Sinds een paar dagen kook ik niet meer met de babycook voor m'n dochter, Van de week heeft ze met de pot meegegeten, macaroni,broccoli, gebakken piepertjes. Dit waren allemaal enkele hapjes of tot geen enkele hap, dan pakt ze het en het zit nog niet eens echt in d'r mond en ze gooit het alweer weg en dan proeft of hapt ze helemaal niet meer. Iemand tips?
Hmm ik denk vooral even accepteren dat het even minder wordt. Het voor haar neerzetten en geen druk erop leggen. Jullie beiden het goede voorbeeld geven en gezelligheid aan tafel houden en even de langste adem hebben suc6
Aanbieden en afwachten; niet dwingen ofzo, gewoon zelf laten ontdekken. Daarnaast zelf gewoon lekker eten - hetzelfde als zij heeft - want zien eten, doet eten
Maar wat is verschil in je eten mey babycook en met pot mee? Ik bedoel er zit toch geen verschil in mijn dochter herkent niet of het van babycook komt of van stoomapparat of gekookt is. Mijn dochter eet dan ook echt alles maar misschien moet je maar jullie pot ook zo maken zoals het ervoor was voor haar met babycook? Dus geen zout, geen pakjes eten, geen sterke kruiden, peper etc? Ik kook hier gewoon voor ons en paar keer per week gaat wat jn babycook maar dan ook hoort het bij de pot(zoete aardappel, krieltjes, broccoli, pastiniaak etc). Ik zie babycook niet anders dan gewoon een handige stoomapparat. Als je het eten haar geeft die anders is wat ze ervoor at met extra dingen dan is logisch dat ze dat kan weigeren. Te gekruid te zout etc is al gelijk andere smaak ook al is het beetje toegevoegd. Verder kan je ook met lepel eten geven ipv handjes dan gooit ze dat niet misschien. Hier krijgt ze echt lang niet alles wat we eten. Ik kook basis en dan past ik het aan haar en verdeel ik het.
Blijven aanbieden? Mn zoontje wijst soms ook bepaald eten af en als ik dan zelf een hapje neem en t weer bij hem neerleg pakt hij t wel. Hij lijkt soort te 'schrikken' van warm/koud/hard/zacht en werkt t eerste hapje eruit, daarna pakt hij t vaak wel.
Zelluf laten doen!😄 en dan tussendoor probeer je er wat in te proppen terwijl ze met haar vorkje bezig is. Maar geen strijd ervan maken, ga je toch nooit winnen haha.
Nou het wordt hier toch wel een beetje een strijd, we zitten pas op dag 4, maar ze heeft dus nu al 4 dagen niet echt gegeten met avondeten.. Wat vinden jullie? Manlief heeft volgens mij het liefst dat ik weer begin met de babycook omdat ik er gefrustreerd van raak..
maar wat is er dan speciaal aan eten uit de babycook? deed je dat pureren en nu niet meer? deed je haar voeren en nu niet meer? Ik snap het niet helemaal.. wij eten zo vaak gestoomd eten, dat kan toch ook gewoon met de pot mee? overigens heeft mijn oudste altijd maar een paar hapjes avondeten gegeten, ze moeten het zelf ontdekken... fijn is het niet, maar je moet er maar vanuitgaan dat ze zichzelf niet zullen uithongeren en er genoeg naar binnen gaat op een dag.
Ik merk dat met het eten bereiden met de babycook, het veel fijner wordt, ook omdat we het daarmee pureerde, soms was het net appelmoes.. Het is niet zo dat ze geen stukjes kan eten, want ze eet ook brood, fruit in stukken ect, koekjes.
Hier ook zo'n koppige dreumes en je moet echt geduld hebben. Ik zet haar bordje voor haar neer en voor de rest bemoei ik mij er niet mee. Ze mag het alleen niet van mij op de grond gooien. Onze dochter heeft weken langs niets gegeten s avonds. Nu eet ze over het algemeen wel. Nog niet veel en de meeste groenten laat ze staan. Te veel op het bordje kan ook afschrikken.
Maar heb je het dan tot voor kort gepureerd? Misschien dan nu eerst prakken?? Of deels prakken en deels in stukken aanbieden?
Hier ook gehad en werkelijk... De aanhouder wint! Gewoon vol blijven houden, het in haar bijzijn opscheppen en verder gewoon met rust laten. Hier hielp het wel dat ik het op een gegeven moment niet meer in stukken gaf, dan schepte ik bijv een hele aardappel op en liet haar gewoon even 'viezerikken'. Even later ben ik het in kleine stukjes gaan snijden.. Overigens vind ze stukjes aardappel lekkerder dan geprakt... Ik zou het niet meer gaan pureren nu... Kies dan voor grof prakken en oefen met stukjes vlees/vis het kauwen. Ga van lief en lee dan steeds minder prakken en geef bijv een prakje en losse groenten erbij... Kliederen hoort erbij, maar grenzen stellen moet je wel! Ze mag hier echt niet alles op de grond kletteren of onder smeren, die tijd zijn we wel voorbij! succes! Hou vol! (En het is moeilijk, maar geef geen vervanging)