Uitgeven voor zomervakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Popie, 18 apr 2024 om 08:56.

  1. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Gewoon kijken hoe jullie er tegenaan kijken.
    Want mijn man en ik hadden een discussie over de zomervakantie qua budget

    We weten allemaal dat een zomervakantie (hoogseizoen) veel geld kost

    Maar wat zouden jullie gemiddeld uitgeven voor een vakantie in Europa voor 6 dagen ongeveer met 2 volwassenen en 2 kinderen van 4 en 7 jaar

    Of wat vinden jullie de max?
     
  2. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.546
    2.395
    113
    Dat ligt toch helemaal aan je inkomen en budget? Onze zomervakantie kost ergens tussen de €3500,- en €12000,- voor een goede drie weken, afhankelijk of we in de buurt kamperen (en veel zelf koken) of buiten Europa rondreizen. Maar aan €160,- per dag komen we minimaal wel gok ik. Komende zomer (drie weken Slovenië) denk ik dat we de €4000,- met gemak halen. Maar we hebben geen budget of maximum, en de zomervakantie is niet onze enige vakantie.

    Als je maar een paar dagen gaat kamperen in NL met eigen tent zou ik denken dat €750,- een redelijk minimum budget is, maar je kan het zo duur maken als je wil. Een vrijstaand huisje met zwembad in Frankrijk of een stacaravan op een populaire camping aan het Gardameer heb je niet voor dat bedrag. Dan denk ik eerder aan €1500,- voor de accommodatie, plus de kosten voor je eten en benzine/tol.
     
    Popie vindt dit leuk.
  3. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Het ligt er aan waar je heen gaat en wat voor verblijf je hebt. Als ik uitga van onze vakantie 'n paar jaar terug naar Spanje zit ik voor 'n week tegen de 5000 euro aan. Maar ga je naar iets als Fuusekaul in Luxemburg dan zitten we eerder op 3500 euro.
     
    Popie vindt dit leuk.
  4. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.196
    902
    113
    Dat ligt natuurlijk helemaal aan je inkomen en wat je zelf bereid bent eraan uit te geven. En wil je superdeluxe of ga je kamperen en zelf koken.

    Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt.
     
    Spectre en Popie vinden dit leuk.
  5. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    Dankjewel voor jullie reacties

    En gaat om dat we weer een weekje weg zijn in de zomervakantie
    ben dan zelf jarig in die periode

    Het is gewoon voor een week
    En het liefst all inclusief
    scheelt weer met eten buiten de deur of zelf boodschappen doen en koken.

    Maar als ik goed lees dan is 3500 tot 4000 wel redelijk voor een weekje

    Trouwens @Jessi79
    Voor 3 weken Slovenië voor ong 4000 is zeker te doen
     
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.551
    113
    Vrouw
    Dat is zeer moeilijk te zeggen.

    Wij waren 2 weken terug in Frankrijk.
    Camping 5sterren, top accomodatie met prachtig uitzicht,prachtige regio, eigen jacuzzi.
    Dit zou in de zomer maar liefste 3850 euro kosten voor een weekje.
    Ja hoe mooi het daar ook was dzt zou ik dus nooit geven aan een accomodatie op een camping.
    Zeker omdat tol, tanken, gaan eten enzo daar ook nog bijkomt.

    Dus allemaal heel persoonlijk.
    Gaan jullie nog vaker op vakantie of 1 keer per jaar.
    Wat zijn jullie inkomsten,....
     
    Popie vindt dit leuk.
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.251
    7.820
    113
    Gelderland
    Wij hebben vorig jaar gekampeerd met eigen tent en privé sanitair en waren ruim 5500 kwijt voor 16 dagen incl reis, eten enz.
    We zijn een weekje naar Italië geweest in een stacaravan en dat was totaal 2500 incl alles.
    all in gaan we komend jaar doen. 13 dagen geloof ik en het kost ons ongeveer 8000,-. Nu moet ik zeggen dat we een luxe hotel hebben en een kamer die aan het zwembad grenst. Ook gaan er twee pubers mee die voor vol tellen. Ik vind het verschil met kamperen dus echt klein vandaar de keuze om nu luxer te gaan.
    Ik denk dat ik voor een week een budget van tot 3500 oké zou vinden met kinderen in jullie leeftijd.
     
    Neuzeke en Popie vinden dit leuk.
  8. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    Frankrijk kan ook heel mooi zijn
    Ja, en wat je ook zeg
    Alle kosten komen nog bij dus het loopt altijd wel uit met de kosten

    Nee, dit zou onze 2de vakantie worden voor dit jaar
    We zijn begin van het jaar naar Egypte geweest
    We kijken wat leuk is en wat te doen is
    Sowieso is mijn zoon leerplichtig en zijn we gebonden aan de schoolvakantie
     
  9. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.546
    2.395
    113
    Dat is wel met eigen tent en bijna alle dagen zelf koken he? Met huuraccommodaties red je dat niet.
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    6 dagen is niet veel, dus ik ga er vanuit dat je van die 6 dagen ook niet nog 2 dagen in de auto wil zitten, dus dan zal het Nederland, België, Duitsland of Noord-Frankrijk en eventueel Denemarken worden?
    In dat geval zou mijn budget 1200 Euro ofzo zou zijn, al hebben wij weinig brandstofkosten enzo.
    Via sites als gites.nl kun je ook voor een paar honderd Euro een week in Frankrijk zitten, vaak nog in een vrijstaand huis. Juist Nederland is prijzig.
     
