Kruiken

Discussion in 'De babyuitzet' started by B en N, Feb 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ik heb gekeken of er oudere berichten waren die hier over gingen maar kon zo snel geen bericht vinden wat mijn vraag kon beantwoorden vandaar dat ik hem toch maar ga stellen.

Worden kruiken echt nog altijd gebruikt?
    Wij zijn in Mei uitgerekend maar ik heb het idee dat een kruik een beetje ouderwets is en als het gebruikt wordt dat het alleen in de winter gebruikt wordt.

Misschien dat ik het verkeerd heb en dan hoor ik het graag want daarom stel ik de vraag.
    Maar vind het gewoon zonde om 15 euro uit tegeven aan iets wat we achteraf misschien nooit gaan gebruiken, besteed ik het liever aan iets anders :).

En als een kruik echt noodzaak is moet het dan persee zo een aluminium kruik zijn met een kruikzak er omheen? Of mogen andere kruiken ook?
    Zoja welke kruiken zijn dat?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi B en N, daar ben ik weer :oops: :p .

Wij hebben wel kruiken gebruikt (kleintjes geboren 28 september).
    En ik denk dat het in mei nog niet zo super warm is dat je geen kruikje nodig zou hebben. Zeker de eerste daagjes als je kleintje zich nog niet goed zelf op temperatuur kan houden heb je een kruikje nodig.
    Wij hebben ze zeker wel 2 weken gebruikt, oa om het bedje lekker voor te verwarmen voor we ze erin legde.

Ja, dat zijn gewoon die 'ouderwetse' aluminium kruiken, daarom heen een kruikenzak en daarom heen weer een hydrofielluier geknoopt. Die hydrofiel luier moesten wij met die koop tegen het ruggetje van de kleine leggen zodat de hete kruik niet tegen het ruggetje kon komen.

Owja, heb ook wel eens gehoord van pittezakkruiken ofzoiets die moet je opwarmen in de magnetron ofzo, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Liefs, bolbuikje.

3. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Maar dan moet 1 kruik toch wel meer dan genoeg zijn voor die twee korte weekjes? op veel van die lijsten staat dat je er minimaal 2 nodig hebt, maar waarom is mij een raadsel ;).

Maar zo vraag ik met nog een paar dingetjes af of je die wel degelijk gaat gebruiken, kijk als we het gaan gebruiken dan kopen we het met liefde maar als ik van te voren al weet dat we het toch niet gaan gebruiken is het zonde om aan te schaffen toch ;).

Wellicht weet jij van deze dingetjes of je die gaat gebruiken;
    monddoekjes (6x)
    navelbandjes (3x)
    flanellen luiers (daarbij 12 hydrofiele luiers, zijn alleen hydrofiele luiers niet voldoende)?

Wellicht kan je me ook bij deze vraagjes helpen, bedankt alvast iniedergeval :)

4. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik had wel twee kruiken in de winter maar heb er maar 1 heel kort hoeven gebruiken maakte alleen het bedje warm en verder kon jason zig zelf goed warm houden

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nog ff over de kruikjes:
    2 kruikjes, 1 achter het ruggetje en 1 onderin het bedje/wiegje bij de voetjes. Alles om die ukjes lekker op temperatuur te houden. Hadden die van ons ook echt nodig, maar die zijn dan ook wat te vroeg geboren. (even wachten op antwoorden van andere mama`s, misschien dat die zeggen 1 is genoeg) Verder kruikjes gebruikt om de kinderwagen voor te verwarmen en de kleertjes omheen te draaien als ze in bad waren geweest. Heerlijk, lekker warme kleertjes aan.

6x monddoekjes => spuugdoekjes, je kunt er niet genoeg van hebben ;) :D Ik zou wel gaan voor de badstof variant, die nemen meer vocht op als die hydrofiel spuugdoekjes.
    3x navelbandjes => hebben wij niet gekocht en niet gemist ook, geen idee waarvoor je die nodig zou kunnen hebben :rolleyes: .
    Flanellen luiers => die hebben wij ook niet gekocht en ook niet gemist.
    Hydrofiel luiers => die hebben we er een stuk of 36 in omloop. Ideaal voor van alles, je kunt er niet genoeg hebben. Afdrogen, onder het hoofdje leggen in bed+kinderwagen, als lekdoek/spuuglap bij lekkende borsten tijdens het voeden.
    Groetjes.

