Ik heb een boek met foto's van de geboorte, alle kaarten die we hebben gekregen en waar je ook alle info (lengte, gewicht, eerste tandje, eerste keer omdraaien e.d.) op kunt schrijven.. Een fotoboek van 0 t/m 6 maanden, en boek van 6 maanden t/m 1 jaar, en inmiddels liggen er alweer 200 foto's te wachten om ingeplakt te worden..
ik heb een map met alle kaarten die we hebben gekregen voor de zwangerschap en toen mn zoontje geboren was. daarna heb ik een map gemaakt met foto's van de zwangerschap (buiken,kadootjes,babykamer enz enz) en van de bevalling. toen heb ik een album gemaakt van 0 tm 3 maanden en map van 3 tm 6 maanden een map van 6 tm 1 jaar. en nu ben ik bezig met een map van 1 jaar tot nu toe. dus tja ben eigenlijk wel een beetje fanatieke plakker. haha.ben dus nu met de 6e map bezig. maar merk nu wel dat er minder foto's gemaakt worden per maand. heb ze per maand op de computer staan en dan laat ik ze afdrukken dus ik denk dat de mappen dan ook met meer maanden gevult gaan worden.
ik plak ook gewoon zelf de foto's in.. heb nu 3 boeken van de eerste 6 mnd, en nog een stapel foto's dat ook weer 2 boeken vult
ik maak er elk levensjaar per jaar, per kind 1. kijk gewoon hoeveel pagina´s ik heb, dat gedeelt door 12 maanden. Alle foto´s op mn pc staan per maand en dan vul ik bijv. van elke maand 4 bladzijdes. Ik doe het allemaal digitaal maken bij bijv. abelli oid.
Pff ik moet nog beginnen en de oudste is nu 2,5! Ik weet idd ook niet welke foto's ik nou wel en welke foto's ik nou niet moet doen. Ik wou het digitaal scrappen, maar dat is helemaal zoveel werk. Ik wou eigenlijk elke 5 jaar 1 boek (dan krijgen ze er nog 4 a 5 mee als ze het huis uitgaan), maar met elke maand 200 foto's gaan we dat niet redden denk ik.
Ik ben bezig met het maken van het eerste album en dat gaat echt omtrent de zwangerschap/geboorte. Echofotoos, foto's van mijn buik, geboortekaartje, bevallingsverslag, fotoos keizersnede ,fotoos met kraambezoek en alle kaarten die we gehad hebben etc komen erin. Ook het eerste pakje van mijn zoontje wil ik er in gaan plakken. Het album begint met een kort gedichtje aan mijn zoontje. Bij de hobbywinkel ga ik nog leuke scrapbook dingetjes halen. Wordt echt een superalbum!
Van het eerste jaar ben ik een ouderwets plakalbum aan het maken. Het worden er trouwens wel 2, maar dat vind ik ook nog wel kunnen. Verder heb ik van Svinthe elke week een foto gemaakt op de bank en daar maak ik een digitaal groei-boek van. Van de volgende jaren maak ik per jaar een digitaal album.
Ik maak digitale fotoalbums. En ik heb er al best veel gemaakt.. Heb veel foto's van mijn zoontje (bijna 2 jaar) en kan moeilijk kiezen. Tja, mijn hobby is foto's maken, foto's bewerken en albums maken. Ik maak ze ook voor de opa's en oma's..
Ik heb nu een boek vol tot 1 jaar. Ik ga nog wel door ,maar dan met af en toe de leukste foto's. Verder brand ik per de foto's op dvd gesorteerd per maand. Kan hij later de dvd's zelf ook bekijken.
Ik heb een album van zwanger zijn, bevalling, kraamweken (de eerste 6 weken) en daarna van 6 weken tot 1 jaar en dan per jaar een album (inclusief verjaardag dan) ik verdeel het een beetje om de kosten te verdelen want ik maak ze digitaal en ze hebben zeker 70/90 pagina's per jaar LOL!! Uiteraard voor ieder kindje 1
ik ben nu bezig om van de geboorte van mijn dochtertje een fotoboek te maken. Daar zet ik alle foto's in van de dag dat ze geboren is,het verblijf in het ziekenhuis,de kraamvisite en de kraamtijd. En daarna begin ik met de fotoboeken van 0-1 jaar,1-2 jaar en na augustus als ze 3 is geworden van 2-3 jaar.
Het eerste jaar heb ik opgesplitst: 1 van 0-6 maanden en 1 van 7-12 maanden. Nu ga ik er ieder jaar 1 maken.
Hoe doen jullie het met 2 kleintjes? Sommige foto's dan dubbel printen? ook apart foto's van de broers? of gewoon 2 identieke albums?
Mijn schoonmoeder had voor beide zonen aparte albums, waarbij ze allebei de foto's ingeplakt hadden waar ze beide op stonden, maar ook een enkele foto van de ander. Het accent lag in beide albums echter wel op 1 van de 2 broers. Dus geen identieke albums.
Ja zoiets wil ik ook, twijfel alleen nog zo over hoe ik het moet doen. Gewoon inplakken, digitaal of echt gescrapt...(bij uitstel afstel dus, ik moet nog beginnen)
Ik vind digitaal het makkelijkst Bij mij blijven uitgeprinte foto's altijd ergens in het huis slingeren (zoals bij mijn moeder ook het geval was; ik heb dan ook geen fotoboeken van toen ik klein was).
Ja, maar digitaal is vrij duur hé! Bovendien wil ik dan het liefst gescrapt, dat is weer veel werk. Ik vind het sowieso veel werk om over 2 jaar 40 foto's uit te zoeken haha
Ik maak van allebei de kindjes aparte albums foto's van hunzelf maar ook samen met hun broer / zusje zeg maar en ook bepaalde familiefoto's doe ik dubbel, een in die van Dean en eentje in Miley haar boekje.. echt een boek die ze mee kunnen nemen als ze uit huis gaan zeg maar..
hey..mn vader was vroeger voor mij altijd heel erg bezig met mij filmen, foto's maken etc...en ik heb hele stapels foto albums...waar ik met nog veel plezier zo af en toe in kijk.... elk album is weer een bepaalde leeftijd bijv 3 tm 6 mnd...of 8+ mnd....maar vanaf een jaar of 2 zijn er alleen viedobanden van me...elke verjaardag werd uiteraard gefilmd met de nodige grappige momentjes.... Natuurlijk wel foto's van de leuke dagjes-uit rond allerlei leeftijden! Ik ben ook van plan van mijn kleintje foto albums van t eerste jaar sowieso te maken....en voor de rest maak je toch wel vaak foto's,...en dan wil ik gewoon collages maken...daar hou ik altijd erg veel van...met div foto's