    Spectre en Popie vinden dit leuk.
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ik ben meestal niet zoveel kwijt aan huuraccomodaties, maar dan niet op een camping. Gewoon via booking.com , home-away, gites.nl of Airbnb.
    Geef zelden meer uit dan 1000 Euro per week voor accomodatie en dan heb ik meestal een huis(je) of appartement met alles er op en er aan en een gezamenlijk zwembad ofzo. Kroatië, Oostenrijk, Frankrijk enz.
    Vind juist zo'n stacaravan of glampingtent bizar duur.
    Geen entertainment, maar wij vermaken ons wel.
    Het enige is dat ik uiterlijk in februari ofzo wat boek, want anders zijn alle voordelige, goede accomodaties al vol.

    Komende zomer gaan we totaal wat anders doen en buiten Europa, dus dat wordt wat duurder.
     
    Spectre en Popie vinden dit leuk.
  12. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    Mag ik vragen wat jullie bestemming wordt of nog geen concrete plek
     
  13. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Bali en Lombok, dus totaal wat anders dan we normaal doen.

    We zijn niet meer als gezin op vliegvakantie geweest sinds mijn zoon ouders was dan twee en we daar extra voor konden betalen. Met ons leasecontract kunnen we veel privé rijden en daar maken we veel gebruik van.
     
    Popie en Jessi79 vinden dit leuk.
  14. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.591
    3.973
    113
    voor ons is het wel afhankelijk van het soort vakantie. een vliegreis is duurder dan een kampeervakantie, in iedergeval wel op de manier waarop wij kamperen, 3 sterren max 4 sterren camping, niet te veel poespas.
    een vliegreis gaan we vaak naar appartementen of vakantie huisjes via airbnb. niet naar all in. maar dan zijn de tickets vaak wel een flinke deel van het budget, en de auto huur.

    maar voor een week vakantie ga is voor kamperen misschien 1000-1500 euro voor boodschappen, tol, benzine en kampeerplek, voor vliegreis eerder 4000-6000 euro voor alles.
     
    Popie vindt dit leuk.
  15. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    Wat leuk
    Bali zijn we ook geweest
    Was wel pittig qua vliegreis
    Toen was mijn oudste net 1 jaar
    Maar wel een heel mooi land
    Zou zo weer naar toe willen
    Denk als de jongens ouder zijn dan pas

    Heel veel plezier daar en geniet ervan
     
    Jo79 vindt dit leuk.
  16. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    Ja, precies
    We moeten ook keuzes maken
    Wil je voor langere tijd weg dan kan je niet veel uitgeven als het niet nodig is

    De ene keer iets dichterbij huis en andere keer een vliegreis

    Uiteraard wordt vliegen ook steeds duurder.
    Ik vind ook 3000-4000 euro aan vliegvakantie meer dan genoeg
    Zeker als je kijkt meestal ga je toch maar een weekje


    Ik zei voor de grap tegen me man
    Voor een week ben je zoveel geld kwijt.
    In een week tijd foetsie hahahahahahah
     
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.587
    10.482
    113
    Leuk! Waar gaan jullie op Lombok naartoe?

    ontopic:
    @Popie je hebt het over allin, dan denk ik aan een vliegvakantie? Dan ben je zo wel € 4.000 - € 5.000 euro kwijt voor 6 dagen.

    Ga je met de auto tot halverwege Frankrijk (voor 6 dagen zou ik niet verder gaan) dan kan je voor € 1.000,- tot € 1.500 euro wel een stacaravan/ safaritent vinden op een leuke camping + de kosten voor het uit eten, boodschappen, uitstapjes, benzine.
     
  18. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Senggigi en vanaf daar uitstapjes, maar we zitten niet erg lang op Lombok (en Gili Trawangan), meer op Bali.

    Ben 25 jaar geleden ofzo naar Bali en Java geweest, maar toen had ik veel meer tijd, deels vooral met mijn backpack en nu dus met het gezin en wat korter, dus het is ook een beetje andere invulling. Maar ik heb er veel zin in.
    Lijkt me met kleine kinderen inderdaad best een flinke reis zo in het vliegtuig.
     
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.587
    10.482
    113
    Wij konden destijds (15 jaar geleden) vanaf het strand van sengigi zo de zee inlopen met snorkel spullen en daar hadden we een hele indrukwekkende onderwaterwereld. Tippie;)Ik hoop dat dat nog zo is, lijkt mij een geweldige ervaring voor de kinderen.
     
    Jo79 vindt dit leuk.
  20. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.142
    1.939
    113
    Wij gaan graag op vakantie naar onze oosterburen en daar zijn voldoende ruime, nette particuliere vakantiehuizen te vinden voor ongeveer 1000 euro (twee weken in de bouwvak). Dit jaar gaan we naar een ander Europees land en zitten we daar ietsje boven. We zijn ook nooit veel kwijt aan boodschappen en uitstapjes. En dat is niet omdat het moet, maar omdat we het niet nodig vinden.
     

Deel Deze Pagina