Hoeveel baby kledij

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Emmi, 14 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmi

Emmi Actief lid

13 mei 2007
    138
    0
    16
    hoi hoi

Ik ben wel nog niet zwanger. Maar ben toch al bezig met de babyuitzet :D
    Mijn vraag is hoeveel kledij je koopt?
    Hoeveel rompertjes
    - truitjes
    - broekjes
    - pyjama's
    -sokjes
    -mutsje
    -jasje
    -slabbetjes
    - t-shirts
    -schoentjes

En aangezien de baby zo snel groeit moet ik dan misschien van maatje 50 en 56 wat minder kopen en kan ik vanaf maatje 62 dan wat meer kopen?

groetjes

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik zou als ik nog niet zwanger was zeker nog geen kleertjes kopen
    je weet niet wanneer en of je zwanger wordt en dus wanneer jouw kindje geboren wordt en welk seizoen het dan is

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mag ik dan het topic even overnemen? 8) Ben ook wel benieuwd namelijk want ik had er een beetje een discussie over met mijn moeder. Die zegt dat 1 of 2 setjes genoeg zijn omdat je toch niet weet welke maar je moet en je dan zo naar de winkel gaat (of iemand laat gaan) om de juiste maat te halen. Mij lijkt het huist handig om van verschillende maten meerdere setjes te hebben. Ik bepaal natuurlijk want ik krijg tenslotte het kind, maar ben toch wel benieuwd hoe anderen dit doen!

4. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik had van maat 56 en maat 62 wat in huis maar ik wist dat ik geen klein kindje kreeg
    hoeveel ik had weet ik niet meer maar wel meer dan 1 of 2 want ik ben nu eenmaal gek op shoppen

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hoeveel rompertjesm --> ik had 4 rompertjes maat 50 en 4 maat 56,
    - truitjes --> wij hadden een stuk of 3 truitjes
    - broekjes -- een stuk of 3 en dan van die zachte broekjes, spijkerbroekjes zijn leuk maar niet practisch
    - pyjama's --> geen een die hebben ze vaak pas later aan, in het begin gewoon slapen in de kleertjes van de dag. des te minder gemor aan het hoofdje
    -sokjes --> wij hadden 6 paar die vrij snel 'verdwenen'waren ;)
    -mutsje --> 2 mutsjes, die gebruik je alleen de eerste weken vaak
    -jasje --> geen! wij deden hem een zacht vestje aan. jasjes zijn te stug voor die hele kleintjes. Nu pas hebben wij een jasje gekocht voor Dano. Hangt ook af van het jaargetijde waarin je bevalt
    -slabbetjes --> wij hebben 10 slabbetjes, de meesten gekregen. slabbetjes gebruik ik pas sinds een week.
    - t-shirts
    -schoentjes geen, die krijg je toch wel en die dragen ze pas veel later

6. Angel Eyes

ik had 2 setjes maat 50, we hebben dus snel wat bij moeten (laten) halen want hij was maar 48 cm, heeft hij toch nog 4 weken aangehad. en ook 3 setjes maat 56,

7. Emmi

Emmi Actief lid

13 mei 2007
    138
    0
    16
    Ik ben wel al zwanger geweest (doorheen anticonceptie zelfs) dus ik weet wel dat ik kinderen kan krijgen.
    En ja inderdaad ik weet niet in welk seizoen het kindje zal geboren worden maar ik vraag het dus vooral uit nieuwsgierigheid. :)
    En als ik een tshirt of een broekje koop of een truitje dat kan je toch in elk seizoen uiteindelijk gebruiken en pyjama's ook

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    kwa rompertjes,slabbertjes en sokjes kan ik denk wel een heel wees huis mee aankleden.
    heb het zelf bijna niet gekocht, heb het bijna allemaal gekregen.
    kwa kleertjes heb ik niet zo heel veel ook omdat je veel van de kraam visite krijgt.
    moet me wel inhouden want anders koop ik alles wat ik leuk vind.

9. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb zelf wel aantal kleine pakjes gekocht (50-56)....zo wilde ik ook zeker eerste pakje zelf uitzoeken. Verder ook nog het 1 en ander gekregen, maar hierbij zaten vooral grotere maten spullen. Volgens verschillende vriendinnen van me die al kinderen hebben zijn de kleertjes die je vaak kado krijgt wel van de grotere maatjes...dus vanaf 62 zeg maar. Dus grotere maten koop ik eigenlijk niets...mag toch aannemen dat ik dan wel zelf weer kan bijhalen mocht ik dan tekort komen.

