Geboorte gedichtje met overleden broertje of zusje.

Discussie in 'Geboortegedichten' gestart door Joukje, 15 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joukje

    Joukje Nieuw lid

    15 jun 2007
    1
    0
    0
    Hallo Allemaal,

    Vanaf een wolkje viel een traantje
    van een engeltje lief en klein
    Het was van blijdschap en liefde
    Ze had er zo graag bij willen zijn
    Miranda zag het traantje vallen
    en liet naar boven horen
    Famke Famke ons zusje is geboren.
    (door Radboud Burgsma 11 mei 2004)

    Dit lief geboortegedichtje heeft mijn man Radboud in mei 2005 geschreven voor het geboortekaartje van ons dochtertje Jorinde. We waren uiteraard erg blij met de geboorte van Jorinde, maar ook heel verdrietig omdat Famke (3 juni 2003) er niet bij kon zijn. We hadden het al eens op het internet gezet. Ik wilde weten of het gedichtje nog op internet stond en tikte de eerste regel in en tot mijn verbazing zag ik dat nu ook anderen het gedichtje als het dierbaarste en gevoelig geboorteberichtje gebruikt hebben. En dat vinden we heel erg mooi en lief.

    Het is dus al een gedichtje van 2 jaar oud, maar de boodschap is nog even sterk en voelbaar. Zo ook ons verdriet en blijdschap. Wanneer dit gedichtje ook jullie keuze wordt, willen we jullie vragen of je ons ook een geboortekaartje (een kopie mag ook hoor) wilt sturen. Voor ons adres kun je dit emailadres gebruiken (rburgsma@pj.nl). Ik stuur je dan graag ons adres toe. Ik wil ze dan graag verzamelen en het in de map van Famke stoppen.

    Alvast hartelijk dank,

    Joukje Burgsma
     
  2. Roelie

    Roelie Fanatiek lid

    20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Joukje mijn zus is afgelopen woensdag bevallen van een zoontje en heeft ook dit gedichtje gebruikt...jee ik krijg weer helemaal kippenvel nu ik dit zo lees...
    Ik ga dit even printen en zodra ik bij haar ben (ik kan nog niet op kraamvisite omdat mijn zoontje ziek is) geef ik het haar dan kan ze je zelf mailen...
    Prachtig gedichtje!
    xxx Roelie
     
  3. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Wil ook even zeggen dat het prachtig mooi is!
    Echt een kippevel gedichtje, zo mooi!
    Inderdaad een sterke en voelbare tekst, je man heeft echt talent!
     
  4. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    slik...heel mooi!
     

Deel Deze Pagina