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Luc kan zich vanaf dag 1 goed warm houden, maar hij vind het verschrikkelijk om in een koud bedje te moeten liggen. Ik verwarm hier dus elke keer het bedje voor met een kruik anders wil hij echt niet slapen. Wij hebben wel 2 kruiken en ik vind dat toch wel handig. Als er 1 in het bedje ligt kan ik de andere opnieuw vullen zodat als ik hem uit bed haal ik er een warme kruik in kan leggen.
    Kun je die kruiken niet van iemand lenen? Hoef je ze niet te kopen maar heb je ze toch in huis mocht het nodig zijn.

Bedoel je met monddoekjes spuugdoekjes? Die zijn namelijk wel handig om niet onder gespuugt te worden.
    De navelbandjes en flanellen luiers had ik ook niet in huis en ook niet gemist.

7. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Bedankt voor je antwoorden bolbuikje :).
    Nou 1 kruik blijft dan iniedergeval op de lijst staan en als er inderdaad meer moeders zijn die zeggen 2 is een must nouja dan halen we er gewoon 2. Inderdaad alles voor de kleine, zolang ze er maar echt iets aan heeft en het niet in de kast blijft liggen ;).

Spuugdoekjes; bedankt voor de tip dat deze beter van badstof kunnen zijn inderdaad opzich heel logisch als je er over na denkt met het vocht opnemen.
    Navelbandjes; even afwachten wat andere moeders hier over zeggen anders worden deze van het lijstje geschrapt ;), volgens mij zou je ze moeten halen om, om de navelstreng te doen de eerst dagen oid?
    Flanellen luiers: van het lijstje geschrapt
    Hydrofiel luiers en washandjes: zullen zorgen dat we er daar genoeg van in huis te hebben zo te lezen gebruik je die toch overal voor :).

Nogmaals bedankt weer voor je heldere antwoorden

8. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Hoi Majel voor zover staan de moeders die zeggen 2 kruiken voor op de 1 kruik moeders ;). Ik ga wel even om ons heen vragen of iemand kruiken heeft die we kunnen lenen en anders nouja dan moeten we ze maar aanschaffen ook geen ramp hoor :)

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Das waar je kunt ze ook misschien evt lenen van iemand (let er wel op dat ze niet lekken he ;) , t zou je maar gebeuren :( )

Hydrofiel washandjes zou ik niet te veel kopen, ik weet niet hoe jou vriend/man zn handen eruit zien, maar die van mijn vriend passen er bijna niet in :) hij neemt een gewone washand en ik vind dat ook veel fijner dan die hydrofiel washandjes.

Om het naveltje hebben wij niks anders gedaan dan elke dag een schoon gaasje. Dan luiertje gewoon er overheen.

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik gebruik de flanellen luiers onder joey's hoofdje in bed en de wagenbak. Deze zijn wat dikker dan de Hydro en als hij dan spuugt hoef ik niet gelijk zijn hele bed af te halen. De flanellen lekken namelijk niet door en de hydro wel

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Weet niet waar je woont, maar heb hier ook nog 2 kruiken liggen, die ik niet wil gaan gebruiken.

Zijn nog redelijk nieuw, 2 stuks met hoes. Laat maar even weten.

12. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Je kan de kruiken wel niet willen gebruiken, maar soms zijn ze wel nodig.
    Of het nu winter of midden in de zomer is, pas geboren kindjes kunnen zichzelf vaak nog niet op temperatuur houden, en daarom "moet" je ze hebben. Alleen kan het wel zo zijn dat je ze maar 2 dagen nodig hebt. Dus lenen lijkt me een uitstekende oplossing.

13. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    roxyrox9 : Okay dan wellicht toch ook een setje flanellen luiers is wel handig dat je niet elke dag het bedje hoeft te verschonen.

wendyp: Wat ga jij dan gebruiken ipv die kruiken?

daphne78: Als ik het zo hoor is lenen inderdaad het beste maarja nu nog iemand vinden bij wie ik ze kan lenen ;)

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heb zelf een belly warmer.

15. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb er 1 en zat te twijfelen ook over een 2e... maar op zich is het geen probleem als ik er 1 over heb... Ik vind ze zelf namelijk ook wel super lekker in de winter :) , kben nogal een koukleum. Kep wel een kersenpit zakje, maar die blijft nog lang genoeg warm naar m'n zin (en die stop ik te lang in de magnetron waardoor de pitten en de zak wat zijn gaan stinken ahum.. door het verbranden waarschijnlijk).

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

In Joey's ledikant liggen de kruiken die nog bij mij in bed hebben gelegen 22 jaar geleden! Wel nieuwe rubbers erin gedaan, maar zo zie je maar hoelang ze meegaan

17. Esk

Esk Actief lid

Jul 16, 2006
    197
    0
    0
    Kruiken
    Die staan, heb ik begrepen, om twee redenen op De Lijstjes:
    - voor winterkindjes
    - voor het geval de baby zichzelf niet op temperatuur kan houden
    Het eerste geldt voor jou natuurlijk niet, maar het vervelende is dat je het tweede niet kunt inschatten...

Monddoekjes
    Spuugdoekjes idd. Als je een "spuugbaby" hebt, dan vliegen die doekjes er doorheen, dus zorg dat je er genoeg in huis hebt. (Ik heb er nu een stuk of tien, en daar kan ik het goed mee redden.)
    Ik heb ze van een vriendin geleend, maar het schijnt dat ze bij de Wibra heel goedkoop zijn...

Flanellen luiers
    Heb ik geleend van een vriendin. Maar ik gebruik ze eigenlijk nooit. Ik zou namelijk niet weten waarvoor.
    En ik gebruik gewoon hydrofielluiers als "kussentje" in Famke's bedje en de kinderwagen, en ze heeft er nog niet één keer "doorheen" gespuugd; dat is tot nu toe altijd nog goed gegaan.

Navelbandjes
    Stonden bij mij niet eens op Het Lijstje. Heb ze dus ook niet gekocht (ik zou zelfs niet eens weten hoe ze eruit zien), en ook niet gemist.

Even denken of er misschien ook andere dingen op De Lijstjes stonden die ik niet gebruik...

Ohja: Ik weet niet welke verzorgingsproducten er allemaal op jouw lijstje staan, maar koop er alsjeblieft niet teveel. Het merendeel ga je echt niet gebruiken.
    (Zo gebruik ik zelf momenteel alleen:
    - Natusan Top to Toe -die is zowel als badschuim als als shampoo te gebruiken-
    - babyolie -multitoepasbaar: om je baby mee in te smeren na het badderen, om eventuele moeilijk te verwijderen poep weg te poetsen, om eventuele berg te verwijderen, etc.etc.
    - Sudocrem -ipv zinkzalf- )

18. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Heel erg bedankt voor je antwoord Esk daar kunnen we wel wat mee :-D

19. Maeve

Maeve Actief lid

Nov 18, 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Navelbandjes zijn echt heel overbodig. Heb ze bij beide kids niet gekocht, maar geleend, voor het geval dat en bij beide geen 1x gebruikt.
    In het ziekenhuis gebruikten ze de eerste paar dagen een steriel gaasje om over het navelstompje te leggen.

Ik heb 2 kruiken, maar zou makkelijk met 1 toekomen. Ik heb ze ook niet gekocht maar geleend, ze zijn inmiddels al een paar keer de hele familie rond gegaan, dit zijn dan wel ouderwetse oliekruiken uit het ziekenhuis, die kunnen niet open, dat is 1 geheel en die moeten dan in een ketel met water verwarmd worden.Ik gebruik ze nu nog, puur om zijn bedje lekker voor te warmen.

De flanellen doeken heb ik ook in de kinderwagen liggen en op het aankleedkussen.

Hydrofielluiers en badstof spuugdoekjes heb je inderdaad nooit genoeg van, ideaal die dingen.

Overigens vind ik dat ik ook niet zonder die badstof badcapes kan. Heb er een hele verzameling van, maar is ook wel nodig hier.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Navelbandjes hoef je niet te halen, worden zelden gebruikt, stond ook niet op de lijst van de kraamzorg.
    Ik dacht ook dat 2 kruiken overbodig waren, maar bij de intake zei ze dat ik er toch wel beter 2 in huis kon hebben. Ze is van de zomer in een warme week geboren, maar ik heb ze toch echt allebei nodig gehad. Zou kijken of je er ergens eentje kunt lenen.

Share This Page