Eva.

10. Angel Eyes

klopt hoor aldonza, de meeste kleding die je krijgt is 62 of zelfs 68. wij moesten juist de kleinere kleding bijhalen en van 62 hadden we ruim voldoende. pas nu moeten we weer gaan kopen 68/74.

11. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Ben nog zwanger, dus kan eigenlijk nog niet goed meepraten! Maar toch: ik vind 2 pakjes echt heel weinig. Heb nu 3 pakjes 50, 6 pakjes 56 en dan heel wat 62. Ik ga borstvoeding geven, dat is nogal laxerend. Dus 2 pakjes doet ze dadelijk met een beetje pech 1 dag mee! Dan wordt het wel erg verwassen allemaal. Daarom leek het mij toch zinvol om wat meer in huis te hebben. Zo heb ik ook 6 rompers in 56 en 6 in 62.
    Ben ik erg voorzichtig?

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Lijkt mij eerder goed voorbereid :D
    Ik ga zelf toch ook wat meer aanschaffen. Ik kan er niet van uit gaan dat de eerste visite al een pakje meeneemt en idd, je kindje zal toch niet 3 dagen met 1 pakje doen..

13. Angel Eyes

Het is moeilijk van te voren in te schatten welke maat je kindje heeft. stel je hebt 3 pakjes van maat 50 en je kindje past dat niet eens., en dan......? zonde van je geld denk ik dan.

ze doen trouwens 1 dag met een pakje, en in het begin poepen ze wel maar nog niet meteen zo nat en lekkerig. dat komt na een tijdje pas.

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb een paar kleertjes in maatje 50, al wat meer in 50/56, de grootste hoeveelheid in 56 en ook alvast wat 62. je hebt geen idee hoe groot je kindje wordt, dus teveel kleine kleertjes zou ik niet meteen doen.

ik zou zelf ook nog niks kopen als je niet zwanger bent. winter of zomer maakt echt een groot verschil hoor. en een t-shirtje trek ik in de winter echt niet aan, veel te koud. slapen gebeurd hier in een rompertje en afhankelijk van het seizoen heeft deze geen, korte of lange mouwtjes. en broekjes en truitjes kunnen in de zomer juist weer veel te warm zijn.

ik was voor mijn zwangerschap ooks uper enthousiast, wilde vanalles kopen en moet nu met spijt kijken naar de meest schattige zomerkleertjes in maatje 50, waarvan ik weet dat die van mij het in ieder geval nooit zal dragen. ;)

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik had 3 pakjes maat 50 (1 week en ze was er uit)
    6 pakjes maat 56 (past nog net)
    en 6 pakjes maat 62 (draagt ze nu ook al af en toe)

verder heb ik er ook nog wat kleertjes bijgekregen in deze maten dus had zeker genoeg

16. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik heb 2 pakjes in 50 en 7 pakjes in 56. Van 62 nog niets omdat we ook niet weten wat je allemaal krijgt. Verder 4 mutsjes en een heleboel sokjes. Rompertjes maatje 50/56 heb ik er een stuk of 8 van.

17. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Maatje 50 moest bij worden gekocht door m'n ouders. Heeft Emiel ca. 7 weken aan gehad. Maatje 56 had ik genoeg en heb zelf nog wat gekocht. Sinds vorige week heeft Emiel maatje 62 aan. Rompers heb ik in allerlei maten, 56/62 en 56, 62 en 68. Sokjes heeft hij veel aan, maar hij heeft grote voeten dus draagt als bijna 2 maanden sokken voor kindjes van 6-12 mnd. Wat nog ontbreekt in je lijstje zijn volgens mij de spuugdoekjes. Hier kun je er niet genoeg van hebben. Handig die pakken van 10 bij IKEA. Slabbetjes gebruiken we nog heel weinig. Het hangt er dus helemaal van af of je een groot of klein kindje krijgt. Emiel was 48 cm en 3360 gram. Nu 5850 gram en 61 cm.

Deel Deze Pagina