Vraag over plasluier

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teigetje1, 22 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Moet een baby altijd minimaal 1 a 2 maal per dag een volle plasluier hebben? Want:
    Ons meisje is vrolijk, gezond, slaapt goed, en ze heeft 1 poepluier per dag. Alleen heeft ze bijna nooit een goede volle plasluier (de eerste 3 maanden wel 1 a 2 maal per dag), bij ieder verschoning heeft ze wel geplast, maar geen volle. Ik denk zelf dat, als ze bij iedere verschoning heeft geplast, dat het goed is.
    Is dit iets om zorgen over te maken, of niet?

2. Euntje

Euntje Lid

15 jun 2009
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij doet ze het prima hoor!

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon heeft alleen 's ochtends als hij wakker wordt een volle plasluier, omdat hij die dan al de hele nacht omheeft. Verder heeft hij dat ook niet. Ik heb me ook wel eens afgevraagd of hij niet meer moet plassen, maar hij is verder kerngezond, dus het zal wel goed zijn denk ik dan....

4. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik heb me laten vertellen dat zolang de urine niet donker is of sterk ruikt, alles prima in orde is!!

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey. krijgt ze veel drinken? hoe meer ze drinken, hoe meer ze plast. zolang ze plast is het goed hoor. dat ze geen volle luier heeft betekend dat je haar optijd verschoont :)

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre heeft ook alleen 'sochtends een volle plasluier, verder verschoon ik haar nogal vaak volgens anderen, dus nooit een volle luier, wel altijd geplast.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als je vaak verschoont, heb je minder vaak zeiknatte luiers ;) . Smorgens is wel logisch, want dan is de luier 8 uur gedragen vaak. Maar overdag verschoon je veel vaker, dus heb je minder kans om ze zo vol te krijgen.

8. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    @sharon20: Ik geef bv, dus ik heb geen idee wat ze binnenkrijgt. Bij elke voeding zijn we 20 minuten bezig waarvan ze 15 minuten goed drinkt (ze krijgt beide borsten)

Overdag verschoon ik haar idd vrij vaak.
    Maar s'morgens heeft ze ook bijna nooit een volle luier, misschien net 2/3 plasjes. En ze heeft de luier dan om van ongeveer 19.00 tot de volgende ochtend 6.30 (ik voed haar nog 1x om 22.30 maar dan houd ze de luier om).
    En heel soms heeft ze helemaal niet geplast (s'nachts bedoel ik dan).

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Dehele nacht helemaal niets geplast of een beetje?

10. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Eigenlijk altijd een beetje (2/3 plasjes) maar in de 4,5 maand heeft ze denk ik 2x een hele nacht niet geplast.

Deel Deze Pagina