Niet slapen tussen 19.00 - 23.00 uur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FiNo, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FiNo

FiNo Nieuw lid

10 aug 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter van 8 weken is een tevreden baby. Overdag slaapt ze goed. Af en toe huilt ze wel even voordat ze in slaap komt maar dat is nooit langer dan 20 minuten. Sinds een week wil ze na de voeding van 19.00 uur niet meer slapen. Zodra ze bij je zit/ligt, is het goed maar zodra ze in haar bedje ligt, gaat ze huilen. Even laten huilen werkt tijdens dit slaapje niet. Nadat ze de laatste voeding heeft gekregen, gaat ze wel weer slapen. In eerste instantie had ik me bedacht eraan over te geven met het idee dat het een fase is en dit er gewoon bij hoort en dus ook weer overgaat. Maar, na een week moet ik zeggen dat het toch best pittig is om de hele avond met haar op schoot te zitten. Herkent iemand dit en zijn er tips?

Alvast bedankt!

2. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Mja, was hier ook zo de eerste 3 maanden ongeveer. Hij wou echt niet naar bed! Had ook krampjes en voelde zich duidelijk belabberd.. we hebben er maar aan toegegeven. Ik had hem de hele avond op mijn borst liggen (dan sliep ie wel) en mijn vriend liep de halve avond met drinken enzo voor mij te slepen:D
    Na een week of 12,13 werden de krampen minder en hijzelf rustiger. Toen gewoon weer eens geprobeerd hem op bed te leggen en dat ging ineens wel!

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier ook zo'n dame. bij ons begint het alleen vaak rond etenstijd en hebben we het geluk dat ze om 9 uur al haar laatste voeding krijgt. Ik denk dat het erbij hoort gewoon maar aan toe geven zal de fase vanzelf overgaan toch?

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik zat ook lekker met haar op de bank, kussen ter ondersteuning. Geniet er maar van nu het nog kan, straks is ze te groot ;) Probeer een houding te vinden die werkt. Die van ons vond het vaak al prima om gewoon op de bank te liggen zolang ik er maar naast zat. Pak er een goed boek bij of een leuke film.
    Mijn man bracht me ook altijd drinken e.d.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Het gaat idd weer over, bij de oudste duurde het 3 maanden. Met 4 maanden ging ze om 19u de nacht in.
    Hier gaat ze s avonds eerst in de draagzak en als de oudste er in ligt, heb ik haar op schoot. Voeden en sabbelen op m'n pink en voor ik ga slapen nog een laatste voeding en de nacht in.

6. Susanne1981

24 aug 2011
    8
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ja heel herkenbaar. Die van ons doet dat ook al sinds het begin. Hij was aan het clusteren en wilde de hele avond bij mij zijn. Wat hier het beste werkte was er gewoon aan toegeven. Lekker de hele avond bij je nemen en zorgen dat vriendlief drinken voor je haalt haha. Onze zoon is inmiddels 3 en een halve maand en ik merk dat het nu minder begint te worden. Hij wil nog wel in de buurt zijn maar ik kan hem wel even in de box leggen, vindt ie ook prima. Dus geniet er inderdaad nog maar even van, het gaat straks wel weer over.

7. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Geniet er van !!! Kan niet wachten tot mijn meisje er is en lekker de hele avond bij mij wil liggen. Heerlijke tijd !
    Mijn oudste heeft dit ook gehad. En ik en haar vader genoten van die uren.

8. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier hebben ze het ook alle 4 gehad tot een maand of 3/4, daarna ging het ineens goed:) idd maar van genieten, het komt goed!

9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hier had ik ook zo een knul houd van gezelschap.
    hij was van 18 uur wakker en lag dan op een voedins kussen naast mij op de bank totdat ik naar bed ging, mijn vriend nam hem mee naar bed speelde daar even met hem en dan kwam ik naar bed gaf een voeding en legde hen in bed en dan zonder 1 kik sliep hij al.

