Babygunstige dagen bij onregelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door woops, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woops

woops Niet meer actief

Neem de kortste cyclus en de langste cyclus van de afgelopen twaalf maanden.
    Trek van de kortste cyclus 22 dagen af en trek van de langste cyclus 11 dagen af. De babygunstige periode zijn de dagen die liggen tussen de uitkomsten van deze som.

Voorbeeld I
    Kortste cyclus = 21 dagen
    Langste cyclus = 26 dagen

Kortste cyclus - 22 dagen Þ 21 - 22 = -1 = 0 (kleiner dan 0 wordt 0)
    Langste cyclus - 11 dagen Þ 26 - 11 = 15

De babygunstige dagen zijn van de eerste dag van de nieuwe bloeding tot en met de 15e dag van de menstruatiecyclus.

Voorbeeld II
    Kortste cyclus = 27 dagen
    Langste cyclus = 32 dagen

27 - 22 = 5
    32 - 11 = 21

De babygunstige dagen duren van de 5e dag na het begin van de bloeding tot en met de 21e dag van de menstruatiecyclus.

Dit kwam ik tegen op een site en ik dacht dit is misschien voor veel meiden hier een mooi reken methode om een beetje in de richting te klussen.

Bij mij ben ik er nu dus achter dat ik tussen dag 2 en dag 28 het meeste kans heb om zwanger te worden.

Mijn eigen voorbeeld:

Kortste cyclus = 24 dagen
    Langste cyclus = 39 dagen

24 - 22 = 2
    39 - 11 = 28

De babygunstige dagen duren van de 2e dag na het begin van de bloeding tot en met de 28e dag van de menstruatiecyclus.
    Is bijna heel de cyclus als je zo kijkt. ;)

Misschien hebben hier nog meer meiden een soort van reken methode om zo een beetje de babygunstige dagen te berekenen.
    Ik zie ze graag.

Groetjes

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik denk dat dan alleen ovutesten of tempen helpt, bij bovenstaande methode ben je nog iedere dag aan het klussen, moest wel lachen: vruchtbare periode tussen dag 2 en 28 vd cyclus hahaha, en daarvoor hebben ze deze rekenmethode ontwikkeld?Erg precies gerekend :)
    Ik had een heeeele onregelmatige cyclus en bij mij hielpen ovutesten perfect! Was er nog geen 5 euro per maand aam kwijt en wist precies de klusdagen + een veel beter inzicht in mijn cyclus, en weet nu precies hoelang ik zwanger ben wat je normaal met een cyclus van bijv 80 dagen niet weet als je uit moet gaan van de eerste dag vd laatste ongi

Liefs daantje

3. SeaShell

Ps : altijd uitgaan vd kortste cyclus, anders kun je je ei missen

4. woops

woops Niet meer actief

@daantje,

Als 1e van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Zelf heb ik ook ovu-testen gebruikt en temp.
    Hoe lang heb je erover gedaan om zwanger te raken, als ik vragen mag?
    Ja ik had er al bij geschreven dat het voor mij bijna heel m`n cycus dan is. :(
    Misschien is het juist meer iets voor mensen die niet onregelmatig zijn. :)
    Ik vind het in ieder geval wel een mooi reken methode.

5. SeaShell

Hoi meid!
    Dankjewel voor de felicitatie!
    Ik was begin sept gestopt met de pil en pas in jan 09 ongesteld geworden. Ik had al die tijd wel een eisprong volgens de gyn. Ben toen in feb zwanger geworden met eerste ronde ovutesten , die pas positief werden rond CD 19, dus zonder ovutesten had ik dat nooit geweten aangezien mijn cyclus dus niks was
    Liefs daantje

6. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Hai! Zou je mij kunnen helpen? Wanneer kan ik het beste testen. Korste cyclus is 28 dagen, langste 39. De laatste 2 waren 30 en 31. Laatste ongi 9-2.

Dank je!

7. SeaShell

als je wil weten wanneer je een zw test kan doen moet je juist uitgaan van de langste cyclus

als je je eisprong wil zoeken moet je uitgaan van de kortste cyclus wil je je ei niet missen
    als je al die 4 cyclussen bij elkaar optelt en deelt door 4 kom je op een gemiddelde van 32 dagen.

9-2 + 32 dagen = 13 maart
    maar je kan ook gewoon voor de zekerheid je langste cyclus aanhouden

9-2 + 39 dagen = 20 maart

liefs daantje

8. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Dank je! De 13e is mijn geluksdag dus dat ga ik doen, tenminste als ik niet ongi wordt!

9. mammamia

mammamia Niet meer actief

Dan zou ik dus van dag 21 t/m dag 67 moeten klussen;)

10. woops

woops Niet meer actief

Wow dat zou wel erg lang zijn ja. :confused:
    Ik denk dat het toch meer voor de meiden is die een korte verschillende cyclus hebben.
    Bijv. 26 kortste en bijv. 28 langste dan is het wel beter te doen. :oops:

11. mammamia

Jep idd. Aan die van mij is geen touw vast te knopen. Kan beter gewoon 2 a 3 maanden om de dag klussen, dan weet ik zeker dat ik mijn eisprong bijna niet kan mis lopen haha... maar jah, of ik daar altijd zin en fut voor heb hihi... tuurlijk wil je veel klussen voor een babytje, maar het moet wel leuk blijven en niet een verplichting worden!

12. woops

woops Niet meer actief

Ik vind onze ronde`s af en toe al lang. :(
    M`n langste is 39 dagen.
    Wij hebben 1 ronde elke dag geklust, nou dan raad je het alwel, ik was echt helemaal op. :oops:
    Om de dag of om de 2 dagen is nog te doen, maar ja je moet wel zin hebben ja vind ik ook. ;)

13. mammamia

We zien wel wat deze maand ons gaat brengen! Hoop natuurlijk snel zwanger te zijn, maar een regelmatige cyclus zal ook wel fijn zijn;)

14. woops

woops Niet meer actief

Ja regelmaat zou heel fijn zijn. :)

15. mammamia

Zeker! Hoelang ben jij nu bezig?

16. woops

woops Niet meer actief

We zitten in ronde 10 en ik denk dat ronde 11 een feit wordt, heb net spotting.
    April 2008 ben ik gestopt met de pil Microgynon 20.

Jullie zijn vanaf September 2008 zeg maar bezig zag ik in je onderschrift?

17. mammamia

Dus alweer bijna een jaartje:S Ben jij al een keer langs de HA geweest of niet? Wij zijn idd vanaf sept. bezig, maar door die onregelmatige cyclus schiet het niet echt op:(

18. woops

woops Niet meer actief

Toevallig heeft mannetje gisterenavond aangegeven dat hij toch ook wel naar de huisarts wil.
    Ik wilde al wel gaan maar wachte netjes op hem, wanneer hij er klaar voor was.
    Ik ga dus voor komende week een afspraakje maken.
    Wel spannend vind ik het, en weet ook niet of we worden geholpen of wat ze gaat zeggen.

19. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Heel veel succes!

20. mammamia

Heel veel succes en laat je niet te snel afwimpelen!

Deel Deze Pagina