Babygebaren, het werkt!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door firegirl, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Wij zijn nu een maandje bezig en ze kan al 2 gebaren.
    In het boek staat dat ze in het begin nog moeilijker gebaren opnemen omdat ze natuurlijk nog jonger zijn. Hoe ouder, hoe makkelijker het gaat. Ik ben er wel voor, ervaar het nu al als positief!

Groetjes Banjabes

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb het boek van Lissa Zeviar en vind het erg leuk om te lezen, kon niet wachten om ermee te beginnen maar ik kom er eigenlijk niet aan toe. Je moet heel consequent zijn en dan ben ik niet. Toch maar weer eens oppakken, vooral het teken pijn lijkt me erg fijn als hij dat kan.

Miek

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik vraag me af, als je 't zelf consequent invoert, dus vanaf moment één (ik ben zelf druk aan 't oefenen, zodat ik straks niet met m'n handen vol tanden sta), of hummel 't niet automatisch gaat overnemen in de loop der tijd...

Tuurlijk, op dit moment is Hanne nog in de fase van 'wat was dat in vredesnaam' als d'r hand voorbij komt vliegen, maar 't lijkt mij toch iets dat als je 't zelf vanaf 'scrap' doet, dat 't vrij gemakkelijk overgenomen wordt?

4. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    hier ook babygebaren gedaan. Mijn zoon is inmiddels al bijna 3 en gebruikt naast steeds meer taal nog steeds wel gebaren.
    Heel handig als je in een winkel staat en hij verder van je is weggelopen. Kun je gebaren en hoef je niet te blèren door de winkel als je iets duidelijk wil maken.
    Ik heb de cursus gedaan 3x ochtendje bij Lizza Zeviar, erg leuk om te doen echt een aanrader.
    Door de gebaren kon hij juist méér woordjes, eerst alleen de gebaren ervan en daarna ook de uitspraak.

Wij kwamen bijvoorbeeld regelmatig langs een molen en ik had hem daarvoor het gebaar geleerd. Hij was toen 1,5 jaar oud.
    Een stukje verderop staat ook een molen maar daarvan is de kap met de wieken verwijderd en staat alleen het onderste gedeelte er nog. Wijst ie er op een dag naar en gebaart "mama, molen".
    Hiermee wil ik aangeven dat je kindje al veel meer kan bedenken dan dat hij kan zeggen en door die gebaren kun je je daarover verbazen. Door te gebaren kun je eerder communiceren en kan je kindje zich eerder uiten. Zowel belangrijke dingen als pijn, als leuke dingen zoals de molen.

Ook wel eens een situatie gehad dat er een man met 2 honden langs de speeltuin liep. 1 heel groot en 1 heel klein hondje.
    Mijn zoon gebaarde "mama, kijk hond en paard"
    Hij dacht dus dat de grote hond een paardje was.....geestig toch?!

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik weet zelf ook nog niet helemaal wat ik er van denk.. Het lijkt me erg handig als je kindje aan kan geven wat er is als hij/zij huilt. Maar die van ons huilt niet zo vaak en is over het algemeen erg tevreden. Zo niet, dan weet ik eigenlijk zo wel wat er aan de hand is. Ze zegt nu al zeker zo'n 10 woordjes, als ze wil knuffelen doet ze haar handjes omhoog, als ze honger heeft gaat ze happen met haar mondje en zegt ze 'pakke' (weet niet helemaal wat dat betekent, maar ik denk 'pap', dat vindt ze erg lekker), en zo heeft ze nog wel meer dingen.
    Voor hier zou het denk ik geen toegevoegde waarde hebben, maar het lijkt me wel leuk, zeker als het resultaat geeft!

6. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    het vergroot zo wie zo de woordenschat van je kindje, dus dat is dan toch een toegevoegde waarde?

7. firegirl

firegirl Niet meer actief

En nogmaals, het is erg leuk om te zien. Je krijgt idd een beetje inzicht in wat je kindje al snapt en welke links zij kunnen leggen. Echt errug leuk!

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Grappig.. Maar wat voor gebaren maken ze dan? Ik zie het echt helemaal niet voor me haha

9. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    op www.babygebaren.com kun je filmpjes zien, en op you tube staan ook filmpjes van gebarende baby's.
    Er is bv een gebaar voor melk, zodat je baby kan aangeven dat ie dat wil drinken, of voor boterham of fruit

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb het zelf altijd willen leren maar goed das wat anders.

