Hoi meiden.. Ik heb een vraag, onze dochter gaat 2 dagen per week naar een kdv. Wij betalen de hele dag dat ze open zijn (van 7 tot 7) ongeacht of we haar later brengen of eerder ophalen. Nu is mijn vraag, ik ga wel eens een uurtje eerder weg, of neem een middagje vrij. Heeft dit gevolgen voor mijn kot? Ik neem dan niet altijd vakantie uren op. Ik hoop dat iemand mij een beetje in jip en Janneke taal kan uitleggen hoe of wat, snap er weinig van. En zodra wij de jaar aangifte doen berekenen ze of we moeten terug betalen of nog wat krijgen? Of moeten we dit eerder regelen? Bedankt alvast meiden
Of je haar een uurtje eerder ophaald of op vakantie gaat, je moet gewoon door betalen en dit heeft geen gevolgen voor je kot. Hier wordt er meer gerekend dan dat er afgenomen wordt. Breng haar later en haal haar om 16.00 uur op ipv 19.00 uur. Hou haar ook regelmatig een dag thuis omdat ik vrij ben. Die dagen moet ik gewoon door betalen n krijg ik ook gewoon kot voor. Zouden ze eigenlijk wat aan moeten doen want als ze ergens kot op kunnen bezuinigen dan is het wel op uren die niet afgenomen maar wel berekend worden.... Bij jaar aangifte kan het zijn dat je geld terug krijgt omdat je teveel betaald hebt maar he kan ook zijn dat je bij moet betalen. Geheel afhankelijk van de uren die je aangevraagd hebt en hoeveel je daar onder of boven zit. Om deze reden raden ze ook aan om je verzamelinkomen iets hoger op te geven dan dat het werkelijk is. Dan krijg je maandelijks misschien iets minder kot maar krijg je waarschijnlijk aan het eind geld terug. Liever terug dan achteraf betalen. Maar houd er rekening mee, die definitieve berekening kan een paar jaar op zich laten wachten. Ze mogen er 5 jaar over doen
Als je een dag vrij neemt, maar daar geen verlof over opneemt, zou dit wel gevolgen kunnen hebben voor je kot. De uren worden wel berekend op jaarbasis, dus als je op jaarbasis goed zit, is het geen probleem. Je totale gewerkte uren x 140% is waar je kot over kan krijgen. Als je wel verlof opneemt, telt dat als gewerkte uren, dus als je bang bent dat je over de 140% gaat (en met dagen van 12 uur kan dit snel gaan....), kun je dus beter wel vakantie uren opnemen. Op basis van 24 uur opvang per week, zou je dus gemiddeld iets meer dan 17 uur per week moeten werken.