Hoi Dames, Ik heb het gedaan! Ik heb officieel ontslag genomen en ik ga niet meer werken! Ik kon het niet aan om mijn 8 weken oude baby bij een creche achter te laten. Dus blijf ik nu thuis! En natuurlijk kost het ons mijn hele salaris! Maar als we rustig aan doen kan het allemaal best. Helaas gaan we daarom dit jaar niet op vakantie, maar ik heb het er met alle liefde voor over! En als de baby een half jaar is, kijken we wel weer verder. Ik werkte maar 3 dagen, maar zelfs de 3 dagen kan ik niet aan. En ik werk in het weekend en de opvang zou de helft van mijn salaris zijn. Dus dat vonden we ook maar onzin! Ik ben echt zo blij dat ik de beslissing heb genomen!
wat fijn, een last van je schouders denk ik zo! hartstikke goed dat je de knoop hebt doorgehakt! lekker genieten van je dochter!
OOohw, wat lijkt me dat heerlijk! Ik zou ook best ontslag willen nemen maar helaas zit dat er financieel niet voor ons in Meid, geniet er lekker van!
Ik kan me voorstellen dat je je kindje niet naar een kdv wilt brengen als hij/zij nog maar 8 weken is. Onze dochter was 9 maanden en onze zoon zal 7 maanden zijn. Ik zou geen van beide al weg brengen bij 8 weken. Ik kan gelukkig ouderschapsverlof opnemen, en ik heb nog zat vakantiedagne. Geniet ervan!
goed van je....! Ik vond het ook heel moeilijk om Britt de eerste keer weg te brengen, maar heel eerlijk gezegd gaat het heel goed op de créche. Ze is er heel vrolijk en vermaakt zich prima. Dus eigenlijk ben ik wel blij dat ik even heb 'doorgezet'. Maar daar komt ook bij dat ik een hele leuke baan heb, en nu extra geniet van mijn dagen met Britt. Maar ik vind je keuze dapper, en ik was er ook toe in staat in mijn eerste werkweek! Geniet van je kleintje!
Ik kan je verzekeren dat het echt geweldig is om thuis te zijn met de kleine. Ik ben ook gewoon thuis met onze spruit. We zijn ook van 2 inkomen naar 1 gegaan, en het kan best! tip: kijk ook of jullie in aanmerking komen voor Zorgtoeslag! Geniet er maar lekker van!
Ik heb de cresh ook afgezegd, en werk nu een zaterdag, m'n man past op. Je kunt altijd weer gaan werken als je kindje naar school gaat. Geniet er lekker van.
Moedige beslissing hoor.. en ja als het kan zou ik het ook zeker doen. Valentino gaat naar mijn moeder als ik werk, das toch weer anders....
Hoi, Ik had ook graag willen blijven werken, maar net zoals je zegt, je moeder is anders dan een vreemde opvang! Dus blijf ik liever thuis
Ik heb / wij hebben er ook voor gekozen dat ik thuis blijf. Heb er nog geen seconde spijt van! Financieel gezien kan het hier ook, dat scheelt natuurlijk wel veel en maakte voor mij de keuze makkelijker. Later zien we wel weer verder. Geniet er maar fijn van!
maar meiden, missen jullie je werk dan niet? Ik ben helemaal geen carriére type, maar ik werk ook zeker omdat ik het leuk vind. Ik vond zelf dat tijdens mijn verlof mijn wereldje zo klein werd, of ervaren jullie dat anders?
Ik werkte ook graag, maar ik moet zeggen dat ik het ook echt heerlijk vind om thuis te zijn. Enne: je wereldje wordt net zo klein als dat je het zelf laat worden cq maakt hoor. Tuurlijk, ook ik heb wel eens zo'n moment van: zal ik niet toch weer gaan werken.... Maar als ik me dan bedenk dat ik mijn kleine mannetje 's ochtends verplicht wakker moet maken etc etc omdat ik moet gaan werken....dan ben ik er al weer gauw klaar mee. Nou moet ik er wel bij zeggen, dat mijn werk ruim 1 uur rijden bij mijn huis vandaan was en ik Rick dan dus al om 07.00 uur weg zou moeten brengen en pas weer tegen 18.00 uur op zou kunnen halen..... Als ik weer wil gaan werken, dan zoek ik nu echt iets in de buurt!
Gefeliciteerd meid! Wat een opluchting he, dat je je kindje niet hoeft weg te brengen, Geen gestress in de ochtenden maar gezelligheid. Ik vertelde laatst aan mijn werkende vriendin hoe wij 's morgens met z'n drietjes op de bank aan het ontbijt zitten en dat Ruben ons dan de oren van de kop kletst Lichtelijk jaloers vertelde ze over haar gesjees en gestress op de dag dat de kinderen naar de opvang moeten. En nu is dat bij haar maar 1 dag. Als ik mijn werk was blijven doen hadden wij dat 2 tot 5 dagen in de week gehad. Hier ook geen familie die op kan passen! Toch heb ik op de dag dat ik alles had afgerond op mijn werk ook wel even wat traantjes weggepinkt, ik vond mijn werk echt wel heel leuk. Maar ik ben het type dat iets voor 100% wil doen, ik kan moeilijk iets loslaten. Dus ook de zorg voor mijn kindje. Als Ruben 6 maanden is bekijken we de situatie opnieuw. Dan hebben we ook een paar maanden op 1 salaris geleefd en weten we hoe dat gaat. Als we financieel té krap zitten of ik mis het werken dan ga ik alsnog iets zoeken, maar dan voor een paar ochtenden bijvoorbeeld.
selam goed van je meid! Je kind is het belangrijkste, en daar moet je voor gaan en buiten dat is de creche niet goedkoop!