Babygym of activity center?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alizee, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze baby boy is 4 1/2 maanden. Al een tijdje merken wij dat het mobiel boven de box en het boogje boven het wiepstoeltje niet meer genoeg zijn voor hem. Hij wil alles aanraken en alles pakken. Daarom willen wij iets aanschaffen waardoor zijn motoriek verder wordt ontwikkeld. Wij twijfelen nu tussen het aanschaffen van een babygym ( een speelmat met een boog) en een activity center ( die je aan de box hangt). Mijn voorkeur gaat naar een babygym, ik heb een hele leuke gezien van Tiny Love maar ik ben bang dat wij toch een beetje laat zijn ermee. Over een paar weken begint hij te kruipen en ik vraag me af of hij zo'n speelmaat interessant genoeg zal vinden. Tot wanneer spelen de kinderen met zo'n babygym eigenlijk? En wat zijn jullie ervaringen met zo'n activity center?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier hebben we vanaf 2-3 maanden een babygym op zo'n speelkleed gehad, dat was tot een maand of 5 leuk, daarna kon ze er nog rechtop zittend mee spelen. En nu hebben we de knuffeltjes eraf gehaald en speelt ze daar nog mee. Geen slechte koop dus opzich. Zo'n ding op poten waar ze onder horen te liggen, die heb ik nooit gebruikt.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben deze van little tikes, kunnen ze onder liggen, zittend mee spelen enals tafel gebruiken...

Google Images

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Babygym! Activity center vindt hij nu pas leuk (aan de buitenkant van de box ;))

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Voordat hij gaat kruipen duurt waarschijnlijk nog wel even. De babygym vond hij helemaal geweldig al vanaf het begin. Ik had zo`n mat met dingen erop, knuffeltjes eraan, hondje met muziek en lichtjes. En zoon heeft er mee gespeeld tot hij ging tijgeren, rond de 7 mnd. Toen deed hij er niets meer mee.

Actifitycenter is nu leuk om tegen aan te schoppen, maakt dan geluid of met z`n handjes aan te prutsen. En straks als hij kan zitten kunnen ze er ook nog leuk mee spelen.

6. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Wij gaan toch voor het babygym van Tiny Love. Het is me nog niet helemaal duidelijk tot wanneer hij ermee kan spelen ( ongeveer) maar hopelijk vindt hij het leuk en lang plezier ervan heeft. Zo niet is het geen ramp we kunnen hem altijd bewaren voor een ( mogelijke) tweede kindje :)

Deel Deze Pagina