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hier nog een kleine die dat doet... Goed hij is ook pas 2 weken....
    Maar idd precies dezelfde tijd! En als hij bij mij kan liggen is het goed...
    Nu zetten we weleens klassieke muziek op (schijnt rustgevend te werken, en hier werkt het idd ) en hem gewoon in de box, dan is hij wel vaak rustig (ook niet altijd ) en heb ik even mijn handen vrij om toch nog wat te doen...

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.952
    113
    Dat deed ons meisje ook! Zo zaten we dus elke avond met een baby op schoot die of huilde of bij mij dronk... zeer vermoeiend en erg vervelend met visite etc... Vooral rond een week of 6.
    Met een week of 8 konden we haar wel rond 7 uur in bed leggen maar moesten we regelmatig naar haar toe voor de speen, dit ging dan door tot een uur of 10, dan nog een voeding en dan ging ze 'echt' slapen.
    Nu gaat ze na de voeding van 7/8 uur meteen slapen. Wel lekker rustig voor de avond, alleen is ze nu 's nachts vaak wat vroeger (rond 3 uur ipv rond 5/6 uur).

Het gaat dus over! Maar ik weet hoe vervelend het kan zijn..

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb de eerste 12 weken ook tussen 19 en 23uur continu met haar op schoot gezeten! Ik probeerde haar elke avond na het flesje van 19.00u op bed te leggen. Gewoon om te zien of ze dat wel wilde. Maar het was elke keer janken geblazen dus lag ze al snel weer beneden op onze schoot en was ze tevreden wakker of lag ze te slapen. Met een week of 12 probeerde ik het weer om 19.00u én...ze sliep!!! Dit ging dus ineens van de ene op de andere dag! Sindsdien ligt ze er rond 19.00/19.30u in en slaapt ze gewoon goed. Ze heeft nog een tijdje een flesje gehad rond 23.00 (dan haalde ik haar slapend uit bedje en legde ik haar slapend weer terug) maar sinds 2 of 3 dagen is ook dat flesje eraf en slaapt ze lekker door tot 08.30.

En nu mis ik het dat ze niet meer op schoot ligt te slapen......................

Geniet ervan! Voor jehet weet is het voorbij

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Tijdens de momenten trouwens dat ze dan die uren bij ons op schoot lag, kon ik ook uren naar haar kijken en denken: ook vandaag komt nóóit meer terug.
    Dat heeft mij geholpen om de situatie te accepteren en ervan te genieten. Want écht hoor, de tijd gaat zo snel (cliche he maar het is echt waar, nooit gedacht dat ik het zou zeggen!!) en het is erg belangrijk om bewust stil te staan bij het geluk wat je in je armen hebt!!!

Zo heb ik een paar dagen geleden heel bewust afscheid genomen van de nachtfles. Die dronk ze altijd bij ons op bed in het donker, heerlijk haar slapende lijfje tegen me aan na de fles, haar hoofdje in mijn nek...en ik vond het de laatste keer zo moeilijk...dat moment komt niet meer terug met haar.........

14. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Lekker liggen op de bank, baby op buik/borst slapend en zachtjes TV kijken. Heerlijke avonden waren dat. Ik mis ze wel eens...

15. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Ja, herkenbaar! Ik vond het ook helemaal prima, gezellig juist.

16. mama van Joy

29 jan 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft dat ook gedaan totdat ze een maand of 4 was, denk dat het erbij hoort... en inderdaad, geniet er lekker van, ik mis dat knuffelmomentje soms best wel ;)

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier heeft de jongste dat gedaan tot een maand of 8, net toen ik dacht dat het nooit meer over ging. Ging ze ineens slapen 's avonds het hoort er echt bij lekker op schoot houden dan maar 's avonds.

18. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ja, zolang ze niet huilen, maar gewoon lekker slapen... Ik mis haar ook ;)

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons dochtertje deed dat ook altijd. Was haar bedje niet in te krijgen tot aan de laatste voeding. Nu is de laatste voeding eerder 21:00 uur in plaats van 23:00 heerlijk voor haar en voor ons:)

20. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Ohw,..... Het ging over doordat we hem steeds een klein beetje eerder naar bed brachten. ( vervroegen avondfles) rond de 5,5 maand zaten we op 20.30. Nu op 20.00 uur...( 6 maanden)

Deel Deze Pagina