In feite doet iedereen gebaren leren bij zijn/haar kind.
    Neem als voorbeeld maar "dag dag en dan zwaaien" das ook een gebaar.

Ik zou er niet zoveel energie in willen steken maar gebaren bij wat je verteld of laat zien is niet moeilijk.

Is er hier iemand ook aan de "your baby can read"?
    Daar zet ik grote vraagtekens bij hahahaha

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Met bovenstaand ben ik het wel eens, zag ook op YouTube 'baby gebaart hoera' naja hoor je die moeder
    hiep hiep hoeraaaaa
    en het manneke steekt z'n handjes de lucht in..
    Ja duh!

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik ben eens gaan youtuben en kwam een uitzending van "life en cooking" tegen waar iemand uitlegde hoe en wat.
    Ze had ook wat gebaren voor "nog een hap en melk"
    Vond het wel grappig om te zien en deels zal er wel wat in zitten omdat je frustratie's bij kinderen weg zou kunnen nemen als ze uit kunnen beelden wat ze willen.

Het is maar net hoe ver je er zelf mee wil gaan.

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben van mening dat elke kind zijn unieke interactie met zijn ouders aangaat. en dat je als mama meestal prima weet wat je kind bedoeld. mijn middelste bleek doof ( hoewel ik dat altijd heb geweten heb ik 4 jaar bij de dokters moeten vechten voor erkenning ) hij sprak pas toen hij 5 was maar had zichzelf een heel eigen taal ontwikkeld en ik wist precies wat hij bedoelde. hij kan ook iedereen volgen want hij heeft zichzelf liplezen geleerd. daarom geloofde niemand mij in eerste instantie en werd ik weggezet als overbezorgde moeder waar er zoveel van rondlopen. inmiddels zijn we 12 operaties verder en hoort hij weer. hij is nu 13jaar en praat zoveel dat je er horendol van wordt dus het is helemaal goedgekomen. natuurlijk moet iedereen doen wat hij/zij wil maar het lijkt me een beetje overbodig om een duur boel te gaan kopen voor iets wat je eigenlijk uit automatisme al doet.

yinte

14. firegirl

firegirl Niet meer actief

Haha, het boek kost 15 euro ofzo hoor. Dus dat is het geld niet. Ik vind het erg leuk (en schattig) om te zien dat mijn dochter aangeeft als ze wat wil drinken. Ze is ook altijd zo blij om haar grote hondknuffel te zien en maakt het gebaar 'hond' dan zo enthousiast.

Ik vind dat het bij ons echt iets toevoegd en het kost ook niet echt moeite hoor. Je moet het alleen zelf niet vergeten te doen. Als je het niet wilt doen is dat prima, maar er waren al eens eerder mensen geweest om te vragen of het werkte en ik wilde even laten weten dat het hier uitstekend werkt!

15. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

is het boek van lissa zeviar dan iets of wat raden jullie mij aan. Mijn zoontje kan ook zo driftig worden omdat we elkaar niet begrijpen af en toe dus ik denk dat het hier wel een uitkomst is.

16. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier afgelopen maand begonnen met het boek van Lissa Zeviar. Zoonlief gebaart uiteraard nog niet zelf (zou wel heel snel zijn, en ik ben er heus niet de hele dag mee bezig ook), maar ik heb wel het idee dat hij oppakt wat ik naar hem gebaar.

we gaan er gewoon op een relaxte manier mee door, en zien wel of wij er voordeel bij hebben. als ik maar één peuterdriftbui er mee kan vermijden, is het het mij al waard! ;)

17. gek dat mensen zeggen dat het onzin IS??? Blijkbaar willen ze ook voor anderen bepalen wat die moeten denken. Dat je het onzin vindt prima!!

Ik gebaar ook tegen mijn kinderen, en ben heel trots dat ze kunnen gebaren. Ik ken geen dove mensen, maar het is wel leuk dat ze al op zo;n jonge leeftijd gebaren leren om zo een brug te slaan naar de dove wereld.

Deel Deze Pagina