Vanaf hoeveel maanden ga je over op een tuit of antilekbeker i.p.v. flesje en welke is het beste van deze twee? Graag voor en nadelen/ervaringen. Thanks!
Hoi Mayaa, Mijn zoontje drinkt diksap uit een rietjesbeker van Nuby, echt ideale bekers vind ik. Het lukte hem niet om uit een tuitbeker te drinken. Hj drinkt hier uit sinds hij 10 maanden is. Hij krijgt 's ochtends nog wel pap uit de fles en 's middags een flesje opvolgmelk.
Mijn zoon is (pas) met 17 maanden overgegaan. Hij weigerde de tuit/antilek/rietjes beker. Alleen op het KDV moest hij met 18 maanden helemaal over zijn op de tuit. Dus even aangedrongen (alleen water uit fles, daarna helemaal geen fles meer), en toen ging het in 2 dagen goed.
Mijn dochtertje snapt een tuitbeker niet. Ze krijgt alleen nog melk s'avonds uit een fles, de rest gaat uit een normale beker. Het was even knoeien in t begin, maar nu gaat t super!
Roos heeft sinds een maandje (met 6 maanden) een paar slokken diksap uit de tuitbeker, ging gelukkig gelijk goed
met 6 maanden had ik tuitbekertje gekocht en hij dronk toen water en diksap uit het tuitbekertje, maar nu doet hij dat niet, alleen uit een gewone glaasje
Milan drinkt zijn water altijd uit een gewone beker (vanaf 6 maanden, bij 't eten). Melk krijgt 'ie gewoon uit de tiet Tuitbekers en antilekbekers doen we hier niet aan.
Hier ook geen tuitbeker. Mijn zoontje drinkt alles uit een gewone beker (behalve melk dan). In het begin was uiteraard enorm knoeien, maar nu gaat het super. Persoonlijk vind ik die tuitbekers niks. Tuurlijk is het supermakkelijk, maar ze zouden vanaf een jaar uit een normale beker moeten kunnen drinken dus ik zou niet weten waarom ik mijn zoontje voor een paar maanden aan een tuitbeker moet laten wennen om vervolgens aan een normale beker moet laten wennen. Dan maar even knoeien
Ik zag mijn dochter met 6 maanden echt nog niet uit een beker drinken hoor! Daar was ze echt nog veel te klein voor. Ook nu is een gewone beker niet denkbaar, de tuitbeker snapt ze ook nog niet helemaal, maar het gaat steeds beter. Ik denk dat jij kindje een echte uitzondering is
Wij zijn nu aan het oefenen met een tuitbeker met zachte tuit. Vooral ook omdat ze nog maar op 2 flessen zit en verder dus niets drinkt. Uit een gewone beker niet, uit haar (melk)fles helemaal niet. Uit een iets andere fles ook niet, dus nu de tuitbeker. Hier zit een automatische antilek in (van Nuby) , het zuig idee is dus eigenlijk hetzelfde als van een fles. Eigenlijk wilde ik hier niet aan, omdat het toch beter is als ze vrij snel uit een gewone beker gaan drinken, maar nu gaat het me er vooral om, dat ze wat extra vocht (buiten fruit en groente natuurlijk) binnen krijgt en leert om dingen die 'water-dun' zijn te drinken en binnen te houden.
Wij zijn met 6 maanden begonnen met een tuitbeker en wel steeds geoefend met een beker. Sinds 14 maanden drinkt hij alleen nog maar uit een gewone beker.