Tuitbeker of antilekbeker en vanaf hoeveel maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMiaatje, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Vanaf hoeveel maanden ga je over op een tuit of antilekbeker i.p.v. flesje en welke is het beste van deze twee? Graag voor en nadelen/ervaringen.

Thanks!

2. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Hoi Mayaa,

Mijn zoontje drinkt diksap uit een rietjesbeker van Nuby, echt ideale bekers vind ik. Het lukte hem niet om uit een tuitbeker te drinken.
    Hj drinkt hier uit sinds hij 10 maanden is. Hij krijgt 's ochtends nog wel pap uit de fles en 's middags een flesje opvolgmelk.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoon is (pas) met 17 maanden overgegaan. Hij weigerde de tuit/antilek/rietjes beker.
    Alleen op het KDV moest hij met 18 maanden helemaal over zijn op de tuit. Dus even aangedrongen (alleen water uit fles, daarna helemaal geen fles meer), en toen ging het in 2 dagen goed.

4. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Mijn dochtertje snapt een tuitbeker niet. Ze krijgt alleen nog melk s'avonds uit een fles, de rest gaat uit een normale beker. Het was even knoeien in t begin, maar nu gaat t super!

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Roos heeft sinds een maandje (met 6 maanden) een paar slokken diksap uit de tuitbeker, ging gelukkig gelijk goed

6. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    wanneer ben jij begonnen dan blablabla want ik zie dat je dochter nu 8 maanden is?

7. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    met 6 maanden ongeveer, zelfs iets eerder geloof ik, lekker laten rommelen met een bekertje water :)

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    met 6 maanden had ik tuitbekertje gekocht en hij dronk toen water en diksap uit het tuitbekertje, maar nu doet hij dat niet, alleen uit een gewone glaasje

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    blablabla> leuk! nog een maandje dan kan ik Jenna dus ook lekker laten kliederen :)

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan drinkt zijn water altijd uit een gewone beker (vanaf 6 maanden, bij 't eten). Melk krijgt 'ie gewoon uit de tiet ;) Tuitbekers en antilekbekers doen we hier niet aan.

11. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    ja :) is echt leuk om te zien hoe snel ze het door hebben

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier ook geen tuitbeker. Mijn zoontje drinkt alles uit een gewone beker (behalve melk dan). In het begin was uiteraard enorm knoeien, maar nu gaat het super.
    Persoonlijk vind ik die tuitbekers niks. Tuurlijk is het supermakkelijk, maar ze zouden vanaf een jaar uit een normale beker moeten kunnen drinken dus ik zou niet weten waarom ik mijn zoontje voor een paar maanden aan een tuitbeker moet laten wennen om vervolgens aan een normale beker moet laten wennen. Dan maar even knoeien ;)

13. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik zag mijn dochter met 6 maanden echt nog niet uit een beker drinken hoor! Daar was ze echt nog veel te klein voor. Ook nu is een gewone beker niet denkbaar, de tuitbeker snapt ze ook nog niet helemaal, maar het gaat steeds beter.

Ik denk dat jij kindje een echte uitzondering is ;)

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn nu aan het oefenen met een tuitbeker met zachte tuit. Vooral ook omdat ze nog maar op 2 flessen zit en verder dus niets drinkt. Uit een gewone beker niet, uit haar (melk)fles helemaal niet. Uit een iets andere fles ook niet, dus nu de tuitbeker. Hier zit een automatische antilek in (van Nuby) , het zuig idee is dus eigenlijk hetzelfde als van een fles. Eigenlijk wilde ik hier niet aan, omdat het toch beter is als ze vrij snel uit een gewone beker gaan drinken, maar nu gaat het me er vooral om, dat ze wat extra vocht (buiten fruit en groente natuurlijk) binnen krijgt en leert om dingen die 'water-dun' zijn te drinken en binnen te houden.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Wij zijn met 6 maanden begonnen met een tuitbeker en wel steeds geoefend met een beker. Sinds 14 maanden drinkt hij alleen nog maar uit een gewone beker.

Deel Deze Pagina