere camera's kunnen aangesloten worden (we hebben er nu 3, de twee slaapkamers en de box) maximaal 4 geloof ik. Ook kun je vanaf de ouder unit de camera bedienen, ook heel fijn.
Wij hebben de alecto smart ivm 200 met camera. Deze staat erg goed aangeschreven. We hebben 'm nog niet in gebruik dus helaas nog geen eigen ervaring om te delen.
Als ik 1 tip mag geven over een babyfoon met camera... mijn man werkt in de beveiligings/ict branche ..... en het is mogelijk dat mensen van buiten af je babyfoon kunnen hacken en het beeld van je kindje dus kunnen zien ..... Aangezien het ook mogelijk is met walkie talkies op kanaal van babyfoon te zitten is dus ook dit mogelijk
Wij hebben de alecto DVM 80. SUper beeld en speelt muziekjes af dus je hoeft niet elke keer op te staan
Geen babyfoon in de begintijd. Gewoon zorgen dat je hoort wat er gebeurt en verder afstand houden. De babyfoon is er niet om normale slaappatroon te volgen. En ook niet echt geschikt om voedingssignalen te horen. Die hoor je in real life gewoon veel beter. Maar om als je eens op wat grotere afstand zit of in de herrie in de gaten te kunnen houden wat je met het blote oor niet hoort, of als je kind ziek is en je wilt horen wat er in de kamer verderop gebeurt zodat je in je slaap doorhebt wanneer je eruit moet, zou ik voor een simpel model zonder camera gaan. Hier het instapmodel van alecto. Misschien tienog keer gebruikt in tweeënhalf jaar. Dus ook niet te veel in investeren.
In de begintijd vond ik het nochtans ook handig! Dochter sliep de 1ste 4 maanden bij ons op de kamer. Ik stond vroeger op en zij sliep dan nog een uurtje verder, dan was ik toch blij met mijn babyfoon Ik heb eentje met camera en zou m niet meer kunnen missen! Soms weent ze eventjes in haar slaap, dan hoef ik al niet naar daar te gaan.. We hebben de Luvion Essential denk ik.. Heel fijne babyfoon, duidelijk beeld, slaapmuziekjes,... Enkel de batterij is snel plat, vind ik het enige nadeel!
Ik vind de babyfoon erg prettig. We hebben er overigens een zonder camera en heb de camera nooit gemist. We hebben een goed geïsoleerde woning met betonnen vloeren en wanden. Hierdoor hoor ik mijn zoontje niet huilen zonder babyfoon. De eerste paar weken heb ik hem weinig gebruikt, omdat ik mijn zoontje eigenlijk altijd bij me had. Ook 's nachts met het bedje in onze kamer. Toen hij iets ouder werd ging hij overdag en 's nachts op zijn eigen kamertje slapen. Nu gebruiken we hem ook voor de middagslaapjes. De ene keer slaapt hij veel langer dan de andere keer. Daarvoor kan ik niet zonder babyfoon. Het ligt wel echt aan je huis. Het huis van mijn schoonmoeder is veel gehoriger, met een houten vloer. Daar gebruiken we nooit een babyfoon omdat we vanzelf horen als hij wakker wordt.
Wij hebben een luvion met camera. Heel handig, zeker voor een eerste kindje en je nog wat onzeker bent (zoals ik). Je kan altijd even kijken, zonder dat je er heen hoeft te lopen (ademt hij nog, slaapt hij al, is hij aan het spelen, ligt het lakentje nog goed, is het speentje uitgevallen, etc.). Ook hoef je niet bij iedere kik je af te vragen of je baby echt wakker is geworden of niet. Het fijnste vind ik dat ik precies heb geleerd hoe mijn kindje slaapt, zonder dat ik erbij hoef te zitten. Dus huilt hij even, maar draait hij steeds zijn hoofd opzij, dan weet ik dat hij in no time in slaap valt en dat ik hem juist alert maak als ik erheen zou gaan. Dat soort dingen.
Wij hebben een alecto met beeld. Wilde dit perse omdat wij een gelijkvloerse woning hebben en de katten niet in de babykamer mogen komen. Ik heb geen zin om constant die katten weg te moeten jagen bij de deur van de babykamer als er geluid vandaan komt. Nu kan ik gewoon even kijken zonder de deur open te hoeven doen