combi sleeper

Discussion in 'De babyuitzet' started by guppie81, Oct 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik twijfel echt ontzettend. De combi sleeper spreekt me echt aan, het lijkt me heel veilig en comfertabel, maar toch heb ik nog geen keuze kunnen maken.

Waarom heb jij gekozen (of juist niet) voor de combi sleeper en hoe is ie in gebruik? Droogt het een beetje snel na het wassen? Vind je baby het fijn om in te liggen? Hoe reageert de vk of kraamzorg erop?

2. Firella

Firella Actief lid

Aug 14, 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    De eerste weken na de geboorte sliep mijn dochter gewoon met lakentje en dekentje. Vanaf een maand of drie werd ze zo bewegelijk dat ze steeds zonder dekentje lag. Toen heb ik ook een combisleeper gekocht (via marktplaats..)
    Vanmorgen heb ik em gewassen en hij was ruim op tijd weer droog voor de avond. Voor de slaapjes overdag gebruik ik nog het lakentje met dekentje.
    Ik ben dus erg blij met de combisleeper en ga ook de opvolger kopen.

groetjes Firella

3. Eppie

Eppie Lid

Mar 4, 2007
    98
    0
    0
    Op de grens
    Echt een superding, de kosten haal je er lang en breed uit!

Ik stop hem altijd gewoon in de droger hoor!

4. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    gebruik je het altijd dan en al vanaf het begin? Waarom heb je daarvoor gekozen?

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik ben de combisleeper ook gaan gebruiken toen Tim 3 maanden was. Echt ideaal!
    Kan hem je echt aanraden. Hij is makkelijk in gebruik, niet te warm in de zomer of te koud in de winter. S'ochtends wassen en in de droger en s'avonds kan je kindje er weer in. ( ik heb die van mij vanmorgen ook weer in de wasmachine gedaan... dadelijk in de droger)
    Inmiddels is Tim uit de kleine gegroeid en ligt hij in de volgende combi-sleeper. Hij is idd prijzig maar is het dubbel en dwars waard!

6. Niet meer actief

ik zou ook wel zo'n ding willen maar ten eerste vind ik ze er duur en ten tweede ligt danisha nog vaak op bed dus wanneer zou ik dat ding moeten wassen? dan zou ik er 2 moeten..

7. Eppie

Eppie Lid

Mar 4, 2007
    98
    0
    0
    Op de grens
    Ik gebruik hem vanaf een maand of 3. Mijn zoontje is nu 3 jaar en slaapt inmiddels in een groot bed. Al die tijd heeft hij in sw combisleeper gelegen en hebben we geen dekens gebruikt.
    Je kunt zelf bepalen welke dikte de sleeper heeft omdat hij uit 2 delen bestaat, dus 1 voor de zomer en 1 voor de winterperiode. Ook uitritsbare mouwen.
    Ik kan het iedereen aanraden!

8. Miepie77

Miepie77 Actief lid

Dec 12, 2006
    143
    0
    0
    k vind m ook super, hij ligt er ook in sinds ie ongeveer 3 maanden is.
    wel alleen 's nachts, dus tijd genoeg om te wassen (zit nu weer in de droger!).
    best duur ding, maar ik heb gewoon een abo genomen op de ouders van nu, dan kun je m voor 30euro erbij kopen. per saldo heb je t abonnement dan gratis! heb t direct na ontvangst van de cb alweer opgezegd!
    http://www.zester.nl/zester/b2c/display ... ea=%24ROOT)/.do

9. Angelaa

Angelaa Actief lid

Jun 20, 2006
    337
    32
    28
    Das een heel goed idee, dat ga ik ook doen. Maarre je zit er toch wel een jaar aan vast dan? Heb je direct opgezegd?

10. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    voor mijn eerste zoon heb ik het kindermodel gebruikt
    wist niet eens van het bestaan van het babymodel af anders had ik die ook al gekocht toen hij nog een baby was

ik vind hem superhandig.....de babykamer van mijn eerste zoon ( en nu tweede) is erg koud in de winter en hij was superbeweeglijk in bed en hij lag altijd onder de dekens vandaan. Als het wat minder koud is haal je de binnenzak eruit en mouwtjes eraf........ideaal

Voor mijn jongste heb ik nu zelfs een combisleeper babymodel gekocht........gebruik hem nu pas want hij lag in het begin nog aardig stil
    maar hij begint ook aardig te trappelen in bed
    en als hij niet meer in het babymodel past dan zeg ik hem weer op marktplaats en krijg je er nog een goed bedrag voor.

11. Miepie77

Miepie77 Actief lid

Dec 12, 2006
    143
    0
    0
    @angelaa; je zit er wel voor een jaar aanvast, maar toen ik t eerste nummer ontvangen had (en de combisleeper!) heb ik alvast opgezegd zodat ik er niet voor een volgend jaar aan vast zat. wellicht is er volgend jaar weer zo'n actie en dan neem k gewoon weer een nieuw abonnement!

12. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Voor Lotte hebben we de combisleeper (zowel baby als kindermodel) veel gebruikt, vanaf ze 2.5-3 maanden oud was.

Het is me wel opgevallen dat hij op den duur minder warm wordt :(

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    apart dat heb ik niet
    ik doe hem wel altijd te drogen in de droger dan blijft ie lekker vol

14. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Ook hier gaat ie gewoon in de droger. Ik merkte het doordat Lotte weleens huilend wakker werd en het dan koud had. Bij de echt koude dagen gebruiken we dan ook een winterslaapzak met een deken er overheen..

15. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    wel apart eigenlijk want hij hoort zonder deken te kunnen

Wat doe jij jouw kindje nu aan als ze erin ligt?

ik heb voor mijn jongste een nieuwe en die is nog superdik en warm
    weet eigenlijk niet of ik hem daar alleen met romper in kan doen

16. Lina

Lina Fanatiek lid

Aug 23, 2005
    1,089
    0
    0
    Glenn ligt vanaf dat ie 6 maanden was al in de grote CS. Ik zou niets anders meer willen. Heb wel geprobeerd om Glenn onder lakentje en deken te laten slapen, maar wil dit écht niet. Trapt gelijk alles van zich af.
    Wij hebben wel 2 CS. Voor het geval dat er een ongelukje gebeurt. (denk aan een mega spuitluier, overgeven ed)

17. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik heb voor Sem ook zo combi sleeper gekocht, alleen helaas hadden wij pech dat we hem niet konden gebruiken, dus hangt het nog in de kast :D

Sem is in augustus vorig jaar geboren en het was een warme zomer en ik vond de CS nog vrij groot voor Sem om hem toen in de winter te gebruiken. Toen hij eenmaal 6 maanden was kreeg hij een helmpje aangemeten en ik mocht hem niet meer te warm toe dekken!

Dus zo doende dat ik ongebruikt nog in de kast heb hangen.

Maar ik heb nu een groter maatje gekocht en die gebruik ik nu een paar dagen en het is zeker een ideaal ding. Krimpt die CS niet erg als je hem in de wasdroger doet? Dat had ik met de zomer slaapzak wel en dat zou ik zonde vinden :D

18. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    nee hoor ik deed het kindermodel altijd in de droger en mijn zoontje heeft er in geslapen tot hij in het grote bed ging met 2.5 jaar

Share This Page