Harde poep; tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Devero, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Heeft iemand voor mij tips om de ontlasting van onze kleine meid wat soepeler te krijgen?

Op advies van de HA heb ik vers sinaasappelsap gegeven, extra drinken tussendoor (thee/Roosvicee), per fles melk zo'n 10-20cc extra water toevoegen enz. Het heeft allemaal geen effect gehad tot nu toe.

Ze heeft wel vaker hardere ontlasting gehad, maar vaak maar 1-2 dagen en nooit zo 'extreem' als nu: keiharde keutels, van mini tot mega en ontzettend huilen, inmiddels zelfs krijsen.

Morgen ga ik maar Roosvicee Laxo halen en hoop dat dat iets gaat doen. Maar verder? Ik ga ook eens opletten wat ze precies eet aan bijvoeding, misschien kan ik daar nog iets in ontdekken...heeft iemand een idee wat kenmerkende 'stoppende' voeding is die ik beter kan vermijden?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Voldoende vezels (oa volkorenbrood) geven en kindicoldruppels van vsm zijn het proberen waard. Roosvicee laxo werkte hier niet, bij de apotheek zeiden ze dat je daarbehoorlijk wat van moet drinken, wil het werken..

Wij geven onze dochter iedere dag snee ontbijtkoek of een pruim voor de stoelgang.

Anders bij ee ha een recept vragen voor lactulose...

3. kjara

kjara Actief lid

7 nov 2010
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    gedroogde pruimen halen.
    ik koop ze altijd bij de natuurwinkel, kook ze even kort en met wat kook vocht pureer ik ze tot een smeuig hapje, even laten afkoelen en smullen maar, dit is het enigste wat hier heel goed werkt.
    ik ben even vergeten te kijken hoe oud jou kindje nu is, maar ik geef mijn dochtertje van 10 maanden ongeveer 7 pruimen per keer.
    succes, en hopelijk is alles weer snel pijnloos en goed op gang

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Kiwi's!!!

5. Hana84

Hana84 Lid

26 nov 2008
    98
    4
    8
    Groningen
    Maak er gewoonte van om 1á 2 eetlepel olijfolie in het eten te doen, of het nou gepureerde groenten is of pap. Bij mijn dochter heeft dit echt geholpen

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kijk wel uit met kiwi, veel kindjes hebben daar last van!

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik gaf haar gedroogde abrikozen (pruimen vond ik iets té) dat werkte super!

ik snee ze in kleine stukjes in legde het dan in een bakje water, ander is het zo hard.

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Doosje rozijntjes.. Amai zeg ze poepen dan alles onder

9. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Geen banaan geven, dat stopt.

Verder idd de bovenstaande dingen. En ik weet niet of je (granen)pap geeft? Dat had hier in het begin ook tot effect dat zoon ineens harde ontlasting kreeg

10. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Thanks voor alle tips!

Druppeltjes van VSM had ik al geprobeerd, maar met weinig effect. De Roosvicee Laxo doet wel iets, maar nog niet genoeg en gelukkig heb ik van de dokter inmiddels ook lactulose gekregen dus hoop dat dit het grootste probleem gaat oplossen! Daarnaast al jullie tips een beetje bij de hand houden en dan gaat het vast goed komen!

Gelukkig is de kleine meid wel wat relaxter en vrolijk, was echt zielig om haar zo overstuur te zien!

Banaan ga ik voorlopig inderdaad maar niet meer geven...zijn er nog meer van dat soort voedingsmiddelen bekend eigenlijk?

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Vet (roomboter op brood, olijfolie over eten) Vezels (volkorenbrood, volkorenpasta, fruit) en Vocht.

Banaan stopt eigenlijk alleen als ze nog niet rijp zijn. Een echt rijpe banaan hoeft geen probleem te geven. Appel stopt ook geloof ik? Rijst ook.

Als hij hier verstopt zat gaf ik hem een granenpapje (biobim fijne granen), nou dan was het snel voorbij ;) Gedroogde vruchten werken ook goed.

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hier werkte buikjespap pruimen van nestle heeeeel goed,en diksap ipv roosvicee.
    en idd in de voeding beetje zonnebloemolie.

13. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier elke dag een zakje Forlax. Het laxeert niet, zoals lactulose, maar het maakt het alleen zachter.....

Ik herken namelijk wel veel van je verhaal. Het was hier zo hard dat het letterlijk van de luier af rolde...;)

Laxo werkt hier in combi goed.

Ik weet wel dat je er iets mee moet. KA gaf aan dat kindjes veel poep problemen hebben en het daardoor op kunnen houden wat juist zorgt voor nog meer problemen.
    Forlax is geen medicijn maar een toevoeging van....het is wel alleen op recept te verkrijgen.
    Goede poep zit tussen pindakaas en snert in :D

14. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt van VSM ook kindicol...

Deel Deze Pagina