Hallo, Ik had de volgende vraag.. Mijn kleine is drie week oud en heeft nog al last van krampjes,als hij fv heeft gehad( hij krijgt trouwens flesvoeding en bortsvoeding). Want mijn borstvoeding golf ik af maar er komt nog niet veel. Ik gebruik nu friso 1,maar er is ook friso comfort voor als de kleine krampjes heeft,hebben jullie daar ervaring mee?help het ook? Ik hoop dat jullie mij daar meer over kunnen vertellen. En nog een vraagje spugt jullie kleine ook wel na de voeding? Groetjes
Mijn mening is niet zelf gaan 'aanmodderen' met voeding. Krampjes horen erbij. De mate waarin verschild nogal bij de één of andere baby. Glenn had óók krampjes/krampen, heb Cynababy gehaald van VSM én een Cosibag gekocht. Die bag werkt kalmerend, rustgevend én slaapverwekkend. Bovendien kan je hem zelf ook goed gebruiken. Vraag je ha of cb om advies.
Je kleintje moet zeker nog aan de fv wennen. Je moet een ander soort voeding (in jou geval fv) altijd 2 weken geven om te wennen. De darmpjes moet eraan wennen. Dus Ik zou de friso 1, 2 weken proberen. Worden de krampjes dan niet minder dan kan je friso comfort gebruiken. Je kan die ook met de friso 1 mengen zodat de overgang geleidelijk is. Als je met de zoekfunctie van dit forum, friso comfort intypt krijg je waarschijnlijk een topic te zien dt hierover gaat. Er zijn hier ook veel meiden die friso comfort geven, mss kunnen zij je vragen ook beatwoorden.
Wij zijn na 2 weken met een kindje met veel krampen ook overgestapt van similac naar Friso comfort. We hebben dit in 1 keer gedaan (in overleg met het cb trouwens) en hebben dit ook de eerste 6 maanden gegeven. als je overstapt kun je beter pakken met elkaar mengen er is echter wel een trukje met het klaar maken van de fles (met comfort). Je kunt het beste de voeding klaar maken met kokend water en het dan gewoon laten afkoelen tot drink temp (duurt ongeveer 15 tot 20 minuten) Hier door hebben de vezeltjes de tijd om vocht op te nemen en zo werken ze het optimaals (volgens de voedingsdeskundige van mijn cb). Groetjes Anita
mij is aangeraden door het consultatiebureau Omneo van Nutrilion en ik moet je eerlijk zeggen ze is er zo rustig van en nauwelijkse nog krampen. daarbij geef ik ook voor iedere flesvoeding VSM Cinababy 3 druppels. mijn dochtertje spuugt bijna na iedere voedig omdat ze later boert en soms is het een beetje spuug en soms veel. groetjes
Jarissa krijgt ook comfort. Ik kook een klein beetje water, doe daar de comfort door en vul dan aan met koud water. Dan is het meteen op de juiste temperatuur. Is op advies van Friso dus de vezeltjes doen zo hun werk ook.
ik heb ook bv gecombineerd met fv, en ben uit mezelf begonnen met de comfort, omdat elijah nogal veel bv teruggaf en heel gulzig drinkt, met dat wat dikkere voeding drinkt hij langzamer en geeft veel minder terug, ook had hij minder krampjes. ik heb eigenlijk helemaal niet overlegd, want ik kreeg steeds verschillende adviezen, ben dan ook overgestapt naar een ander cb.
ik heb van kruidvat eigen merk extra care gebruikt en daarbij abc-dophilus gebruikt. Hielp onwijs goed. suk6